HELP beschimmelde vla.

ik heb net beschimmelde vla gegeten, en nu vraag ik me af of dat heel erg is :stuck_out_tongue: mijn moeder zegt nu: als je buikpijn krijgt gaan we naar het ziekenhuis. Maar is dat echt nodig of niet, en wat kan je krijgen van beschimmelde vla/melk enzo :$?

Zo erg is dat niet hoor. Je krijg hoogstens krampen, maar het is wel overdreven om naar het ziekenhuis te gaan. Het lijkt me niet zo dat je een heel pak vla hebt opgegeten ? Dus een voedselvergiftiging loop je er niet door op.

hahahah oke, dankjewel. ik heb maar 1 bakje op, dus dat is zeker geen heel pak :slightly_smiling_face:

nee je lichaam maakt ook antistoffen daarvoor, tenzij je de hele inhoud van het pak hebt opgegeten…

appelmoes kan je ook beschimmeld eten schijnt. mocht het echt onuitstaanbaar worden dan kan je naar het ziekenhuis gaan. maar denk dat je met beetje buikpijn en diaree er wel doorheenkomt

zal niet zo ernstig zijn, hooguit buikpijn en diarree zoals heartxcore zegt. Wat je nog kan doen is wat glazen water en/of melk drinken. Melk neutraliseert de boel een beetje en wat verdunt schadelijke stoffen.
En als je nou echt heel erg last krijgt, kan je altijd nog eerst de huisarts bellen dan naar het ziekenhuis racen, vaak kan die het al verhelpen.

Nou dan zal je er niet veel of zelfs geen last van hebben :slightly_smiling_face:

uhm. als je last krijgt kan je beter naar de huisarts gaan. ik heb er namelijk ook een keer voedselvergiftiging door gehad.

en anders neem je iets laxeerends in. dan weet je zeker dat het zo uit je lichaam is. maar denk dat het slimmer is hetgewoon zo te laten

waarom heb je het gegeten dan?

nah k denk niet dat je er meteen dood aan gaat :wink:

kan geen kwaad denk ik

wanneer kwam je erachter dat het beschimmeld was dan?
waarschijnlijk krijg je alleen buikkrampen enzo maar als je echt denkt dat het niet meer normaal is zou ik idd even langs de doktor gaan :wink:

ik wist het niet, en toen mijn vader de vla at zei hij dat beschimmeld smaakte :stuck_out_tongue:

Het is inmiddels drie dagen later en je leeft nog steeds.
Dusja.

Van die laxerende dingen krijg je pas echt buikpijn en krampen x|…

Anyways… Je hebt het overleefd?

Dat iemand 't beschimmeld vindt smaken is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk beschimmeld is. Het kan natuurlijk wel. Maargoed. Whatever. Je zal er niet aan dood gaan.

ja maar dan is het wle je lichaam uit en richt het geen schade aan. voor zover dat kan met beschimmelde vla

:’)
En daarom moet je altijd eerst naar de datum kijken.

heel erg is het niet. Maar je had het beter niet kunnen doen;)

zo erg is het idd niett …
ik neem aan dat t geen 2 weken ofso over tijd was ?