Help alsjeblieft, ik voel me zo alleen :(

Ik weet niet of ik het al zo mag noemen dat ik gepest wordt, maar dat ik me verschrikkelijk alleen en getreiterd voel, is een feit. Ik heb hiervoor een speciaal account aangemaakt om herkenning te voor komen. Ik moet gewoon even mijn verhaal kwijt en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik zie nu namelijk echt niet hoe ik morgen naar school moet gaan.

Ik ben (was) een meisje met leuke vriendinnen en ben verder nooit gepest of iets degelijks. Ik heb 1 vriendin waar ik heel close mee ben, al sinds de basisschool. In mijn verhaal noem ik dit meisje even T. Zoals ik al zei zijn T en ik al heel lang beste vriendinnen, we zitten ook bij elkaar in de klas. Sinds het begin van het jaar was er iets anders tussen ons. Ze deed een beetje bot tegen me en als we met meerdere personen waren negeerde ze me een soort van. Met mijn ouders over gehad en mijn moeder zei dat T misschien vond dat we te veel met elkaar om gingen en dat ze ook meer met anderen wilde doen. Prima, als ze dat wilde begreep ik dat, verder ook niet moeilijk over gedaan. Toch bleef er nog steeds iets anders tussen ons. Ze begon steeds meer bot te doen waardoor we meer discussies kregen. Deze discussies waren trouwens wel weer heel snel opgelost.

Elke ochtend fietsen T en ik met nog een paar andere meiden naar school. Een van deze meisjes is belangrijk in mijn verhaal, haar noem ik verder dus even R. Pas hadden T en ik een discussie (ik weet niet eens meer waar over) en R kreeg hier ook lucht van. Die ochtend op onze verzamelplek om naar school te fietsen deed ze verschrikkelijk kattig tegen me. Ondertussen hadden T en ik het al lang goed gemaakt, maar omdat T en nogal onzeker meisje is dat er graag bij wilt horen, deed ze mee met R. Ik negeerde het maar en dacht dat het wel weer goed zou komen. Ondertussen blijft R me maar irriteren en treiteren. Eerst negeerde ik dit, maar het wordt maar erger en erger. Ze loopt me overal om uit te lachen en alles -maar dan ook alles- is mijn schuld. Zodra R dus weet loopt te irriteren is het enige wat T kan doen meelachen. Nu komt dus het probleem: ik kan niets doen. Zodra ik er iets van zeg: zet R iedereen tegen me op (ze is een populair meisje). Ze heeft vriendinnen die mensen gewoon voor haar in elkaar slaan (echt gewoon achterlijk). Ik kan niet naar mijn ouders. Ze zeggen dat ik voor mezelf op moet komen en vandaag heb ik dat ook gedaan (R was gewoon echt even te ver gegaan) maar ze lacht me gewoon recht in mijn gezicht uit (en T lacht natuurlijk gezellig mee). Ik wil zo graag gewoon niet meer met R omgaan, maar ze kent zo’n beetje iedereen van mijn school, dus gewoon andere vriendinnen zoeken is ook geen optie. Ik voel me zo verschrikkelijk alleen. Elke dag zit ik gewoon serieus jankend op de fiets naar huis als ik het laatste stuk naar mijn huis alleen fiets.

Ik hoop echt dat iemand weet wat ik moet doen, want ik kan het gewoon serieus niet meer.

Hey meid,

jammer dat je je zo voelt. Toen ik in het lager en middelbaar zat, ben ik ook vrij hard gepest geweest. Niemand hielp me en uiteindelijk ben ik veranderd van richting en school (en is het gelukkig toen beter gegaan).

Concrete tips kan ik je niet geven, want bij mij is er niets gebeurd en is het uiteindelijk vanzelf opgelost. indien je op school een mentor/vertrouwenspersoon hebt, kan dit eventueel wel opgelost worden (mits zij dan dan juiste aanpak hanteren).

Hopelijk komt dit goed, weet dat je zeker niet alleen staat. Note me gerust als je er behoefte aan hebt.
:slightly_smiling_face:

Wat erg voor je, hoe oud ben je? Ik denk dat je nog redelijk jong bent en ik weet dat mijn ouders tegen mijn jongste zusje zouden zeggen dat ze beter deze meiden even kan negeren. Fiets alleen naar school of met een ander groepje. Vooral dat laatste is handig, zo leer je nieuwe mensen kennen waarmee je op school misschien kan optrekken.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het middelbare zat en weet niet hoe het nu gaat maar misschien kan je met je mentor of een leraar die je vertrouwt met zijn vieren gaan praten, (jij leraar R en T)

Hoooi,
Toen ik op de middelbare school zat werd ik ook gepest, ook een beetje hoe jij het beschrijft, de beste vriendin wou er bij horen en liet zich mee slepen & ondertussen werd iedereen tegen mij gezet.

Uit eindelijk ben ik van school gegaan en daarvan heb ik nu echt heel erg spijt, anders had ik dus mijn diploma gehaald en had ik nu ook eerder naar het HBO kunnen gaan.

Maar goed, ik had het lef niet om hun te negeren of een grote bek tegen hun te geven en dat was echt mijn grootste fout… ik had dat echt moeten doen. Ik weet dat het moeilijk is maar ik geef je de tip het toch te doen, eerst gewoon doen alsof ze lucht zijn en gewoon doen wat je moet doen op school. Ze houden vanzelf wel op want ze willen juist dat je erop reageert, dat is hun lolletje.

