Help a.u.b klik klik!

Heey!

Ik weet dat er een topic is over gemaakt maar ik kon er niet in typen?

Ik ben 13 en ik heb last van puistjes geen acne op me kin voorhoofd en tussen me wenkies.
Ik wil geen pil ofzo dat is allemaal troep (vind ik)
Ik gebruik ook geen make up of gezichtsreiniginggel en dat soort dingen ik doe er echt helemaal niks op!
Ik gebruik alleen water om me gezicht te wassen.
Maar ik heb daar dus last van en ik wil er heel graag vanaf komen…
Ik heb ook last van rode vlekjes na de puisten… :bored:
Dus daar wil ik heeeeeeel graag vanaf komen zonder make up en andere troep en ook geen agresiefe gezichtsreiniginggel dingen. maar gwn mischien een natuurlijk masker die je zelf kan maken ofzo of wat ding dat je kan doen voor dat je naar buiten gaat zodat er geen vieze dingen in je huid gaan ofzoo maar alles graag (NATTTUUUUURLIJK) :upside_down_face: :bowing_man:

Het is kwud als er 625 gelezen staat en 20 reacties :frowning_face: alles is welkom maar ook echt welkom xx myy

Ik denk dat dit moeilijk gaat als je je gezicht niet wilt reinigen met spul. Water is namelijk niet goed voor de ph waarde van je huid en je zou, na je gezicht te wassen een toner kunnen gebruiken. Maar ik gebruik dit zelf ook niet haha. Wat ik zelf wel vindt helpen is micelair water van nivea en reinigingsgel van rituals 's avonds. Maar als je dit echt niet wilt gebruiken zou ik veel fruit eten en heel veel water drinken.

Bedankt voor je leuke rea! :cold_sweat:
IK wil wel een reinigen spul grebuiken maar dan het liefst met de minste troep x ken je er een?

WENKBRAUWEN.

Als jij je gezicht wilt reinigen om voor zo min mogelijk puistjes te zorgen, dan is hier wel een reinigingsproduct voor nodig. Met alleen water red je het niet. Er zijn genoeg producten die zacht zijn voor de huid, maar het wel goed reinigen. Ik zou voor een micellair water gaan, deze zijn meestal wel mild voor de huid. Ik gebruik zelf een paar producten van lush, maar die liggen denk ik boven je budget. Kijk ook naar producten zonder alcohol, want dat kan agressief zijn voor je huid.

Ik zou persoonlijk voor micellair water gaan van Garnier of Nivea. Clearasil zou ik vermijden, die vond ik altijd heel agressief voor m’n huid. Heb zelf een redelijk gevoelige huid dus kan het weten.

Als je je gezicht niet wil reinigen wordt het lastig. Maar dit raad ik je toch echt aan. Sinds ik mijn gezicht reinig heb ik alleen nog maar 1 of 2 puistjes rond mijn menstruatie en die zijn ook zo weer weg.

Een vriendin van mij gaat eens in de maand naar het ziekenhuis en dan moet ze bloed laten prikken en dan krijgt ze bepaalde medicijnen en zo gaan er puistjes langzaam weg.

Ga naar de kruidvat en koop een goede facewash en een lichte dagcreme die bij een jonge huid past.
Alleen water gaat niet helpen als je veel puistjes hebt.
Je kan ook zo’n borstel gebruiken die je huid wat dieper schoon maakt.

ik heb een een grote pot met Nivea dagcrème zo’n pot kost misschien 2 euro. eerst was ik mijn gezicht met water voordat ik het erop doe. daarna
smeer ik er elke dag in de avond voor dat ik ga slapen een dun laagje op mijn hele gezicht. verder doe ik eigenlijk niks met de huid van mijn gezicht. ik ben zelf ook 13 en heb totaal geen last van puistjes ofzo…
ik weet niet zeker of dit de oorzaak is maar ik heb er geen last van dus misschien zou je het kunnen proberen. :wink:

De tips hier boven zal ik zeker ff proberen x

Als je zo weinig mogelijk ‘troep’ wilt gebruiken, zou ik aanraden om naar een dermatoloog te gaan. De zalfjes die zij/hij voorschrijft zijn dermatologisch getest en behoren dus niet in het lijstje van ‘troep’. :wink:
Ik gebruik voor mijn puistjes een gel van La Roc Posay en een zalfje van Epiduo (hiervoor moet je wel een voorschrift voor hebben). Succes!

Benzoylperoxide hydrogel 5% bij de apotheek halen! (Drogisterijen verkopen het niet) Een tube van 30 gram kost maar 3 euro en het is een geneesmiddel voor acne en jeugdpuistjes. Zorg dat je de instructies goed opvolgt.

Mijn zusje kreeg dat via de dermatoloog voorgeschreven en was binnen 2 weken van d’r acne af. Vervolgens heb ik het zelf ook gekocht omdat je het gewoon bij de apotheek zonder recept kan kopen, en ik ben er nu ook helemaal van af.

Dus ga aub niet met drogisterij rotzooi aan de slag (vooral niet clearasil) en haal gewoon Benzoylperoxide wat een echt geneesmiddel is. Als dit niet helpt, maak dan een afspraak met de dermatoloog.

Het is deze tube trouwens:
https://nl.boots.com/benzoylperoxide-hydrogel-5-pch-30g.html

Ik raad je erg aan om een gezichtsreiniger te gebruiken. Ik heb ook best wel last van acne op mn voorhoofd, tussen mn wenkbrauwen en op mn kin en ik gebruik al ongeveer 2 jaar lang elke ochtend en avond een gezichtsreiniger en mn acne is een heel stuk rustiger. Zoek wel een reiniger die bij jou huidtype past. Ook gebruik ik elke week een masker, ik zoek maskers op op internet die zelf zijn te maken het liefst gebruik ik er een met honing.
Voor die vlekjes na puistjes heb ik niet heel veel zeggen, zelf had/heb ik ze ook en ze zijn heel moeilijk weg te krijgen heb ik gemerkt. Het beste is gewoon even geduld hebben en niet aan je puistjes zitten. Ik smeer ze wel elke avond goed in met een gezichtscrème om mn houd soepel te houden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Je hebt ook merken met natuurlijke(re) producten, maar daar tel je dan ook wat meer geld voor neer.

Ik heb een goede ervaring met Garnier Skin Active. Hier zijn meerdere producten van en het is verstandig om even aan een winkelmedewerker te vragen wat zij aanraadt. Ze kunnen je in een drogist goed advies geven.

Ik had dat zeg maar ook, maar niet zoveel. Ik gebruikt altijd Nivea en daarna beetje vaseline erop en elke ochtend (middag) en 's avonds je gezicht wassen. Het helpt wel zeg ik eerlijk! Probeer et maar, hoop dat het lukt!