Help! Crush op vriend van broer!

Hey guys,

Ik heb ff een dingetje!
Er is een jongen waar ik nogal heel erg geïnteresseerd in ben. We noemen hem ff Q. Ik heb Q een aantal keer gezien en elke keer als ik hem zie ofs denk ik van Hey jij bent super leuk! Maar jaa, het is een vriend van mijn broer! :flushed:
Mijn vriendinnen heb ik het ook vertelt, zij zeggen: als hij langskomt moet je met hem gaan praten!
(Q komt haast nooit langs!)
En dan is er nog iets. We gaan voor onze vereniging van korfbal een feest organiseren, en hadden we bedacht om een live band te vragen om te komen spelen. Laat hij nou net een band hebben. Dus jaa op die manier kan ik mooi aan mijn broer zijn nummer vragen en het er dan met Q over hebben! dus heb ik dan Q zijn nummer!!!
Helaas is dat feest pas aan het eind van het jaar en het jaar is net begonnen (gelukkig moeten we nu al beginnen met organiseren!!)
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Het is zo raar als ik hem opeens een berichtje stuur (zonder reden) via Social Media, omdat hij vrienden is met mijn broer dan gaat hij het er sws met hem overhebben enz…

Ik hoop dat jullie weten wat ik moet doen, want ik weet het gewoon echt niet. (Mijn vriendinnen willen wel iets fixen met het feest, maar dat duurt nog zolang! :bored: )
Please help me!

xx Selena

Aangezien jullie nu al bezig zijn met het organiseren van dat feest, zou je hem nu wel een berichtje kunnen sturen. Onder het mom van: dan hebben we de band alvast geregeld. Ik bedoel, dat jullie nu al zijn begonnen met organiseren is toch de waarheid?

Dat is best een goed idee, maar wat moet ik dan doen. Alleen vragen over de band? Maar dan is het gesprek zo over.

Zoals al eerder in de reacties staat zou ik gewoon alvast een berichtje sturen met de vraag als hij zou kunnen en willen etc. Misschien kun je ook vragen om eens persoonlijk af te spreken om nog verdere dingen af te spreken? Offff wat ik ook vaak heb gebruikt als smoesje om met een jongen te sturen die ik normaal niet veel stuur: “hey, uh jah srry misschien ben ik een beetje random maar ik heb iemand nodig om met te babbelen… Ik heb momenteel niet echt iemand om met te praten en 'k heb het toch wel eff nodig… Zou jij het erg vinden om even te luisteren?” en dan verzin ik een geloofwaardig verhaaltje over iets zoals ruzie met m’n beste vriendin. :upside_down_face: Misschien niet heel eerlijk, maar hé een leugentje voor bestwil kan toch nog? natuurlijk wel geen super erg verhaal verzinnen dat je hond is gestorven door een aanrijding en dat de bestuurder in coma is overgebracht naar het ziekenhuis. :flushed: Veel succes! xoxo

Thanks! Maar nog vind ik dat smoesje wel spannend! Denken ze dan niet van huh waarom ik? Ofs :grimacing: