Help! enkel gekneusd en eigenwijze ouders

:frowning_face: :frowning_face: :frowning_face: hoi, mijn enkel is zwaar gekneusd Kan gebeuren! omdat ik van de trap viel. Het probleem is: Ik kan zo slecht lopen nu, ik hinkel de hele tijd op een been en het doet pijn en is vermoeiend. Ik heb gevraag om krukken, de doktor zei dat dit ook een goed idee zou zijn, maar mijn ouders denken dat ik lieg en krukken wil om aandacht terwijl het enorm pijn doet. Ik heb mijn familie al gevraagt om het uit te leggen aan mijn ouders maar mijn ouders willen nog steeds geen krukken gaan huren. Iemand hulp/tips hoe ver ik ze kan krijgen om toch krukken te krijgen want het is echt vermoeiend en ziet niet uit om de hele tijd op 1 been te lopen (gisteren kon ik niet lopen, maar jawel hoor ze geloofde me niet.) Mijn voet is enorm dik

Alvast bedankt :hugs:
Bewerk bericht
:hammer:

Kun je de huisarts je ouders niet laten bellen? Of dat jij belt en dan je ouders aan de lijn geeft?

Ik moest er alleen heen dus toen ik thuis kwam vertelde ik dat en ze vonden het onzin ect

Lekkere ouders heb jij om te denken dat het onzin is. :’)
Nou goed, ik zou vragen of één van je ouders even de dokter kan bellen om te vragen of je je aanstelt en of het verstandig is om krukken te gebruiken. Dan horen ze het zelf wel dat het helemaal geen onzin is.

:hugs: dankje allemaal!

Ik ga mij hierbij afvragen of je dan vaker liegt of gelogen hebt want hier zal meer aan vooraf zijn gegaan (waarschijnlijk) want het klinkt mij raar in de ogen dat je ouders je zomaar niet zullen geloven.

^Je hebt ook van die ouders die dingen zeggen als ‘hoofdpijn bestaat niet’, daar hoef je echt geen pathologische leugenaar voor te zijn.

Zo bedoelde ik dat ook niet maar ik vind het gewoon raar dat als je duidelijk ziet dat een enkel heel dik is en als je naar de huisarts bent geweest dat ze je dan nog niet geloven. Dit leek mij echt gewoon heel onwaarschijnlijk

Ik weet niet of ze dit toestaan in dit geval, maar je zou langs de dokter kunnen gaan en vragen of ze de verklaring van de dokter kunnen uitprinten oid (want ik neem aan dat het een gewoon bezoek was en dus een report is geschreven?)
Succes iig!

Jij bent waarschijnlijk boven de 12. Dus medisch gezien kan je alles doen, dus bel de huisarts(enpost) en vraag om krukken.

Ik kneus met voetballen heel erg vaak mijn enkel of verrekt mijn enkelbanden. Eerste paar dagen op krukken is inderdaad goed. Je herstelt dan veel verder.

Als je je ouders niet over kan halen:

• Draag een goedzittende schoen die strak zit. (niet zo strak dat je voet afknelt natuurlijk
  • Ga met je been omhoog.
  • Zwachtel je enkel in als de dokter dit nog niet gedaan heeft.
  • Probeer normaal te blijven lopen. Dit is beter voor de doorbloeding en zo herstel je beter. Dus wikkel je voet normaal af en loop wat langzamer om zo min mogelijk pijn te hebben.
  • Neem een asprine

Hopelijk heb je hier iets aan! Veel sterkte met je enkel!