help, chinees teken voor opa.

Hee,
ik wil heel graag een tattoo maar dan een chinees teken wat opa betekend.
Ik heb al op internet gezocht maar ik kan niet veel vinden…
Kunnen jullie mij helpen of hebben jullie een foto ofzo?
alvast bedankt liefs.

ik zou het aan iemand vragen die chinees is. Misschien zou je het eens bij de toko kunnen vragen?

haha dadelijk vind je een plaatje op google waar bij staat dat het opa betekend, maar is het heel iets anders.

Doet mij trouwens denken aan die reclame van: ons bier :hihi:

Ik zou gewoon een leuk teken uit kiezen en als mensen vragen wat er staat zeg je gewoon ‘opa’! x’]
Nee maar, misschien kan je beter op grootvader zoeken, is ‘opa’ niet een Nederlands woord? ;o

Bij een chinees restaurant hebben ze meestal wel zo’n boekje liggen of weten ze wel hoe je dat schrijft! Dat is denk ik toch een van de meer betrouwbare manieren :wink:

Met google translate kom ik hier op uit x]
爺爺

Maar aangezien het google translate is zou ik hier niet al te veel op vertrouwen :'D maar het zou natuurlijk best goed kunnen zijn

Klinkt misschien raar, maar ga naar je Chinese restaurant (/afhaalchinees) en vraag het! Dat heb ik ook gedaan met zoiets hahaha, en die mensen zijn vaak zelf ook Chinees. Succes en lief dat je dit doet voor je opa!

aaah, zo vet, dat wil ik ook voor me opa (:

@pipje
Ja ik had al op grootvader gezocht maar dan krijg je zegmaar 2 tekens
en ik wil er graag 1 anders word ie te groot dus ik dacht misschien dat er bij opa maar 1 teken was hihi .

@MELOVESYOU

ja dat kan ik wel is proberen haha dankjewel(L)

wat LAYANA zij is idd chinees voor opa :stuck_out_tongue: ik ben zelf chinees dus ik ken wel een paar woordjes xD

oke dankjewel haha.:grinning:

Dit is het:

http://z.about.com/d/chineseculture/1/0/z/j/grandfather2.gif

Dit is de opa van je vaders kant. Spreek je uit als ‘ye ye’.

De opa van je moeders kant weet ik zo snel niet meer, maar je spreekt het uit als ‘gong gong’. Ik zal even in mn boeken zoeken.

Ik ben er 100% zeker van dat dit de juiste karakters zijn, heb Chinees geleerd.

Trouwens, wil je het in traditioneel Chinees of versimpelt Chinees?

Het woord opa bestaat sowieso uit twee tekens trouwens, je kan er niet één teken van maken.

公公

^ zo schrijf je het als het de vader is van je moeder toch?? ik krijg hem niet groter want ik heb hem er zelf ingetypt xD

Ohja ik weet het weer:

http://img59.imageshack.us/img59/2519/opaa.png

Huh? Nee toch? ;o Ik weet het niet, ik heb het zoals het bovenstaande geleerd

Lol zometeen neemt ze echt net de verkeerde tattoo :’) Doe eerst goede research voordat je een tattoo neemt, zeker als je er één wilt in zo’n lastige taal.

haha oke ik denk dat ze bij de tattoo shop het ook wel weten?
en het is de vader van mijn moeder, en ik wil het graag traditioneel haha.