Help computer heeft een virus?

Hallo,

sinds vandaag heb ik een vervelende (nep)virusscanner op mijn computer die ik er niet zelf heb opgezet. Daardoor krijg ik voordurend meldingen dat ik virussen op mijn computer heb, terwijl dat niet zo is. Het gaat om Security Tool. Ik heb die dus gegoogeld en gelezen dat dit zelf een virusprogramma is.
Maar ik heb geen idee hoe ik dat ding kan verwijderen?

Weet iemand een goed virusprogramma die die nepvirusscanner eruit kan gooien? Ik weet namelijk niet wat ik nu moet doen…

Sorry als deze topics al bestaan of een onzinnig topic is maar ik heb geen verstand van computers. :x

Norton erop afsturen.

ik heb zelf norton op me computer staan, die is echt super goed vind ik.
maar je kan bij software ofzo het progamma toch gewoon verwijderen? configuratiescherm > software (ofzo).

Terug naar vorig Herstelpunt.

Als je geen norton hebt zou ik even cd’s van pc pakken en opnieuw opstarten. Wel eerst al je foto’s, muziek en de rest van die zooi eraf halen.

Oke bedankt!

Ik zal even kijken. Ik ben nu een of ander programma (Ad-adware) ofzo iets aan het downloaden, ik had gelezen dat die het er ook af gooit.

En anders moet ik die Norton maar even proberen, kost dat geld of niet?

EDIT: shit die programma’s werken niet of het is niet gratis. Ik heb wel AVG anti-virus dus die scant nu maar tot nu toe vind ie niks. Anders moet ik dat herstelpunt maar eens proberen. XD

Oh lol dat virus heb ik ook gehad, mijn kleine nichtje zat een spelletje te spelen en toen opeens had dat kutprogramma mijn hele computer overgenomen en ik kon ook níks meer openen (niet eens virusscanner of wat dan ook).
Heb toen via broertjes computer dingen opgezocht en toen kwam ik bij Youtube filmpjes uit. Ik heb via de Veilige Modus dat ding weten te verwijderen. :'3
Maar nu kan ik dat ene filmpje niet meer terug vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=_9s9nBUVueo&feature=related ← Hier wordt het uitgelegd en er staan er nog veel meer bij moet je maar even kijken. :3