help! buitenlands vriendje

ik heb nu bijna een maand verkering met een jongen uit India (zelfde leeftijd als mij)
ik ken hem niet persoonlijk, mijn oom wel, die heeft er een tijdje gewerkt als turn trainer en heeft hem getraind.

mijn probleem…
ik wil graag een armbandje laten maken met zijn naam/eerste letter.
ik weet zeker dat mijn (racistische) ouders gaan vragen waarom ik dat armbandje draag en voor wie.
ik wil ze wel vertellen over hem, maar ik weet bijna zeker dat ze hem niet zullen accepteren.
1x vroeg ik aan ze hoe ze het zouden vinden als ik een vriendje in het buitenland had, en ze zeiden dat ik het beter dichterbij kon zoeken. daarna begonnen ze stomme dingen over buitenlanders te zeggen

heeft iemand enig idee hoe en of ik het aan m’n ouders moet vertellen?
ik hou echt van hem, en we willen graag samen oud worden…

Ik zal eerlijk tegen je ouders zijn en zeggen dat ze aan je oom kunnen na vragen of hij echt leuk/aardig/slim etc. is. Of ga eerst met ze praten over racisme en vraag waarom ze buitenlanders ‘minder goed’ vinden misschien kan je ze overtuigen dat niet alle buitenlanders zo zijn en dan vertellen dat je een vriendje hebt uit India die je oom kent.

Wacht anders nog even af jullie gaan nog maar een maandje…

Hoe hebben jullie dan precies een relatie gekregen als je hem niet persoonlijk kent?

via facebook.
mijn oom was getagd in een foto van hem, die had ik geliked.
nadat ik zijn foto had geliked begon hij mij te porren (nutteloze functie van fb) en na een week hebben we elkaar toegevoegd als vriend.
daarna heeeeeel veel chatten, en nu hebben we bijna een maand verkering :flushed:

het kan aan mij liggen, maar ik vind het een beetje vreemd dat je verkering hebt met een jongen die je nog nooit ontmoet hebt.

toch zou ik het aan je ouders vertellen als ze ernaar vragen, je kan het beste eerlijk zijn.

Sorry maar…hoe oud ben je? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit als iets serieus gezien word als ik het zo lees… Je ouders weten dat denk ik ook en zullen het maar gewoon nemen zoals het is, denkend dat het toch over is na een tijdje. Ik snap niet dat je verliefd kan zijn op iemand die je nooit gezien hebt in het echt? denk aan cultuurverschillen etc…

Ik ben 16.
Ik moet zeggen dat ik dat zelf ook de hele tijd in m’n achterhoofd houd.
Is ook best raar dat ik op hem verliefd ben op hem hoor… Ben altijd heel nuchter met zulke dingen maar blijkbaar heeft hij toch m’n hart gestolen

Ik heb spontaan geen zin meer om te reageren.

Hoe kan je van iemand houden (uit liefde) als je diegene niet persoonlijk kent?
maargoed, je kan altijd een armbandje laten maken en zeggen dat het voor iets anders staat

Kijk maar naar Catfish, je kunt wel degelijk van iemand houden die je niet persoonlijk kent.
Alleen is deze afstand wel erg groot, en is de kans dat jullie elkaar ooit ontmoeten wel erg klein…

En over t armbandje kun je niet zeggen dat je die gewoon mooi vond? Of alleen dragen als je ouders m niet zien

Ja daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in Shirley!

Ik ben ook verliefd geworden op een jongen die ik niet in het echt kende (en hij op mij) en die in het buitenland woonde en we zijn nu dik drie jaar samen en zien elkaar inmiddels regelmatig. Het kan dus echt wel, dat jullie het niet meegemaakt hebben wil niet betekenen dat hun gevoelens nep zijn. :slightly_smiling_face: Natuurlijk is er altijd kans dat het uiteindelijk in het echt niet klikt, maar relaties die over het internet ontstaan zijn niet ongewoon hoor. Zolang je je maar goed realiseert dat het heel anders kan uitpakken in het echt en het niet alleen maar over rozen gaat, zeker niet als je te maken hebt met grote cultuurverschillen.

India is wel heel ver weg en de kans dat jullie elkaar zullen mogen of kunnen onmoeten is heel erg klein. Zeker als je ouders niet achter je staan gaat het heel moeilijk worden. Het beste is denk ik toch om ze te vertellen want je kunt zoiets niet eeuwig verborgen houden en het is beter dat ze het van jou horen dan dat ze er op een andere manier achter komen.

Je kunt misschien een armbandje maken zonder letter of naam maar wel een armbandje dat je aan hem doet denken? Dan heb je toch een armbandje dat bij hem hoort maar niet het probleem dat iedereen vraagt waar het voor staat.

als het nou een paar kilometertjes was oke, maar dit is echt weer zo´n verhaal ja laat ook maar. :hammer:

Ik zou na een maandje niet meteen een armband laten maken… vooral omdat je hem nog nooit gezien hebt, niet weet of het in het echt ook wel klikt, etc.