HELP! Debat op school! Wat nu?!?!?!

Ik moet voor school morgen een debat houden en heb 2 stellingen voor gekregen. Hier moetik voor- en tegen argumenten voor hebben, maar ik kan gewoon bijna niks bedenken. Help me please! Ben best zenuwachtig hiervoor en ik heb bijna geen argumenten.

Stelling 1: Het is goed dat de overheid kan zien welke websites ik heb bezocht en met wie ik heb gebeld.
Voor: Polities kunnen eerder criminelen opsporen.
Andere argumenten?:face_with_raised_eyebrow:

Tegen: Je hebt ook privacy nodig.
Andere argumenten?:face_with_raised_eyebrow:?

Stelling 2
: Ingeburgde minderjarige vreemdelingen moeten altijd kunnen blijven ook als hun asielaanvraag onterecht is.
Voor: :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:?
Tegen: :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:??

Alvast bedankt

Weet je al of je voor of tegen mag zijn?

Nee, dat is dus het probleem. Dat mogen we nog niet weten. Lekker handig! Not :frowning_face:

Het is niet de bedoeling dat wij je huiswerk voor je gaan doen…
Maar als je een beetje googlet over asielzoekers etc. dan kun je met die informatie vast wel argumenten bedenken.

Heb ik al gedaan. Je weet niet hoe stront erg ik dat debat vind. Ik vraag om hulp. Wil je die niet geven, dan kun je beter niet reageren :slightly_smiling_face:

Hulp vragen is argumenten plaatsen en vragen of die argumenten goed zijn en of ze op een juiste manier geformuleerd zijn. Dit is vragen om je huiswerk te maken

Dit,
maar je kan met die argumenten al heel ver komen hoor. Zolang je bij het debat maar OPSTAAT.
En natuurlijk vervolgens ook wat te vertellen hebt.
Zorg dat je geen drogredenen gaat opnoemen, anders wordt je daarop gepakt.
Ik vond het ook vreselijk eng, maar je kan heel makkelijk inhaken op wat je tegenstander te zeggen heeft.
Moet iemand van jullie het debat ook inleiden? Als ik jou was zou ik dat doen. Dan heb je in ieder geval wat gezegd. Bij ons wisten we van tevoren ook niet of we voor of tegen zouden zijn, maar dat werd met kop of munt bepaald.

Ik vraag wel hulp, want ik zeg dat ik geen argumenten kan bedenken. Dus de hulp is dus; argumenten bedenken. Ik kan zelf namelijk niks bedenken en begrijp de stellingen maar half. Maar als je geen hulp wilt bieden, heb ik ook niks aan jouw reactie.

Dankje Tessa, je helpt me al eens stukje verder!

Beter uitleggen dat ik het hierboven heb gedaan kan ik niet. Dus lees het nog eens even door zou ik zeggen. Ik denk namelijk dat je best argumenten kunt bedenken, je moet er alleen wat meer tijd instoppen en meer artikelen lezen.

Anderen vragen om argumenten te verzinnen is dus vragen of iemand je huiswerk wil maken en dat is hier dus niet toegestaan. Dat is wat Falathiel probeert duidelijk te maken. Zo zijn de regels nu eenmaal.

Sowieso, dit zijn behoorlijk recente onderwerpen waar het internet vol mee staat. Als je gewoon even research gaat doen, dan kun je makkelijk wat simpele argumenten op papier zetten. Als je de stellingen niet begrijpt, dan moet je dat in je beginpost zetten, dan kan iemand het je wellicht uitleggen en kun je zelf makkelijker aan de slag met het bedenken en opzoeken van argumenten.

Dit is dus niet toegestaan, je huiswerk moet je zelf maken. Slotje.