Als je het alsnog moeilijk vind of je wilt gewoon even kletsen, je mag me een berichtje sturen.
x

Kun je niet eens met T. gaan praten? Zonder dat R. erbij is?
Dan kun je bespreken hoe je je voelt. Misschien komt T. dan voortaan voor jou op.

Heel erg bedankt voor de lieve berichtjes.

@whoiam misschien dat ik je vanavond even note.
@LaLuna Ik zit in de 2e klas. Ik denk niet dat praten met R gaat helpen, maar toch bedankt voor je tips. Ik ga even kijken of ik met iemand anders kan gaan fietsen.
@fashionqueen ik stuur je vanavond misschien even een berichtje.
@MORIARTY misschien dat met T praten wel kan helpen, maar ik ben zo verschrikkelijk bang dat ze verteld aan R dat ik met T gepraat heb (o.a. over R dus) en dat ik dan dus door de hele school arrogante blikken naar me toe geworpen krijg en ik misschien wel opgewacht/achterna gezeten wordt.

hey das kut!! ik zou met T gaan praten!! je kan evt ook naar de mentor gaan, miss wordt iedereen hierdoor minder tegen je opgezet! als je nog een keer wil praten stuur me een berichtje :slightly_smiling_face:

Praat erover met je mentor/vertrouwenspersoon/teamleider. Zeker over R!

hey meid!
Wat erg voor je! ik zit de laatste tijd ook niet zo lekker in me vel, ik snap precies hoe je je voelt. Maar een ding is zeker. Het is heel belangrijk om hier met je mentor over te praten, of een vertrouwenspersoon. Die kunnen je heel goed helpen en ook zorgen dat dit getreiter stopt. Er zijn nog veel leukere mensen op de wereld waar je goeie vriendinnen mee kunt worden :couplekiss_man_woman:

Onthoud dat je me altijd kan mailen :couplekiss_man_woman:

Wat ik zou doen in deze situatie: eerst met T serieus praten. Lukt dat niet, dan gewoon voor de hele klas zeggen: “Oké, R op dit moment weet ik het zeker. Er is een reden waarom je mij niet mag en waarom je gemeen tegen me doet. Dat jij dit doet omdat je zelf onzeker bent is jouw beslissing, maar mij krijg je er niet mee klein. Wat me wel heel erg pijn doet is dat T er aan mee doet. T, jij was mijn beste vriendin… maar als dit zo doorgaat zal dat denk ik wel veranderen. Ik heb geprobeerd dit tegen je te vertellen, maar het komt niet echt binnen geloof ik. Voor alle meiden die het leuk vinden om gemeen tegen mij te doen, veranderen kan ik het niet… maar ik wil jullie dit meegeven: ik ben een lieve en trouwe vriendin voor mensen die mij een kans geven en ik laat me niet klein krijgen door jullie. Dus lach vooral om je onzekerheid te verbergen, want invloed op mij zal het niet meer hebben. Bedankt. TABEE.”

en dan zou ik stiekem gaan huilen met een sigaret. :’)

Maar even tips naar jou verder: laat je niet klein krijgen door zulke meiden. Geloof in jezelf! Jij hebt de wereld genoeg moois te bieden en zij missen dat, hun probleem. Er zijn ook mensen die jou wel zullen waarderen en die nooit zo zouden doen… dus probeer vooral je aandacht op hen te vestigen.

Sowieso zou ik aan je mentor vertellen wat die R wel niet allemaal doet, mensen regelen die voor haar iemand in elkaar slaan?! Dat kan echt niet, daar zou ik echt melding over maken.

En verder: Ik zou persoonlijk niet meer met deze meiden omgaan. Je kunt nog beter alleen zitten, dan dat je bij mensen zit/met mensen omgaat die je het leven helemaal zuur maken. Als die R je dan nog steeds lastig valt, (ook al vermijd je hen), zou ik t wel echt aan de mentor melden. Dan is het sowieso bewust pesten.

T zal er vast nog wel een keer achter komen wat voor een goede vriendin ze dan kwijt is :wink:

Of naja als je het durft en echt niet alleen wilt zijn, probeer toch eens bij een ander groepje mensen te gaan zitten. Die R kan je het heus niet verbieden om met mensen om te gaan of wel? Ze is geen koningin ofzo.

Heey meid,
Dit is zo erg ik maak ongeveer hetzelfde mee. Maar ben je nu nog wel vriendinnen met T dan of niet? Zo ja dan zou ik er gewoon over praten met T zeg gewoon hoe je je voelt en als T een echte vriendin is dan zal ze er opletten of iets dergelijks. Als je je mentor vertrouwd zou je eventueel ook naar hem/haar kunnen gaan als je je bedreigd ofs voelt in iedergeval praat erover dat helpt echt! En probeer met andere meisjes om te gaan het is moeilijk misschien maar niet iedereen zal luisteren naar R geloof me! Ik weet niet welke klas je zit maar je zou ook naar een andere school kunnen gaan. Maar geef vooral niet op zet door en bijt op je tanden als ze weer iets naars/gemeens doen het is moeilijk maar denk gewoon nog een paar jaar en bedenk dat je naar school gaat voor jezelf niet voor hun! Nja ik weet niet of dit een beetje geholpen heeft, je mag me altijd een note sturen x!