Help: conflict met vriend

Hallo allemaal,

Ik heb een conflict met mijn vriend en ik zou dit graag met jullie willen delen voor advies, want ik weet eigenlijk zelf niet meer zo goed wat ik moet doen.
Het klinkt misschien heel stom, maar het betreft het huishouden. Mijn vriend en ik wonen inmiddels zo’n 8 maanden samen, en het gaat best goed, behalve als het op het huishouden aankomt.
Ik studeer (tweedejaars, universiteit), en mijn vriend werkt full-time. Mijn vriend vind daarom dat ik meer zou moeten doen aan het huishouden dan hij, omdat ik vaker thuis ben. Ik vind dit geen gegronde reden, omdat ik gewoon 40 uur moet studeren (en thuis ook gewoon studeer), en het studeren me ook psychisch eigenlijk best zwaar valt. Ik sta wat later op dan hij, maar stop ook wat later dan hij, en hij lijkt alleen op te merken dat ik ‘gewoon lui lig te slapen als hij al op zijn werk zit’.