Help. Engels verknald.

[i]Hoi,

Gisteren heb ik Engels gehad + formele brief ( vmbo tl ). Ik heb het tekstverklaren gigantisch verkloot, maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of ik de brief wel goed heb gemaakt ( ik moet minimaal 10 punten krijgen als ik nog een redelijk cijfer wil )

Met tekstverklaren heb ik maar 15 punten gescoord, dus… dat is eigenlijk… niet zo. eigenlijk gewoon bagger slecht.

Maar; ik heb het hele jaar tegen mijn mentor zitten zeuren van of ik RT mocht ( dat is bijles voor allerlei vakken, dus ook voor engels ), omdat ik moeite heb met engels en tekstverklaren. Hij heeft het mij niet gegeven omdat hij het niet nodig vond. Ik zit nu heel erg te hopen dat de norm meevalt, maar ik denk dat dat niet gebeurt. Ook mijn ouders vinden dat er té slecht is omgegaan met mijn Engels en aanvraag voor bijles ( mijn docente Engels heeft me écht heel goed geholpen. Daar niet van. )

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Want op herexamen zit ik ook niet echt te wachten… En als ik de rest van de 3 vakken die ik nog krijg verkloot, dan mag ik mn diploma op mn buik schrijven.

Help.[/i]

Je best doen voor je komende vakken en anders is het herexamen. dat is dan ook niet anders hea.

Je kan niks meer doen, je moet je cijfer af gaan wachten

Nouja, ik moet minimaal een 4.9 hebben om een 6 te blijven staan. een onvoldoende heb ik toch wel voor engels, maar ik weet niet of het een hoge of lage is. het hangt allemaal van de formele brief af, die wel heel goed ging. Wel te veel woorden gebruikt, maar heb weten te voorkomen dat ik een element ben vergeten. Alles zit erin. Dus hopen hopen en nog is hopen.

meer kan je idd niet doen. maak je niet te druk. ookal zou je herexamen moeten doen dat is dan ook geen ramp

Je kan er idd niks meer aan doen nu. En als ik jou was zou ik liever een her hebben dan geen diploma…maar idd hard je best doen voor komende examens, het komt vast wel goed. Wat sta je voor engels dan?

Nja je bent niet de enige, ik heb engels ook verknald ik had ook maar 18 punten voor de tekstverklaring … Hopen dat mijn brief goed is gemaakt, ik denk het niet want ik had tijd tekort dus heb ik de brief afgeraffeld.
Hopen dat scheikunde straks goed gaat o.0’’

hier nog iemand. Ik heb ook al gehoord dat veel docenten geklaagd hebben enzo over het examen. En als iedereen dat nou doet, dan werkt dat misschein in ons voordeel haha!
Veder kun je alleen maar hopen dat het goed ging!

[i]Dankzij mijn herkansing voor het schoolexamen een 6.1…

Maarja; economie is niet echt een sterk vak van me. Duits is ook tekstverklaren, maar dat vind ik wel makkelijk… en Biologie, dat is gewoon ontzettend veel.

Maar bij ons op school is het vaak zo, dat als iemand op zakken staat, dat ze kijken naar wat hij/zij tijdens de lessen heeft gedaan, persoonlijkheid enzo. Dus dat ze niet zomaar iemand op een paar tiende gaan laten zakken… Ik wil daar nog niet vanuit gaan…

Ik hoop dat dit, het druk maken van dat ik engels kut heb gemaakt… dat dat geen struikelblok gaat zijn voor de rest van de vakken die ik nog moet krijgen. Maar in mijn achterhoofd hou ik bij dat ik ga zakken…[/i]

Haha dat gebeurd dus echt wel! de school mag zelf niet bepalen wie geslaagt is en wie niet, bij mij zitten nu ook 2 die vorrig jaar zijn gezakt op 2/10e

Hmm, dan zal ik het is vragen aan mijn docente Engels, want die had het examen ook voor een deel meegemaakt. Maar had het idee dat ze er heel snel mee stopte. Er zijn al heel veel klachten binnengekomen. in bijna 24 uur tijd al bijna 1200… meer zelfs dan Nederlands.

Waar kan die cijfers vandaan halen? (1200 klachten)

http://laks.eindexamens.nu/statistieken/

je kunt nu niet meer doen dan hopen dat je brief goed is gegaan… en anders moet je een her doen… dat is geen ramp hoor… beter een her dan helemaal geen diploma

Er zijn volgens mij heel veel mensen die Engels slecht gemaakt hebben.
tenminste bij mij op school wel, dus ik denk dat de normering wel wat hoger is.
ik vond vooral die meerkeuze en dat zo’n woord kiezen in een tekst heel moeilijk!

ik heb precies het zelfde ben ook niet goed in engels heb ook om bijles gevraagd en bij mij vonden ze het ook niet nodig ik heb ook met m’n examen tussen de 15 en 20 punten gehaald en ik heb helemaal geen goed gevoel over mijn brief en ik zit ook niet op een herexamen te wachten maar ik hoop dat ik nog compensatie punten heb

ik heb bij engels ongeveer 40 punten gehaald, maar het is gewoon een van m’n sterkere vakken.

je moet er gewoon voor zorgen dat je de volgende vakken goed doet, en anders kun je altijd nog herkansen!

Engels blijft voor mij klote XD Toen ik examen deed had ik overal netjes voldoende voor, alleen engels een 4.5.
Nou, ik was geslaagd, dus no way dat ik me engels ging herkansen XD
Kan het praten en verstaan, maar de grammatica blijft knudde:(

Maar goed, liever Engels een onvoldoende dan voor Nederlands!

[i]Ik heb net een klacht ingestuurd bij het LAKS, via de mail. Ik had ook enkele reacties gelezen, en er stond naar mijn verbazing; dat dit echt geen vmbo niveau was, maar een havo niveau.

De examens van de voorgaande jaren die ik heb geoefend, daar scoorde ik veel beter bij dan gisteren…[/i]

Inderdaad!
Ik ga waarschijnlijk ook een klacht indienen, het lees niveau was te hoog voor VMBO-TL
En zoveel gatentekst opdrachten, en ook zo moeilijk, heb ik nog noooooit gezien!
In alle vorige examens die ik heb geoefend was deze de aller moeilijkste van!