Help, een meeloper.

bijna iedereen heeft ooit wel eens een keer zo’n jongen of meisje in de klas gehad dat echt géén vrienden had en altijd alleen liep enzo. Ik heb dus ook zo’n meisje in de klas. ze heeft niemand en in de pauze loopt ze altijd alleen door de aula enzo. en ze word niet echt gepest, maar de jongens uit mn klas doen wel lullig tegen haar enzo. laatst zat ze alleen aan een tafel in de aula,en mijn vriendinnen die waren aan het oefenen voor een open podium avond op school maar daar deed ik niet aan mee. dus ik ging even bij dat meisje zitten en en beetje met haar praten enzo. ik dacht ik doe eens aardig. maar nu heb ik een probleem, want ze denkt nu dat ik haar vriendin ben en loopt me óveral achterna. dat snap ik wel, want ze denk ik heb nu eindelijk iemand gevonden maar het was helemaal niet mijn bedoeling ik ging gewoon een keertje bij haar zitten. als ik dan in een tussenuur een keer met mijn vriendinnen even naar de stad ga gaat ze ook mee enzo. en ze doet me ook na met kleding. als ik iets heb gekocht dan vraagt ze waar ik het heb gekocht. en als ik het dan vertel heeft ze het 2 dagen later ook. nu zeg ik het nooit meer of ik zeg dat ik het niet meer weet waar ik het vandaag heb, maar dan zoekt ze iets wat er op lijkt. ik vind het echt heel irritant maar ik vind het zo lullig om haar af te wijzen, want ze heeft verder niemand. hoe moet ik dit doen? hoe kan ik haar het beste duidelijk maken dat ik nu geen ‘vrienden’ met haar ben ?

*sorry ik zag later pas dat ik dit bericht per ongeluk in beauty health en hair had geplaatst. ;$ dat hoeven jullie me dus niet nog te vertellen in jullie reactie ;p

wow ik heb dit ook (gehad).
ik heb haar vertelt dat ik het heel vervelend vond dat ze achter me aan liep en telkens dezelfde mening had. maar. ze was daarna écht heel verdrietig, en dat vond ik zielig.
dus nu loopt ze weer achter me aan.

nee ik heb geen oplossing.

Hmm lastige situatie. Ik zou denk ik zelf gewoon aardig tegen haar blijven en haar een beetje op proberen te nemen in mijn groepje. Ik zou me er heel schuldig bij voelen als ik dan zou zeggen van: jaaa ik ben je vriendin niet, loop niet achter me aan. Ik denk dat als je aardig tegen haar blijft doen dat andere mensen dat op een gegeven moment ook gaan doen en dat je probleem dan minder word, omdat ze andere mensen heeft om mee om te gaan.

@ sunburst
ja daar ben ik dus ook bang voor. dat ze dan helemaal verdrietig word enzo, maar ik wil echt niet derest van mijn schoolcarriere dat kind achter me aan hebben, want mijn vriendinnen vinden het ook echt vervelend worden.

misschien een beetje afstandelijk doen?
sorry ik weet het niet.

heb precies hetzelfde probleem
ik deed in het begin van het schooljaar aardig tegen een meisje en vanaf toen liep ze altijd achter me aan. ze wil nu ook na schooltijd afspreken
stuurt ze bijv. smsje: zou ik volgende week bij je kunnen komen logeren?
ik durf dan niet te zeggen dat ik niet wil. iweet ook niet hoe je dat nou duidelijk moet maken
nja, ik ga dit topic maar even volgen

ja, alleen ze is echt héél erg anders dan mijn vriendinnen en ik. mn vriendinnen mogen haar ook niet. en als ze al bij ons zou kunnen horen, dan zou ze waarschijnlijk helemaal veranderen en niet meer zichzelf zijn en dat is ook weer zielig.

^Hmm ja als jullie haar niet mogen dan word het ook moeilijk om aardig tegen haar te blijven doen. Misschien afstandelijker worden? Denk dat ze de hint dan op een gegeven moment wel snapt. Eigenlijk is het sowieso een kutsituatie: als je aardig tegen haar blijft doen en vriendinnen met haar word dan zitten jij en je vriendinnen ermee omdat jullie haar niet mogen en als je afstandelijk doet is zij weer alleen. Misschien kan je een keer met haar praten? Zeggen dat je het vervelend vind als ze achter je aanloopt?

ja dat is lastig… ja kunt idd moeilijk zeggen ‘sorry maar ik ben niet je vriendin als je dat soms denkt’ maar je zou wel kunnen zeggen dat je het bijvoorbeeld niet zo leuk vind dat ze altijd hetzelfde koopt en draagt om daar mee te beginnen. als je dan ook zorgt dat je iets minder contact met haar hebt (niet gelijk haar negeren) dan zou ze misschien de hint kunnen begrijpen. maarja het blijft dan nog zielig voor haar natuurlijk.

Het enige wat hier helpt is eens met haar praten, denk ik. Als je dan eerlijk vertelt dat je liever geen vrienden met haar bent, dan is ze waarschijnlijk minder gekwetst dan als jij (en je vriendinnen) heel rot tegen haar gaan doen.

aan de andere kant, zou je het misschien ook gewoon kunnen zeggen. het is natuurlijk wel zielig, of misschien word ze wel boos op je… maar dat is het dan ook. en omdat je toch geen vriendinnen bent is het niet zo erg als ze boos op je is toch? loopt ze ook niet meer achter je aan. maarja dat moet je dan wel durven

same problem over here.

ja dat dacht ik ook al. maar het voelt toch niet fijn en ik zou het zelf ook heel kut vinden als iemand dat ineens teggen me zou zeggen…

Ik heb ook zo’n meisje in de klas, ze is wel aardig maar echt veeeeeeel te stil.
en daarnaast is ze ook nog niet zo ehh.
goed verzorgd.
maar ik vind het persoonlijk irritant als iemand je zo creepy aan gaat staren tijdens je gesprek, en dan niks zegt.
maar als wij dan bijvoorbeeld niet zo veel met dat meisje optrekken gaat onze mentor heel erg zeuren bij ons enzo :confused:

Ik zou zeggen dat je haar aardig vind maar dat je het vervelend dat ze je achterna loopt en hetzelfde koopt en doet als jou. Gewoon eerlijk zijn werkt het beste.

Misschien kun je haar vertellen dat je het niet zo fijn vind dat ze dezelfde dingen draagt&koopt als jij? en of ze daarmee wilt ophouden. Misschien als ze daarmee ophoud kun je alsnog vriendinnen met haar zijn?
Wel een beetje lullig als je haar afwijst (om die redenen), want ze heeft niemand en voelt zich duidelijk erg alleen.
Er bloeit miss een goede vriendschap…

of, je zegt haar zoiets als dit "sorry (naam van meeloper), ik vind je aardig en wil ook wel met je omgaan maar je hoeft niet steeds achter me aan te lopen. als ik iets van je wil of jij van mij lopen we naar elkaar toe maar loop me alstjeblieft niet achter na, gegroet (eigen naam).

oh ik heb precies hetzelfde xd