Help, blijven zitten of niet?

Hey allemaal,
Ik blijf dit jaar waarschijnlijk zitten in 3 Havo met 4 onvoldoendes in totaal, een 4 voor natuurkunde en 3 voor wiskunde. (lager dan een 4,5 telt voor 2 onvoldoendes)
Voor 4 Havo heb ik het profiel C&M gekozen zonder wiskunde.
Voor de vakken die ik volgend jaar krijg (als ik over ga naar 4Havo) sta ik ruim voldoende.
Ik zie het echt niet zitten om 3 Havo weer over te doen, en dus weer natuurkunde,wiskunde en frans te hebben. De beslissingsvergadering van onze klas is volgende week maandag. Ik zit echt met heel veel spanning. Mijn ouders zijn namelijk nooit gebeld door mijn mentor, zelf wel een paar gesprekjes gehad maar that’s it. Nu vraag ik mij dus ook af,… Als ik echt zou blijven zitten, zouden mijn ouders niet allang naar school moeten komen voor een gesprek met mijn mentor? En ik neem aan dat een school het beste kiest voor de leerlingen toch? En omdat ik volgend jaar toch geen natuurkunde,wiskunde en frans meer zou hebben, zouden ze het mij alleen maar moeilijker maken om mij het jaar over te laten doen.

Wat is jullie mening hierover? En zijn jullie een keer blijven zitten? Zoja, wanneer hoorde je dat? En denken jullie dat ze mij toch over laten gaan?

Liefs, Mia

Ik heb echt geen flauw idee maar ik hoop dat je overgaat.

Ik heb hetzelfde gehad in 3 havo, ik stond een 4 voor wiskunde en economie, en een 5 voor scheikunde. 3 vakken waar ik een hekel aan had en die ik zou laten vallen in 4 havo omdat ik ook het CM profiel zou kiezen. Voor al de andere vakken, die ik in 4havo ook zou hebben, stond ik ruim een 7, 8 en een 9. Maar nope, helaas bleef ik ook zitten. Ik heb ook nooit wat van mijn mentrix gehoord en mijn moeder hoefde nooit op gesprek te komen. Ik hoorde een paar dagen voordat we de rapporten moesten ophalen dat ik bleef zitten door een simpel telefoontje van mijn mentrix. Ik zou er als ik jou was even achteraan gaan en navragen van hoe of wat. Ik hoop in ieder geval dat je nog over gaat! Succes :slightly_smiling_face:

Als ik jou was zou ik contact opnemen met je mentor.

Het staat mij echt niet bij dat ouders worden ingelicht wanneer je blijft zitten eigenlijk

Ik zou idd contact zoeken met je mentor…

Bij ons op school krijgen ouders altijd al een brief wanneer de kans groot is dat hun kind blijft zitten. Ik weet het niet zeker hoor maar met 2 onvoldoendes en compensatie punten mag je toch gewoon over?

Je blijft gewoon zitten als de vakken die je laat vallen onvoldoende zijn. De eis is om alles zo voldoende te halen dat je over kunt. Op de middelbare school hoeft naar mijn weten geen oudercontact te zijn voor je officieel te horen krijgt dat je niet overgaat. Je mentor heeft deze gesprekken met jou gevoerd en jij hopelijk met je ouders. Als je het echt lastig vindt, kun je deze week je mentor nog opzoeken, anders afwachten tot maandag.

waarschijnlijk blijf je gewoon zitten. Mijn ouders hebben ook geen gesprek gehad toen ik bleef zitten.

Ik stond ook onvoldoende voor natuurkunde (ik moest 3 havo ook over doen), maar daarna stond ik er echt heel goed voor en werd het zelfs leuk