help de midelbare

hallo allemaal

ik ga bijna naar de middelbare en vind het super spannend hebben jullie nog handige tips om het te overleven kan ik wel zeggen.
ohja ik probeer ook me spullen op te pimpen en te kijken wa ik nodig heb maar wat!!!
tips!!!
ps ze zijn echt welkom :crazy_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face: :zipper_mouth_face:

Hier zijn al een heleboel topics over, en eentje daarvan was heel recent.

Altijd jezelf blijven.

Over de spullen die je nodig hebt: krijg je daar geen lijst van van je middelbare school? Ik kreeg dat wel, er stond zelfs op dat we een rekenmachine, passer etc. nodig hadden. Dat zal over een paar maanden wel komen anders.

en inderdaad: er zijn hier al topics over gemaakt, misschien kun je daar even in kijken.

http://forum.girlscene.nl/forum/school/bijna-brugklas-tips-263443.0.html

Deze gaat er ook over en hier staan volgens mij veel tips in

ja dat weet ik alleen ik heb goed rondgezocht en ik kan niet echt wat vinden overal tussen mat dat is best moeilijk te vinden :sunglasses:

Alweer een topic?

Nou, de middelbare school lijkt in groep 8 ontzettend spannend. Al die spanning is voor niks. Geloof mij maar. Ik was ontzettend aan het stressen in de vakantie voor de 1e, maar in de eerste week was ik al gewend. Het is dus echt niet ‘overleven’. Ik vind de middelbare school zelfs veel fijner dan de basisschool. Natuurlijk heb je veel huiswerk en toetsen, maar ik vind dat je veel zelfstandiger bent.
Je moet hebben: een goede boekentas, een etui met inhoud (lijm, schaar, potloden, pennen), voor elk vak een schrift voor aantekeningen, een agenda, rekenmachine, geodriehoek en een passer. Dat zijn de eerste dingen waar ik aan denk (de enige dingen die ik in ieder geval meeneem). En zorg dat je tas een goede maat heeft. Het hoeft echt geen kampeertas te zijn (geloof me, er lopen bij mij bruggers rond die een tas meeslepen waarmee je kunt kamperen).

Lees het boek “hoe overleef ik de brugklas”.
Koop een goede agenda (en dat is niet hetzelfde als een dure/hippe), een stevige rugzak (eentje waar genoeg in past), gebruik je kluis, kaft je boeken en schaf de spullen aan die je school adviseert om aan te schaffen (vaak krijg je een brief met een hele lijst met o.a. welk type rekenmachine je het beste kunt gebruiken en wat er in je etui moet zitten).

Wauw, ik zit nu in de brugklas en ik dacht er nooit zo over na dan al die andere meiden hier. Ik dacht gewoon: ‘‘De brugklas komt eraan, leuk! Ik heb er echt zin in.’’ En het is ook gewoon leuk. Het is echt niet zo erg als de verhalen die je hoort. Maar misschien komt het ook wel gewoon omdat ik snel gewend ben aan nieuwe situaties. Wat bij de een 2 maanden duurt, duurt bij de ander 2 weken. Bij mij was het al na 2 weken dat ik niet beter wist. En ik vind het fantastisch! Ik heb misschien 1 keer het woord ‘‘brugklassers’’ gehoord bij bovenbouwers. En wat maakt dat nou weer uit, want de brugklas is gewoon een leuke tijd!

precies dit.

ik zit in de 2e

*middelbare

midelbare?

Het is net maart… okeee

En er zijn hier inderdaad echt superveel topics over, en anders Google: brugklas tips → voila!

De brugklas valt echt reuze mee! zoals de mensen voor mij al zeiden: rustig blijven, goede agenda kopen en een goede tas en het komt wel goed.

En geen tikkertje in de aula doen :stuck_out_tongue:

Slotje dus!