Help! Eerste keer op hakjes?

Het kerstbal komt er weer aan, ik kan ze niet langer meer vermijden;
ik moet en zal op hakken gaan, want sneakers zullen mijn fantastische jurkje vreselijk ontsieren :grinning:
Ik ben nog [maar?] 13, maar ik ben ook niet van plan dit fulltime te gaan doen.
het liefst wil ik direct beginnen met een hak van '5, 6, 7 centimeter? Want een hak van 2 centimeter vind ik ook niet echt gepast voor de avond. Da’s toch meer iets voor overdag?
Wat vinden jullie een verstandige haklengte om mee te beginnen?
En ik heb maar 2 weken om te leren hoe ik erop moet lopen. tips ;$?

oefenen oefenen oefenen

ooh en 6 cm valt reuze mee hoor :pensive:

Gewoon als je thuiskomt, hup die schoenen aan en dan pas uit doen als je gaat slapen. En een keer boodschappen op doen oid.

Probeer iets met een bandje om de enkel [minder kans om uit je pump te sloffen en dat loopt al comfortabeler], een laarsje [stevig om de voet, dus ook comfortabeler, maar misschien niet zo sierlijk met een mooie jurk] of sleehakken [even oefenen, maar lopen veel makkelijker dan gewone pumps :slightly_smiling_face:].
En inderdaad: oefenen!
[Oja, kijk wel of er niet een al te gladde zool onder zit… feestjes en gala’s gaan vaak gepaard met drinken op de grond, dus dat wordt snel glad :slightly_smiling_face:]

Haha ik kon gelijk op 10 cm lopen, zo moeilijk is dat toch niet? Koop gewoon een paar, in twee weken leer je het mákkelijk.

gwn oefenen en dan kan je opzich ook wel op hogere hakken lopen.

Oefenen.
er is niks aan!

Als je nog hakken moet kopen zou ik gewoon even verschillende hakken passen en dan kijken wat voor hoogte jij mooi vind en wat lekker zit.
En als je dan hakken hebt, thuis heel veel dragen en misschien als je even naar buiten gaat om een brief of de bus te doen of om nog wat boodschapjes te halen of weet ik het wat, zodat je ook buiten kan oefenen.
Wat een lieve titel trouwens :grinning:

Mijn eerste hakjes waren 5 cm en dat is heel goed te doen. Gewoon niet al te hoge kopen en loop ze alvast een beetje in voor het gala.

niks aan, doe ze een keer of twee aan en je kan het foutloos :slightly_smiling_face:
Zie wel dat je niet overdreven grote passen gaat nemen of gebogen lopen ofzo, want ik heb me echt al een breuk gelachen met zo’n meisjes :slightly_smiling_face:

aaaah, toen ik de titel las dacht ik,
aaahw wat schattig!
geen idee waarom, maar toch.
trek ze aan, ga een middagje flink heen en weer lopen.
je leert het zo. is geen kunst aan.

Hahaha ja, sommige mensen kunnen er écht niet op lopen, hoe vaak ze ook hakken aandoen… Dan nemen ze van die rare passen enzo.

gewoon heel veel oefenen,
ik was ook een waardeloze hakloper
en ik heb het ook uiteindelijk geleerd;)

ik heb hakken van 8,5 cm
nog nooit op gelopen, maar ik durf ook niet echt ;$ stom hea?

Ik heb binnenkort ook gala en ik heb ook hakken gekocht omdat ik normaal nooit op hakken loop.
Ik heb hakken van 9cm gekocht en kon er meteen goed op lopen. Het ligt echt aan de schoen zelf of ze stevig zijn of niet. Dus kies gewoon een mooie stevige hak en ga gewoon erop oefenen, ik ga soms even alleen winkelen en dan doe ik ze aan en het gaat perfect ;]

Ik had voor het eerst hakken aan en liep er gelijk prima op… wat je kan doen thuis is op je hakken lopen… dan ben je er aan gewend en dan lopen ze iets gemakkelijker. Oefenen, zelf met naar de toilet gaan die hakken aandoen!

Loop er een dag op en je kan het. (oefen desnoods op een matras, dan leer je het pas echt)

Oefenen op een matras inderdaad! En op straatklinkers. Als je dat kunt lukt alles. En tegen pijn kun je gelkussentjes van partyfeet kopen. Geloof mij: die werken!

op een matras?
loopt dat niet irritant? lijkt me echt raar lopen want je zakt dan helemaal door

maarja als je gewoon ze aantrekt als je uit school komt en er gewoon mee gaat lopen leer je het ook gewoon het is niet echt moeilijk het is niet echt iets wat je moet leren zoals fietsen.