Help! Decolleté

Hoi meiden!
Laatst heb ik een onwijs leuk jurkje gekocht, maar dat jurkje heeft een hele diepe decolleté. Toegegeven: het staat me goed! Ik weet alleen niet zo goed hoe gepast het is. Wanneer ik wat rondloop en beweeg in het jurkje zie je de band van mijn beha en een groot deel van de cups gewoon zitten. Nu vroeg ik me af of dat wel gepast is? Het jurkje is onder andere bedoeld voor een feest op school. Weliswaar mijn laatste feest daar, dus het interesseert me niet heel veel als het wat té bloot is, maar het interesseert me wel een klein beetje haha. Op het moment heb ik alleen een push-up beha voor onder het jurkje, maar daardoor zijn mijn borsten ook nog wat beweeglijk, haha. Wanneer ik snel loop of dans gaat het hele zooitje bewegen. Het valt er niet uit, maar toch…

Dus, wat zouden jullie doen?

Oh, en ik heb cup 70C, dus ze zijn niet echt huge ofzo, maar wel een stuk voller dan die van het model op de foto’s!

Als je echt je bh goed ziet vind ik het niet echt gepast nee.

Ik heb ook een hemdje die erg laag uitgesneden is. Alleen mijn bh valt daar niet uit hoor. Je ziet hoog uit een keer een randje.

Nja, nu moet ik er ook nog wel bij zeggen dat ik echt altijd keurig gekleed ben. Nooit te korte schoortjes en/of te diepe decolleté’s. Bovendien draag ik er ook wat kettinkjes bij, het hoort een beetje bij de ‘bohémien-look’ van de hele outfit. Maar feit is nog steeds dat mijn beha zichtbaar is ja haha

kan je er geen basic zwart hemdje onder dragen voor wat extra bedekking?

is het verder een strak jurkje of een los jurkje? lang of kort? korte mouw of lange mouw?

want de combinatie strak, kort, blote armen + decolleté vind ik niet gepast, maar stel het is een los jurkje dat redelijk lang is dan kan het wel gepast zijn. het moet een beetje in verhouding zijn zegmaar.

Ja, daar heb ik zelf ook aan zitten denken! Het is alleen dat de rug ook laag uitgesneden is, dus dat vind ik een beetje zonde.

Het ligt er echt goed aan hoe goed je je bh ziet. In mijn hoofd hangen je halve tetten er nu uit.

Ander doe je er zoiets onder ?

Dan is de voorkant goed bedenkt en heb je toch nog iets aan je open rug

Ja, ik ben al druk op zoek naar een hoge beha! Het jurkje is verder erg zwierig, met lange uitlopende mouwen en een uitlopende rok. Echt heel gaaf. Van die ‘flared jeans’, maar dan aan je armen! Verder komt hij tot boven mijn knieën. Dus wat dat betreft is het wel in verhouding. Ik doe er waarschijnlijk ook een panty onder. Het enige blote wat dan overblijft is de decolleté en een deel van de rug.

Ik zat te denken, kan je er niet van die ‘fashiontape’ aan je bh en het jurkje plakken? Dat je BH op zijn plaats blijft zitten onder het jurkje

Heb je een foto van het jurkje? Dan kunnen we misschien beter beoordelen of het kan of niet

Klinkt als een geweldig jurkje! Heeft het feest een thema? Wie komen er allemaal? Alleen bovenbouwleerlingen, of de hele school inclusief een bende leraren? Denk dat het erg van de situatie afhangt. Als je er goed uit ziet in je jurkje en gewoon kan dansen, zou ik het lekker doen! Zolang je maar tevreden bent met hoe je erbij loopt :slightly_smiling_face:
En bovendien, als je gewoon een lief en ‘net’ meisje bent, mag je best een keer wat meer laten zien, toch?

Laag uitgesneden beha, met zo’n V.

Op zich vind ik een decollete wel kunnen, zeker bij de omschrijving van je jurkje. Ik vind het zelf alleen ontzettend lelijk als je je bh ziet, dus ik zou er toch een hempje onder doen. Je zegt dat dat niet mooi is omdat het een open rug heeft, maar dan zou je toch ook je bh band aan de achterkant zien? Dus dat maakt op zich geen verschil. En als een hempje toch echt niet mooi is zou ik voor een hele simpele zwarte t-shirt bh gaan of een chique met kant en bijvoorbeeld niet voor een knalroze met bloemetjes ofzo.