Help alsjeblieft!!

Hoi, ik zit nu een half jaar in groep 8 en zit ergens mee… Mijn goede vriendin (Elza) doet opeens ONTZETTEND veel met een populair meisje (Emma) in de klas. We zitten in het zelfde groepje, en zij zit naast mij. Emma zit voor haar, dus vroeg ze of Emma en ik wilde ruilen. Ik durfde er niet tegen in te gaan dus deed ik het maar. Later vroeg ik Elza of ze met me wilde samen wilde werken bij Rekenen. Ze zei nee. Op een 1 of andere manier waren Emma en Elza weggeglipt en samen gaan rekenen op de trap. Daar kwam ik achter en toen ging ik haar even negeren (niet echt negeren, maar niet zelf opeens vrolijk gaan kletsen. Ik antwoordde wel gewoon op haar vragen). Vanochtend zei ze wel sorry, omdat Emma niet zo goed is in breuken moest ze even helpen. Maar dat geloof ik eigenlijk niet want toen ik dat ontdekte bij de trap vroeg ik of ze toch wel wilde rekenen. Ja, zei ze, toch wel… :frowning_face: Vandaag wilden ze een eigen YouTube account maken, en dat was ONS idee!! Mijn moeder zegt dat ik haar niet te veel moet claimen, ik heb wel eens meisjes gehad die dan elke dag bij me op bezoek gingen om te vragen of ik kon spelen, en dat ik elke keer moest liegen. Zo’n meisje wil ik niet zijn. Ik hoop dat jullie tips hebben! (sorry voor het lange verhaal) XX

Ten eerste, voor iemand in groep 8, typ je wel heel erg netjes. Complimenten.
Als Elza liever dingen met Emma doet, is dat aan haar. Daar kun jij niet veel aan doen. Maar dan kun je alleen maar afwachten tot zij naar jou komt en in de tussentijd met andere kinderen spelen. Je moeder heeft gelijk.

Hahaha, dankjewel. Ik probeer vooral niet heel vreemd te typen, anders haken mensen af. Dankjewel voor je tips!
xx

Oh wat balen voor je! Ik had dat toen ook, maar dan in groep zeven. Tina wilde opeens alleen maar met Jette en Denise omgaan en deed met hen dingen die wij eerst samen hadden bedacht. Uiteindelijk vonden Jette en Denise die Tina een meeloper, waardoor ze weer terug bij mij kwam om te vragen of we weer vriendinnen konden zijn. Nee dus :’)

Ik vind het heel flauw van die Elza, maar probeer te bedenken dat jij gewoon leukere vriendinnen verdient :slightly_smiling_face: Wie weet draait ze nog wel weer bij, maar ik zou haar voorlopig niet zo veel aandacht geven. Zitten er nog andere meisjes bij je in de klas die aardig zijn?

Heel veel sterkte! En als het verder niet meer lukt met vriendinnen in je klas, over een paar maanden ga je naar een nieuwe school en daar zitten vast wel toffe mensen :slightly_smiling_face:

Ja dit dus, ik zou willen dat ik zo typte in groep 8 :flushed:

Dit inderdaad. Ik denk ook niet dat Elza echt aardig is, dus probeer andere vrienden te maken.

Wat een super lieve reactie!! Dankjewel voor de tips! Ga het doen! XX

Hahaha!

Hoi, ik moet me even verontschuldigen, want Elza is echt niet een bitch ofzo. Ze is super lief en hartstikke trouw. Ze voelt zich prima op haar gemak bij ons thuis (bijv. gewoon vragen of ze nog een koekje mag, keihard door het huis schreeuwen dat we gaan eten als ze blijft eten :flushed: ) Dus de mensen gaan zeggen dat ze heel gemeen is en geen echte vriendin, sorry, maar daar luister ik niet naar. Trouwens, ik vind de berichtjes die zeggen dat ik zo net typ echt vet grappig!! Dankjewel!

XX LYSM

Hallo?

Elza is wel een bitch als ze jouw buitensluit en liever vriendinnen met iemand anders wilt zijn. Of ze zich op haar gemak voelt bij jou thuis, heeft er niets mee te maken :’)

Ze is er wel altijd voor me geweest hé… Ik weet het niet, ze is geen bitch, maar het is wel onaardig. Heeft iemand tips om hier niet als een dolle dwaze mee om te gaan??? XXXXX

Je zou haar toch ook kunnen zeggen hoe je je voelt? Dat je je wat buitengesloten voelt omdat zij nu veel meer met dat andere meisje omgaat en dat je het vervelend vindt dat ze een youtube-account met haar maakt terwijl ze dat met jou zou doen. Misschien kunnen jullie wel gewoon alle drie vriendinnen zijn, dat je dat soort dingen met z’n 3en doet.

En anders; er zitten vast nog wel meer leuke meiden in je klas, ga daar iets meer mee optrekken. Je hoeft niet altijd maar met één vaste vriendin samen wat te doen of af te spreken.

Hoi, vandaag ging ik een briefje naar haar sturen dat ik me een beetje buitengesloten voel en of ze eerlijk tegen me wil zijn. Ze antwoordde dat ze ook eerlijk was over dat rekenen. Ik wilde vandaag met haar zwemmen maar gister zei ze dat ze niet kon omdat ze moest dansen. Vandaag vroeg ik hoelaat ze moest dansen en ze zei om half 7 (een vriendinnetje die ook bij haar op dansen zat was er ook) en zei ik: Maar dan kan je toch gewoon?? Maar ze zei: Nee, want ik ga iets doen… met mijn moeder. Ik: Wat?? Zij: Eh… naar het dorp. Ik ga zo met Sophie en Danique (schatjes) zwemmen en dat zijn ook haar vriendinnen ( Sophie voelt zich net zo als ik ) en ik zag haar gewoon jaloers kijken!! Elza mag Danique heel erg. Dus jaa…

XX (ps. ga gewoon lekker met Danique en Sophie optrekken!)

Iemand?

Ok laat maar.