help! bruine afscheiding of ongesteld?

heey iedereen,
vanmorgen had ik opeens donkerbruine afscheiding. eerst een beetje maar toen ik vanmiddag afveegte zat er ook helder rood bloed bij. een week ofzo daarvoor had ik nog gewoon doorzichtig maar toen was het ook wel meer dan normaal. Ben ik (voor de eerste keer dan) ongesteld? of is het iets anders? help!

xxx

nou het lijkt mij dat als er bloed bij zat dat je ongesteld bent, don’t you think?

Ik denk idd dat je ongesteld bent! Zo begon het bij mij ook.

Ja, grote kans dat je ongesteld bent/gaat worden!

Ik heb dat ook voordat ik ongesteld word :’).

haha dat lijkt me vrij logisch eigenlijk ;p ?
nou: welkom in de hel!

ik denk dat het opgedroogd bloed is?

je bent vrij laat, zag net je leeftijd pas, heb jij eventjes geluk!

gefeliciteerd. 0;
je bent ongesteld.
& anders dan is er wss iets mis.

oke ff offtopic: waarom zegt iedereen altijd “gefeliciteerd” als je ongesteld bent geworden?
ik bedoel, dat zeg je normaal bij leuke dingen en menstruatie is een grote hel

omdat je dan een stap dichter bij het ‘vrouw-zijn’ bent :wink:

gewoon niks ofzo? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je bent ongesteld. Congrats

Inderdaad ongesteld…
HEt bruine.is denk ik oude bloed.
Vraag aan je ma over hoe en wat als je het nog niet weet.

het is oud bloed en als het daarna helder is ben je zeker ongesteld

Zo begon het bij mij ook, daarna 5 maanden niet ongesteld geweest en vanaf toen elke maand.

Het betekend wel dat alles goed met je is, tenminste daarom was mijn moeder zo blij de eerste keer. Ik wilde haar wel slaan, maar nu snap ik waarom ze blij was.

Zo begon het bij mij ook,
nouja. ik ben nog steeds maar om de 2/3 maanden ongesteld, en ben zeker al 2 jaar aan het menstrueren…

Opgedroogd bloed is inderdaad bruin/bordeauxrood/donkerrood, en bij mij is het de eerste drie/vier dagen niet helder maar wat donkerder omdat ik het dan het zwaarst ben (de meeste mensen, volgens mij).
Dus don’t worry, en als je het echt wil weten kan je het ook nog altijd even aan je moeder vragen ofzo? (:
(en sorry als je moeder er niet meer is of iets anders en dat je het daarom hier vraagt lief.)