Help! Blaasontsteking!

Help! Ik heb een blaasontsteking! Voor de 2e keer in 2 maanden! Ik heb het sinds ik eergister sex heb gehad, nu heb ik alleen een probleem! Normaal ga ik gewoon naar de huisarts voor een kuur, maar mijn moeder weet niet dat ik sex heb gehad! En mijn moeder werkt bij de huisarts! Als ik nog 1 keer een blaasontsteking zou hebben zou ik naar het ziekenhuis worden doorverwezen! Iemand ideeen? :l
xxx.

Misschien moet je daar open over zijn tegen je moeder. Ik weet het anders ook niet, lijkt me nogal een lastige situatie…

Huisartsen hebben zwijgplicht, je moeder hoeft het niet te weten?
En vertel je huisarts de reden en vraag of ze je niet wilt doorverwijzen.

als je er een heel klein beetje last van hebt, helpt heel veel water/(rooibos)thee drinken misschien. maar het is toch verstandig om naar de dokter te gaan voor de kuur, hij/zij heeft immers beroepsgeheim. en je kan die dokter best vertellen waardoor het komt. het is voor de volgende keer wel verstandig na de seks gelijk naar de wc te gaan dan spoelen de bacterien die blaasontsteking veroorzaken weg :wink:

Voortaan dus in ieder geval even plassen na de seks, denk dat dat een heleboel scheelt.
En je huisarts mag niks zeggen, dus als jij er gewoon heengaat en vertelt waarom je blaasontsteking hebt dan krijg je vast zo een kuurtje mee. Sowieso, 2x blaasontsteking achter elkaar is toch nog geen reden om het te gaan onderzoeken, of was er meer aan de hand?

idd. de huisarts mag niets aan je moeder vertellen, ookal werkt ze daar.
Ik raad je aan om heen te gaan, ookal is het de zoveelste keer, je kan nierbekkenontsteking krijgen en dan ben je veel verder van huis.

En in het vervolg moet je direct na de seks plassen en wassen, dan kan je iig geen blaasontsteking meer krijgen.

Sowieso hoeft blaasontsteking niet altijd te komen door seks. Ik wilde het ook geheim houden voor mn ouders en dat is ook gelukt… maar toch raad ik je aan om het wél te vertellen van de blaasontsteking.

Heeeel vervelend. i know how it is to have a blaasontsteking :no_good_woman:

aiiii blaasontstekingen zijn 1 v/d kutste dingen… en een blaasonsteking hoeft idd niet alleen door seks te zijn, kan ook doordat je kou gevat hebt, is bij mij tog… maar 2x achter mekaar is niet goed, je moet er op tijd mee naar de huisdokter want ik ken er een paar die dat niet deden en dat nu chronisch hebben… en dat is pas vervelend!

succes iig

Altijd plassen na de sex, altijd.

Als het niet heel heel ernstig is, zou ik de komende week lang aan het cranberry sap gaan.

Kan je het je moeder niet vertellen dat je sex hebt gehad? of mag ze het echt niet weten ofzo…?!
een vriendin van mij heeft een half jaar met blaasontsteking gelopen! ;o
haar medicijnen werkt steeds maar niet enzo, echt heel erg vervelend, maar nu is het gelukkig eindelijk over!

Ja, akkoord.

doet het pijn? sorry xd

[i]ik heb ook blaas ontsteking, vreselijk!
maar je moet zowiezo wel naar de huisarts gaan,
ik las ergens dat als je er niks aan deed het over kon
slaan op je nieren, en dat deed veeel meer pijn!

veel sterkte![/i]

ja lastig om te vertellen maar je moet er niet te lang mee rondlopen hoor!
heb er een half jaar geleden ook net iets te lang mee rondgelopen en toen een nierbekkenontsteking gekregen…dat is geen pretje!
dus snel naar de dokter gaan :wink:

Kan het niet zijn dat doordat je het hebt gehad dat je nog behoorlijk vatbaar was? Maar idd wel mee naar huisarts, dit moet wel behandeld worden.