Help aub!

Dit topic gaat over school over iets wat ik morgen af moet hebben, maar ik vind het een beetje moeilijk. Ik moet een presentatie over een gedicht houden en dus ook onder andere vertellen of er beeldspraak of stijlfiguren in zitten. Dit is het gedicht:

Een zucht is onzichtbaar
Net als de wind
De nacht is onzichtbaar
Als de dag begint
Onzichtbaar zijn de dingen
Die ik kwijt ben
Die ik nooit meer vind
Maar
Met mijn ogen dicht
Zie ik alles
Wat mijn hoofd verzint

Maar ik weet dus niet zeker over sommige dingen nou stijlfiguren zijn of niet. Bijvoorbeeld:
“mijn hoofd verzint” is dit een personificatie?
“met mijn ogen dicht zie ik alles” is dit een paradox?
“een zucht is onzichtbaar” is dit synesthesie? een zucht is een geluid toch?
“onzichtbaar zijn de dingen” is dit inversie?
etc etc

Ik zou het heel fijn vinden als jullie mij willen helpen!

Weet je wat de begrippen inhouden? Als je dat specifiek weet, dan kun je ook jouw eigen vragen beantwoorden

ja ik weet wat ze inhouden en ik heb ook voorbeelden gelezen enzo. Ik vind t alleen moeilijk om zelf te bepalen of iets een stijlfiguur is of niet

Inderdaad.

Maar je uitspraak over een zucht klopt niet.
Zucht > geluid > hoorbaar. Onzichtbaar? Ja, je ziet het niet. Of je moet de persoon aankijken.

Misschien kun je beter aan de docent vragen of een andere leerling. Deze kunnen je dat veel uitgebreider uitleggen en met extra voorbeelden.

^ klopt, maar het probleem is dat het morgen af moet dus dat daar niet veel tijd meer voor is

ja oke, maar de anderen?

^ Geen idee, daarom reageerde ik daar juist niet op.

Dussss we moeten je huiswerk maken voor je?? :’)

Als je weet wat je moet doen; GS afzetten en gaan met die banaan!

Zoek gewoon de betekenis van de begrippen op en wat voorbeelden er van.
Probeer het dan nog eens zelf. Je gaat een keer een toets krijgen en dan moet je het ook zelf doen. Door goed je best te doen met je huiswerk (en dus niet op GS vragen) hoef je straks minder hard te leren voor je toets omdat je het al een paar x hebt geoefend.

Misschien iets eerder beginnen en de leraar om hulp vragen als je het niet snapt. Als je het wel snapt is het appeltje eitje natuurlijk.

ik krijg er btw geen toets over, ik hoef alleen maar deze presentatie te houden. En ik weet dat ik eerder had moeten beginnen maar het is nu eenmaal zo. :cold_sweat: En nee jullie hoeven mijn hw niet te maken, en jullie hoeven ook niet te reageren maar ik zou het fijn vinden als jullie het zouden zeggen als ik er helemaal naast zit, als dat het geval is x

Dan zijn we dus alsnog jouw huiswerk aan het doen

als je zeggen of ik goed of fout zit bij 1 opdracht huiswerk voor iemand maken vindt, dan ja. Ik noem het iemand helpen :-).

Als jullie nou alsjeblieft willen zeggen of ik goed zit of niet. Ik weet dat bijv personificatie is dat een levenloos voorwerp iets ‘levends’ doet. Bijvoorbeeld “de zon glimlacht” of “de bomen fluisteren”, maar ik weet niet zeker of dat ook het geval is bij “mijn hoofd verzint”

Simpele vraag: Is een hoofd levend, ja of nee?
Daar heb je je antwoord

@ je gaat wel ooit een toets doen waarvoor je dit moet weten. Misschien niet nu of binnen een paar weken maar als je straks examen gaat doen enzo, moet je dit gewoon weten.

En als het niet zo belangrijk is… is het dan wel belangrijk dat je het tijdens je presenatie goed doet?

Als je kunt onderbouwen waarom je iets een personificatie vind kan je misschien wel bij de leraar duidelijk maken dat je er goed over hebt nagedacht.

Je stijlfiguren kloppen volgens mij wel.

oke dankjewel voor jullie reacties