Help!! "echte" soliciteitiebrief

hejj,

ik heb dringend jullie hulp nodig, ik moet namelijk een ‘echt solicitatiefbrief’ schrijven voor Nederlands. Maar ik weet niet waarover en hoe ik moet beginnen met schrijven.

De opdracht :

-Een ‘echte’ sollicitatiebrief: zoek een vacature in de krant of op internet, pas je leeftijd en opleiding aan en schrijf alsof je daarvoor zou willen solliciteren.

Maar waar kan ik een goei vacature vinden, en hoe moet ik beginnen met schrijven.
Ik dacht meer in de richting Administratie ofso iets. Mijn docent van Nl zij dat het een opvallende brief moest zijn en niet zo’n standaardbrief van "Ik voldoe aan al uw eisen blabla…

Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen want ik moet de brief vrijdag in leveren.

Dat moet je denk ik toch het meeste zelf doen want het zijn jouw ideeën etc.
Maar begin gewoon met je zelf voor te stellen, waarom je het beroep wilt, welke kwaliteiten je hebt, op welke school je nu zit. En gooi gewoon je creativiteit erin.

Hier een sollicitatiebrief…had m nog op mn schoolmail staan…
Het is een voorbeeld, dus niet denken dat ik dit ben hoor haha:P

J. Jansen
Kerkstraat 1
9911 LW BANENSTAD

Brouwerij ‘De Drie Pullen’
t.a.v. de heer J. Pietersen
Bierstraat 6
9999 AC WERKERADEEL

Rotterdam, 3 juni 2008

Betreft: sollicitatie Senior Operator

Uw kenmerk: vacaturenummer 022277549

Geachte heer Pietersen,

Afgelopen zaterdag 25 mei jl. las ik uw advertentie in de Volkskrant waarin u aangeeft op zoek te zijn naar kandidaten voor de functie Senior Operator bij uw brouwerij. De omschrijving van het werk en het bedrijf sprak mij aan. Graag solliciteer ik naar deze functie.

Ik ben Jan Jansen en ik ben 35 jaar. Ik ben op dit moment ruim 10 jaar werkzaam in de functie van Operator. Direct na afronding van de opleiding MTS-Procestechniek in 1994 begon ik bij staalfabriek “Bimetal”. Momenteel ben ik werkzaam bij brouwerij “Nooitgedacht” in Apeldoorn. Hier bewaak, controleer en regel ik de procesgang bij de vervaardiging van speciale bieren bestemd voor de export.

Uit de advertentietekst en door nadere telefonische informatie bij mevrouw Pieterse van uw bedrijf begrijp ik dat mijn kennis en ervaring aansluiten bij uw eisen. In de functie Senior Operator bij uw bedrijf kan ik mijn vaardigheden bovendien gebruiken bij kwaliteitscontrole. Die veelzijdigheid spreekt mij aan en bovendien geeft de functie mij de mogelijkheid een stapje hogerop te komen in mijn loopbaan. Dat laatste is door de leeftijdsopbouw binnen mijn afdeling bij mijn huidige werkgever helaas uitgesloten.

Heel graag zou ik in een persoonlijk gesprek met u meer van de functie en uw bedrijf te weten komen en de mogelijkheden voor samenwerking bespreken. Ik zie uw reactie tegemoet.

Hoogachtend,

Jan Jansen