help, bloedprikken!

hoihoi girlscene-ers.

morgen moet ik bloedprikken.
ik weet helaas niet hoeveel buisjes.
maar hebben jullie tips om het zo aangenaam mogelijk te maken?
want ik ben er als de dood voor!

xx

Ontspan, doe je ogen dicht.
Denk aan iets leuks.
Ik vond de pijn echt heel erg meevallen, je voelt een prikje, verder niets.

okee. en zijn er meer tips?
ik moet helaas prikken voor pfeiffer en nog 4/5 dingen…

neem iemand mee die je kan afleiden. Ik ben zelf ook als de dood voor naalden en heb altijd me moeder mee kan ik haar hand lekker fijn knijpen.
Kijk vooral niet naar de naalden en denk aan iets fijns. Vooral niet aanspannen!

kijk er gewoon niet naar. onspannen en echt waar ik dacht ook dat het pijn deed maar het deed geen pijn. je voelt heel ff prik mee nier

en hoeveel buisjes worden afgetapt als er op 4 of 5 dingen word geprikt?
worden er dan ook 4 of 5 buisjes gedaan?

Je krijgt gewoon één prik, en ze nemen dan verschillende buisjes per ding.
Iemand meenemen is misschien wel handig, kan je die lekker fijn knijpen.

okee. oohmygod haha.
ik ben gewoon bang enzo.
want ik heb ook al 3hepatitis b prikken gehad.
en moet 8juni nog een keer bloedprikken op school.
en morgen voor pfeiffer. maar ik ben dus wel bang voor de naald.
maar nog meer bang voor de pijn!

-

Nouja, zoals ik al zei: de pijn is echt zo weinig.
Je hoofd stoten doet meer pijn.
Ik twijfel alleen over dat aantal buisjes. Ik moest toen voor 2 dingen gestest worden en er werden 2 buisjes genomen.

Ik heb ook een keer bloed moeten laten prikken voor een erfelijkheidstest. Ben als de dood voor naalden enzo, maar ik vond het héél erg meevallen. Hoeveel buisjes maakt niet uit, want dat doen ze geloof ik met één naald, dus je wordt niet 5 keer geprikt hoor.

Edit: ik voelde er trouwens helemaal niks van, terwijl ik een ontzettend lage pijngrens heb. Ik voelde alleen de band die ze strak om je arm heen doen.

Bij mij is ook al heel vaak bloed geprikt…

Gewoon niet kijken, dan verneem je er niks van :slight_smile:

ik ben nog gevoelig voor pijn zegmaar.
maar ben wel blij dat jullie zo snel reageren!

Bij mij hebben ze het ook gedaan laats. Bij mij ging die vrouw gewoon tegen mij praten en me afleiden. Denk gewoon aan leuke dingen en ontspan je. (:

vooral zeggen dat je zenuwachtig bent, kunnen die mensen je helpen :slightly_smiling_face:

okee haha.
sorry beetje nutteloos topic.
maarre wat voor een prikje voel je eigenlijk?
waarmee is dat te vergelijken?

het is echt zo gebeurd en je voelt het alleen in het begin een beetje.
ik moet volgende week mijn klasgenootjes prikken voor school.

Het is maar een prikje hoor :stuck_out_tongue: Het valt echt wel mee moest het ook een keer :wink: Het is zo weer voorbij gewoon een beetje praten met iemand haha

Aha, moest ik gister nog. Bij mij 6 buisjes, maar je voelt er niet zo veel van hoor.
Het is maar een klein prikje en die voel je alleen een beetje als de naald erin gaat. Anders kan je het altijd zeggen, dan kan je bijvoorbeeld in je moeders hand knijpen, dan is de pijn minder zeggen ze. Maar relax, het valt reuze mee =)
Succes!

de pijn is moeilijk te vergelijken met iets, je voelt er namelijk zo weinig van :stuck_out_tongue: