Help, al mn foto's weg!

Hee,
ik had vandaag super mooie foto’s gemaakt met vriendinnen in de sneeuw.
Toen later was ik ze aan het bekijken en stond er oppeens op het scherm: leesfout.

ik deed mn camera uit en weer aan: weg foto’s!
dit heb ik al eens eerder gehad en het is zo zonde!
weet iemand hoe dit kan en hoe ik het kan oplossen?

x

camera laten checken?

Er is een manier om ze terug te halen, maar waar staan ze opgeslagen? Een SD kaartje of zo?

ja, doe ik ookwel denk ik.
maar deze camera was eerst 2 jaar ofzo van mn vader en hij had nergens last van!

Het hoeft niet aan de camera te liggen. In het transport van de bestanden naar je computer kan er iets verkeerd gaan, kan altijd gebeuren (is m’n vriend laatst ook overkomen met zijn spiegelreflex).

maar ik had ze nog niet eesn geprobeerd op de computer te zetten!
ze stonden gewoon op mn camera en oppeens weg!

Hmm dat is raar, maar ze staan op een SD kaartje? Hier heb je denk ik wel wat aan:
http://www.piriform.com/recuva

Ik heb wel vaak dan doe ik een SD kaartje in een andere camera maak ik foto’s haal ik het kaartje er weer uit en stop ik hem in mijn andere dan staat er vaak;
Leesfout.
Als ik ze dan naar computer zet staat er soms ook leesfout, maar daar is niet veel aan te doen volgens mij?
Maar bij jou zijn ze helemaal weg?

Ja ze staan op een SD kaartje,
maar ik heb dat Recuva gedownload en gebruikt, en dan staat er inderdaad een hele lijst met foto’s, alleen in elke foto staat… zegmaar niet de foto zelf maar de tekst: Voorvertoning niet beschikbaar.
en als ik er dan 1 terug haal en probeer te openen is er geen foto, of word hij niet ondersteund ofzo.

snap jij dat?

Hmm raar… Nee heb het zelf nooit hoeven gebruiken dus weet niet waar dat aan ligt!

Misschien deze proberen? http://www.freedownloads.nl/file_recovery.htm

ik ga het proberen!

nee, lukt ook niet.
ze worden niet ondersteund.
zometeen komt een vriend een cartreader brengen
kijken of het daar mee lukt

Je hebt een bepaald programmetje die je misshien wel kunt vinden met google. Dit programmatje zet al je gewisten foto’s terug.