Help! Dieet probleempje?

Hallootjes! Ik heb een klein probleempje, om maar meteen straight to the point te komen.

Zoals jullie weten, zijn de vakanties binnenkort voorbij, in mijn geval is dat in ieder geval zo, en over enkele dagen moet ik alweer naar school. Ik ben niet al te lang geleden terug gekomen van een heerlijke, zorgeloze vakantie in Zuid-Frankrijk. Superleuk was het!

Alleen… Toen ik terugkwam meldde de weegschaal en de spiegel mij dat ik ruim 3 kilo was aangekomen, in twee weekjes, dat was wel even schrikken.

Dus nu ben ik gewoon rustig (en op een gezonde manier) aan het diëten. Alleen ben ik tegen een probleempje gelopen. Ik sla namelijk al mijn snacks en tussendoortjes over, om wat calorieën en vetjes te minderen, maar nu gaat dus tussen lunch en ontbijt, en tussen lunch en avondeten mijn maag ongelooflijk rommelen.
Iedereen om me heen hoort het, het is namelijk echt vreselijk luid en opvallend.

Mijn vraag is dus: Is er misschien een oplossing om maag rommelen te voorkomen? Ik heb namelijk echt geen honger ofzo, het is alleen zo luidruchtig en genânt.

Alvast bedankt voor antwoord!
-Kirsten

heb ik ook wel eens, spr irritant. ben ook wel benieuwd
UPJE :slightly_smiling_face:

gewoon een gezonde snack eten, sowieso beter voor je stofwisseling waardoor je beter afvalt.

Eet wat stevigs, dat goed vult:

je kan beter je tussendoortjes niet overslaan, maar vervangen door iets gezonds. Een appel als tussendoortje kan geen kwaad.