Help.. Bruin worden!

Hi… Ik zit met een klein probleempje.
Ik weet het is winter en de zomer is nog verweg maar boeien.

Ik zal maar met de deur in huis vallen: IK WORDT NOOIT BRUIN!
Al ga ik 3 weken naar Frankrijk (iedere dag 37 graden) ik kom spierwit terug.
Het is niet echt aantrekkelijk… hehe… want ik ben ECHT spierwit…

Het komt gedeeltelijk ook door mijn uiterlijk, mijn haar heeft een rode gloed en in de zomer wordt het echt oranje/rood… Ik heb ook sproeten in mijn gezicht. Ook op mijn armen, schouders, en bij mijn hals…
In de zomer krijg ik wel meer sproeten en zo maar ik wordt neit bruin…

Dus mijn vraag: Hoe wordt ik bruin?
En dan het liefst zonder smeerseltjes, zonnebank dingetjes en zo…

Heeft iemand van jullie hier ook last van??

Thnx.
P.S> Als je dit onzinnig vindt dan reageer niet. Als dit topic al bestaat, sorry.

Mijn tip;
zo’n plantespuit ding kopen, die vullen met water en je daar elke keer even mee besprenkelen. Na 5 minuten weer spuiten en dat constant herhalen.

Euhm zonder smeerseltjes gaat het je vast niet lukken denk ik want anders was je voorgaande jaren al wel bruin geworden!

Je hebt een soort olie van Easy sun (bij drogist verkrijgbaar geloof ik) Dat gebruik ik ook wel en zorgt er wel voor dat je sneller bruin wordt!

Als je niet bruin kan worden dan word je dat ook gewoon niet. Accepteren is het enige wat er op zit denk ik.

@Phaedra:
Tja. Daar heb je een punt. Toch hoop ik nog steeds dat er een oplossing is…

‘Het is niet echt aantrekkelijk… hehe… want ik ben ECHT spierwit…’

Wit is niet per se lelijk. Mensen moeten daar echt mee ophouden.

All eens zonnebrand olie geprobeerd? Schijnt te werken, maar pas wel op dat je niet te lang in de zon licht, en zoiets moet je eigenlijk pas proberen als je huid een beetje aan de zon is gewend :wink: en ja, de tip van hierboven is indd ook erg handig!

ow haha, ondertussen zijn 't al meerdere tips!:stuck_out_tongue:

ik begrijp je frustratie maar al te goed, ik word ook echt NOOIT bruin, maar ik vind het juist wel leuk en speciaal dat ik spierwit ben haha klinkt raar maar vind het wel wat hebben (:

Worteltjes eten.
Wortel geven een bepaalde stof af die zon aantrekt en je huid makkelijker laat bruinen. Het helpt me elke zomer om een mooii’e kleur te verkrijgen ^^

haha word je daar echt bruin van?

Tsja, je zou zelfbruiner kunnen gaan gebruiken.

Serieus… Helpt dit? Wordt je dan niet oranje of zo??
Haha… wel grappig.

Ja ik heb het van vrienden gehoord, en vorig jaar hielp het bij mij.

Ik heb altijd precies hetzelfde probleem, haha. Als ik 3 weken naar Spanje ga, wordt ik niet bruin. Maar als ik er twee maanden ben, in Spanje, wordt ik opeens wel “bruin”. Bruin is voor mij dan de kleur die mensen normaal hebben in de winter, zo ongeveer, maar voor mijn doen is het echt veel donkerder. Dus misschien moet je nog meer de zon opzoeken dan dat je nu al doet?

:grinning_face_with_smiling_eyes:

OT: als je geen pigment in je huid hebt, is het moeilijk om bruin te worden. Denk dat je dan toch voor crèmes moet gaan ofzo! En mooi wit is niet lelijk hé!

Zonder zonnebank en smeerseltjes is het lastig om bruin te worden,
Vraag anders hulp bij de huisarts!

Ik word ook echt nooit bruin, maar vorige zomer ben ik elke dag van ongeveer 9.00 tot 20.00 buiten geweest, in Nederland en in he buitenland en toen ik thuiskwam waren er heel veel mensen die zeiden dat ik bruin was geworden enzo… :slightly_smiling_face:

Maar wat je ook doet: als je zonneolie gaat gebruiken/ als je een weekje in de zomer aan het water gaat kamperen met vriendinnen (ja, door de weerkaatsing van het licht word je ook bruin)/ veel worteltjes eten etc. zorg er wel voor dat je je goed blijft insmeren! Anders verbrand je alleen maar en word de conditie van je huid ook alleen maar slechter…

Ik ben ook spierwit! Maar deze tips zijn wel allemaal nuttig, denk ik :grinning:.

Hahah nee je word niet oranje :grinning:
anders was ik elke zomer al als een appelsientje gaan uitzien ^^
't werkt echt en geraspte worteltjes zijn ook nog eens lekker in de zomer :wink:
Succes