Help, er wordt gestolen

hay,

ik ben 18 en moet hard werken voor mijn geld.
helaas snapt een van mijn zusjes of zij allebei niet dat je hard moet werken voor 50 euro
Er wordt eigenlijk altijd wel geld van mijn kamer gestolen.
Ik vind dit heel vervelend maar mijn ouders doen er niets aan.
Het is mijn eigen schuld zeggen ze. Ik weet echt niet hoe ik dit gesteel tegen kan gaan

please help!

Je geld niet op je kamer leggen.
Kamerdeur op slot.
Zelf zeggen dat ze dit niet kunnen maken.

etcetc

Zeggen help niet, mijn ouders hebben ooit onze pinpassen/telefoons/computers afgepakt voor dit gedoe en dat hielp niet.

En ik mag geen slot op mijn kamer… :hammer:

ik zou ook echt niet weten waar ik het anders moet leggen?

je webcam op zon stand zetten dat ie aangaat als er wat beweegt dan kan je zien wie het pakt en aan je ouders laten zien. Daarna gwn je geld verstoppen of ergens anders neerleggen

Dan dus je geld daar gewoon niet laten liggen.
En anders verstop je het. Of anders koop je een minikluis of iets waar een hangslot op kan.
Problem solved.

^mini kluis heb ik ook. Alleen bij mij weet me zusje de code. Ik heb gwn heel veel op bankrekening staan

Heb je geen doosje waar een slot op zit?

Koop anders een vrij dik dagboek met een slot, knip het midden van alle pagina’s eruit en doe daar je geld in. is wel even gedoe maar ze vinden het nooit! :slightly_smiling_face:

Zegmaar zo:

JAAA :upside_down_face:

Uhm… ik heb het in mijn sokken verstopt, was gestolen, ik heb het in een doosje condooms gedaan, was gestolen, ik heb het in mijn make-up bak gedaan, was gestolen… ik liet het echt niet zomaar liggen haha

maar die kluis is n goed idee

Het helpt óók als je tips geeft wáár ze haar geld kan verstoppen :slightly_smiling_face:

Ontopic: Koop een nieuw kluisje, als de code onderop het kluisje op een sticker staat (heb ik een keer gehad) eraf krabben, eerst wel uit je hoofd leren, en dan je geld in dat kluisje bewaren en dat kluisje weer verstoppen in je kamer op een plek dat alleen jij kent :slightly_smiling_face: Succes

Waarom verander je dan niet gewoon de code…?

heb je geen goeie plek om je geld in te doen of te verstoppen.
ik zou toch wel met je ouders er over hebben
want kan zo maar niet note benen je zusje
ik zou er wel iets er aan doen dat ze niet kunnen zeggen dat het jou schuld is dat is onzin.

Je eigen schuld? Raar dat je ouders dat zeggen. Je zusjes horen geen geld van je te stelen. Klaar. Zou iets van een kluisje kopen met een slot of iets en de sleutel bij je dragen? Als je sowieso veel geld contant hebt altijd kun je altijd nog een groot deel storten en een klein deel in je portemonnee stoppen en die gewoon altijd meenemen. Anders zou ik het ook niet weten!

Kijk dat is een tip. :slightly_smiling_face:

Dit. Ben ik de enige die het bizar vind dat die ouders er verder niks tegen/aan doen?
Anyway, ik heb niet veel nuttige tips behalve die al gegeven zijn. Succes ermee!

Mijn broertjes stelen ook altijd geld. meestal ook gewoon uit mijn moeder haar portemonee. Het probleem is dat we niet iemand kunnen aanwijzen omdat ze het beide kunnen hebben gedaan. Dus mijn moeder staat ook wat machteloos.

Wat ik zelf een goede oplossing zou vinden dat beide zusjes de helft van het bedrag aan jou betalen en dat ze het verder zelf maar uitvechten(één van hen heeft het niet gedaan en die weet dus dan zeker dat de ander het heeft gedaan dus die kan haar deel weer bij haar zusje verhalen). Ik kan me voorstellen dat je zusjes geen geld hebben om te betalen maar probeer dan wat te regelen met je ouders. misschien kunnen zij hun zakgeld/kleedgeld afpakken.

Voor de rest kun je het gelijk storten op je bankrekening als je het binnenkrijgt. of aan je ouders geven dat zij het dan naar je bankrekening/spaarrekening storten.

Ja bankrekening. Of kluisje kopen met sleutel. En dan niet de sleutel verstoppen in je kamer. Is dat zo moeilijk om te bedenken?

Maar wel irritant van je zusjes, ik zou heel kwaad worden. Je werkt niet voor je eigen geld dat dan weer lekker gejat wordt.

Meh, deed mijn zus vroeger ook en toen had ik nog geen rekening waar ik het op kon zetten.
Maar kun je het geld niet op je rekening zetten? En anders idd in een kluis oid.
Stom dat je ouders vinden dat het jouw schuld is.

Waaaat ik zou mn broertje echt op een heel duidelijke manier vertellen dat dit niet mag.
En ik snap niet waarom je het geld niet bij je houdt, maar in je kamer legt. Of op je rekening houden is ook een optie.

Kun je het niet ergens anders in het huis verstoppen? Op zolder of ergens in de tuin ofzo? Wel erg van je ouders trouwens dat ze er niets aan doen. Weet je ook niet waar je zusjes dat geld vervolgens weer verstoppen?