HELP: Een relatie met hem beginnen, ja of nee?

Hoi meiden,

Ik zit al een tijdje met een jongen die ik al jaren ken. Sinds ongeveer een jaar geleden zijn we begonnen met elkaar te praten als meer dan vrienden zeg maar en de afgelopen maanden is het steeds wat serieuzer geworden. We vinden elkaar allebei leuk en als we samen aan het chillen zijn enzo, hebben we het heel gezellig met elkaar.

Na een paar goede gesprekken met elkaar te hebben gehad, zijn we er allebei achtergekomen dat we wel een relatie zouden willen met elkaar, maar er is iets wat dat een beetje moeilijk maakt. Ik ga namelijk vanaf september dit jaar een half jaar studeren in Spanje. Hij vindt dit super leuk voor mij, maar hij is nu bang om ‘de volgende stap’ te zetten omdat hij niet goed weet hoe hij straks met de situatie om moet gaan. Ik snap hem natuurlijk wel en ik ben het er ook mee eens, maar ik denk bijvoorbeeld dat als je iets of iemand leuk vindt, dat je daar voor moet gaan. Dat je die kans moet pakken, zeg maar. Want anders zou je er spijt van kunnen krijgen. Dit heb ik hem ook verteld en hij was het daar ook mee eens.

Een aantal van mijn vriendinnen vroegen ook aan mij: zou je echt nu een relatie willen beginnen als je weet dat je straks een half jaar weggaat?
Daar twijfelde ik eerst wel over, maar aan de andere kant denk ik ook: ik heb nog zo veel tijd voordat ik wegga, waarom zouden we niet iets met elkaar kunnen beginnen en kijken hoe dat zal gaan? Stel het gaat allemaal goed, dan kunnen we altijd nog kijken hoe we het oplossen voordat ik wegga toch?

Ik heb met andere jongens gezeten en dat bleken allemaal dickheads te zijn en deze jongen waar ik nu mee zit, daar heb ik van alles mee gemaakt en we zitten al zo lang met elkaar en hij is er nog steeds zeg maar, hij is niet zoals die andere dickheads. Dus dat zegt ook wel wat… denk ik haha

Maar nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Wat is jullie advies en wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Als jullie allebei willen gewoon een relatie nemen. Maar volgens mij twijfelen jullie allebei teveel en dat is niet goed.

@garapoesje we twijfelen inderdaad over hoe het straks zal gaan als ik naar Spanje ga… Maar je hebt wel gelijk, als we allebei willen, moeten we het gewoon doen denk ik. Dankjewel voor je reactie in ieder geval :slightly_smiling_face:

dit.

Toen het officieel werd met mijn vriend was het ook al duidelijk dat hij een half jaar later voor een half jaar naar het buitenland zou gaan. Als je iemand echt heel leuk vind ga je er gewoon voor! En gelukkig voor jou is het niet aan de andere kant van de wereld, dus je kan hem best een keer (of twee) opzoeken!

Gewoon doen. Spanje is niet het einde van de wereld.

Feit dat je het hier komt vragen zegt genoeg denk ik

Waarom zegt dat genoeg? Is toch normaal om advies te vragen…

Ik zou er nog een keer goed met hem over praten. Als jullie elkaar echt leuk vinden dat zie ik geen reden om geen relatie te nemen. Je gaat een half jaar weg, dat zal misschien lastig worden maar het is zeker niet onmogelijk!

Je hebt gelijk, dat ga ik doen. Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Gewoon proberen, ik denk dat je anders wel eens spijt kan krijgen. En nouja, dan zie je het verder over een half jaar wel toch? Ik zou er trouwens nog wel even goed over praten, zodat je zeker weet dat hij dat ook wil.

Je gaat pas in september weg, het is nu maart. Ik zou het gewoon proberen, tegen die tijd ben je al een halfjaar samen en dan kun je altijd nog bekijken hoe jullie er dan in staan.

Lijkt me dat je het zelf het beste zou moeten weten. Het gevoel is er of het gevoel is er niet. Als je zo twijfelt dat je het hier komt vragen zegt dat al genoeg; het gevoel is er niet (genoeg). Lijkt mij.