Help?! aanhouden.. of?

Hey,
ik heb jullie hulp echt hard nodig.
Ik zit ergens echt heel erg mee namelijk.

Mijn vriend (20 jaar) blowt vaak en is ook totaal niet tegen drugs gebruiken, net zoals vandaag we hebben (28-05) 11 maandjes precies, en nu zit hij “Magic Truffels” te gebruiken met zijn vrienden. Tuurlijk hij hoeft niet altijd bij me te zijn, maar ik ben gewoon zó klaar met die drugs.
Ik leerde hem kennen in de periode dat hij elke dag blowde… dat hij écht elke dag blowde wist ik toen ook niet, maar dat was in de zomer dus echt een groot probleem vond ik het toen nog niet, want zijn school leidde er niet onder, maar sinds het nieuwe jaar ben ik er echt anders tegenaan gaan kijken. wat voor hem natuurlijk niet chill is. vorige maand hebben we samen erover gepraat, over het blowen dan, en hij is nu door de week zo goed als gestopt… zegt hij en ik geloof hem daar wel in… :S
Ik vind ook dat hij gewoon de verkeerde vrienden heeft… iedereen in zijn vriendengroep blowt enorm veel en gebruikt regelmatig drugs. en echt hij hoeft niet van vrienden te veranderen, helemaal niet zelfs! maar ik baal er gewoon van en ik ben radeloos…
En ik vind gewoon dat ik hem niks kan verbieden, want hij doet dit nu al zo’n 2/3 jaar… en ik ben pas 1,5 in zijn leven. En ik wil hem ook niks verbieden hoor…
Alleen nu op zo’n avond, dat ik hem mis en we 11 maandjes hebben… met de gedachte dat hij spacend aan de drugs zit maakt me zo kapot!

Nu heb ik al wel is advies aan vrienden gevraagd maar de ene zegt

• gewoon verbieden, of hem de keuze laten maken: Jou of Drugs.
  • accepteren
  • uitmaken
    Maar ik hou zielsveel van die jongen en ik wil hem echt niet kwijt maar ik kan zo gewoon echt niet voor altijd bij hem blijven ben ik bang… maar dat wil ik wel!
    Hebben jullie advies want ik weet het gewoon echt, echt niet meer :frowning_face:

Help
X

Ik denk eigenlijk dat hij er een beetje ‘verslaafd’ aan geworden is, en moeilijk zonder kan. Ik snap dat dit zwaar vervelend voor jou is… Misschien zou je nog een keer met hem moeten praten, en echt goed uitleggen hoe je je erbij voelt. Je zegt al dat je zielsveel van hem houdt, dus uitmaken is dan natuurlijk de laatste keuze die je wilt maken. Misschien kan je op internet goede tips vinden om dit aan te pakken? Of professionele hulp zoeken?

Sterkte en succes!

Vertel hem wat je hier net hebt vertelt. Als hij het daarna niet inziet dan zou je misschien professionele hulp kunnen zoeken voor hem. Als hij drugs blijft gebruiken en jij voelt je daar niet gelukkig bij (wat logisch is) dan moet je er misschien toch over na gaan denken of hij wel degene is met wie jij wilt blijven leven zoals het nu is, tenzij hij echt wil/kan veranderen.

Verbieden zou ik sowieso niet doen aangezien je al aangeeft dat hij het voor jou tijd ook al deed, dus eigenlijk wist je waar je aan begon. Sowieso vind ik dingen verbieden in een relatie niet goed.

Ik zou er nog een keer met hem over praten en dan aan hem de keus laten of hij wil minderen/stoppen of niet. Ik heb ook vrienden die blowen en die halen daar plezier uit, waarschijnlijk is het voor hem een ontspannen avondje met vrienden. Als hij niet wil stoppen of minderen dan moet je jezelf afvragen of hij wel de juiste jongen voor je is

Drugs zijn wel iets ernstigs. Mensen die aan de drugs zitten moeten vaak flink schrikken willen ze van hun patroon afstappen. Ik zou het gesprek hem hem aangaan en hem laten kiezen tussen jou of drugs, en dan niet zeggen dat je zielsveel van hem houdt want dan kom je niet echt sterk over. Je vriendje klinkt namelijk een beetje als een junk met een verslavingsprobleem

Hee

Dankjulliewel!
ja ik weet het… veel vriendinnen zeggen ook, is hij niet verslaafd? maar hij beweert van niet.
Maar ik ga het er gewoon nog een keer met hem over hebben inderdaad. En dan hopen dat het er beter van word.
Maar ik heb ook zo’n sterk gevoel dat als hij stopt (door mij…) soort van, dat al zijn vrienden ook weer anders over me gaan denken.
Ik vind het zo lastig.

Thanks! X

Ik heb precies hetzelfde probleem…

Hoe ga jij er mee om dan? :frowning_face: want ik weet het echt niet meer…

Nou sorry maar zou echt boos zijn op hem hoor. Sowieso heb ik ook echt niets met drugs, en dat ie liever met zn vrienden truffels gaat zitten eten dan met jou een leuk avondje hebben… zou erbij mij niet ingaan.

Hoezo niet? Ik heb soms ook meer behoefte om een avondje met vriendinnen over jongens en makeup te praten dan met mijn vriend te zijn.

Als je hier al een topic over moet maken, denk ik dat het beter is als jullie uit elkaar gaan. Dit is niet lullig bedoeld, maar het is wel zo.
Zet de voor- en nadelen eens op een rijtje voor wat het betekend als je het uitmaakt. Ik ga niet liegen, als je het uitmaakt kan je zeker last krijgen van het gevoel genaamd liefdesverdriet, maar ik weet zeker dat je daarna blij zult zijn!
Xxx

Dat is ook wel héél wat anders dan dat je met je vriendinnen een avondje aan de drugs gaat.

OT: Ik zou er nog een keer goed met je vriend over praten en wil hij dan echt niet luisteren en niet inzien dat jij hier eigenlijk aan kapot gaat, dan moet je toch de keuze maken om of samen hulp te zoeken, of om het daadwerkelijk uit te maken.

Nee lieverd, maar meiden met anorexia vinden zelf ook dat ze helemaal niet te dun zijn

Ik heb ook zoiets meegemaakt met mn ex.Hij blowde ook veel…
Ik heb met hem gepraat en niet van jij moet stoppen enzo maar meer waarom ik het erg vond en in hoeverre het mij belemmerde.

Mijn advies is dus dat je bij jezelf goed nagaat van wat vind ik vervelend aan zijn drugsgebruik en wat belemmert het ons in onze relatie en dan met hem erover praten!

Succes

Heb je er al een keer met hem over gepraat? Dat je bang bent dat hij verslaafd wordt en dat hij gewoon beter kan stoppen. Ikzelf accepteer roken en (veel) drinken ook niet in een relatie dus dit had voor mij echt een no-go geweest.