HELP: elke keer blaasontsteking na seks

Hey!

Ik weet dat het veel voorkomt maar ook ik heb last van voortdurend blaasontsteking na de seks.
Ik ben hier voor al erg vaak naar de huisarts geweest maar ik heb intussen nog niets gevonden wat mijn blaasontsteking tegenhoud. Ook ben ik een tijdje terug na een doorverwijzing van de huisarts naar een uroloog geweest waarbij ik ook echo’s en foto’s heb gemaakt van blaas en nieren. Hier was ook al niks uit gekomen.
Omdat de blaasontsteking maar blijft terug komen heb ik van de huisarts een antibioticakuur gekregen van een half jaar om ervoor te zorgen dat het niet meer terug komt. Nou eindelijk iets wat goed zou helpen, dacht ik… Maar helaas heb ik binnen deze kuur alweer 3 keer last gehad van een blaasontsteking.
Ik heb zelf ook al een aantal maatregelen getroffen:

• plassen na de seks
  • wassen voor en na de seks
  • veel water drinken
  • d-mannose tabletten
  • cranberry tabletten
    Maar helaas werkt hiervan ook niets.
    Zelf heb ik het gevoel dat ik blaasontsteking krijg bij bepaalde standjes als doggy bijv. Maar als ik die mezelf allemaal zou gaan verbieden zou ik wel een heel saai seksleven overhouden.
    Mijn vraag is of iemand nog iets weet wat ik zou kunnen doen, of als iemand hier ervaring mee heeft mij alsjeblieft kan vertellen wat wel helpt.

Liefs Esmee

Misschien condooms gebruiken?

Wat ook kan helpen zijn zakjes D-mannose die je oplost in een glas water, preventief en dus voordat je seks hebt!

Oud topic, slotje