Help 2 jaar binnenzitten?

Hallo,
Ik ben een paar maand geleden erg dom geweest.
Ik heb bij een feest gedronken en geblowd met een slechte afloop…
een halve nacht in het ziekenhuis en vooral hele bezorgde ouders.
Ik mag van alles ze geven me een lease paard omdat ze liever niet hebben dat ik met mensen ga afspreken
of verkeerde vrienden heb.
En dat ik weer de mist in ga…
Mijn beste vriendin is nou om kort te zeggen alles wat me ouders willen dat ik niet ben in sommige opzichten ze vinden haar heel aardig maar, ze heeft een paar rare vrienden drinken,blowen enzo.
Ik ben nu 14(bijna 15) en me moeder wil me niet bij haar thuis hebben als haar ouders niet thuis zijn pas over 2 jaar weer. Dan ben ik 17!!! word de komende twee jaar ook geen feestjes en in de avond chillen(alleen bij mijn huis)
Me moeder denkt namelijk te bepalen wie mijn vrienden zijn.
Ik kom zo vaak in situaties waar ik alles kan wat god verboden heeft.
Vaak doe ik het niet en ze kunnen mijn niet eeuwig beschermen!
Ik wil ook wel eens in de avond chillen maar nee alleen hier of niet.
IK wil meer vrijheid maar mijn moeder vertrouwd me niet…
Gisteren heb ik ze afgeluisterd en hoorde ik me vader zeggen.
Dan moet ze maar uit huis als je haar niet kan vertrouwen (dat doen ze toch niet) Maar mijn moeder zou mij nooit meer kunnen vertrouwen.
ik heb gezegd als je mij twee jaar wilt binnen houden ben ik over een jaar weg.
En ik geef toe ik rook nog maar blow en drink niet meer.
Van dat roken weten me ouders niet…krijg ik alleen maar meer problemen.
Maar iemand tips hoe ik het vertrouwen terug win van mijn ouders?
ookal irriteer ik me zo aan haar,?? :dry:

Door gewoon te luisteren naar wat ze zeggen en niet als een puber je afzetten tegen je ouders. Zij bepalen de regels en geloof me, op je 15e kun je echt het huis niet uit. Dan beland je op straat en wordt jeugdzorg erbij gehaald. Daar zit je niet op te wachten.

Sorry, maar wat? :’) Je bent nog maar 14 en je hebt het voor elkaar gekregen om in het ziekenhuis te komen door drank- en drugsgebruik, je rookt en je vindt het nog raar ook dat je ouders je niet vertrouwen?

Door je gewoon te gedragen?
Je bent damn 14 jaar en je zit al te roken, blowen en te drinken. Ik snap donders goed waarom je ouders zo reageren. Je hebt geen idee hoe slecht dit is voor je gezondheid en met name je hersenen (ja dit hoor je tig keer, maar het is écht zo). Je kan op jouw leeftijd gewoon slecht de consequenties van iets inzien omdat je hersenen nog niet voldoende ontwikkeld zijn. Nog een reden dat je gewoon naar je ouders moet luisteren, zij hebben het beste met je voor.

Enige manier en snelste manier om vertrouwen terug te winnen is om naar je ouders te luisteren en van al die rotzooi af te blijven. Als je dat lukt zat het vast korter zijn dan 2 jaar!
Tenslotte is het toch niet erg om bij die vriendin te zijn terwijl de ouders thuis zijn?

Je bent 14 dat is nog best heel jong ik snap heel goed dat ze zo bezorgd zijn vooral omdat je dus in het ziekenhuis hebt gelegen door je eigen gedrag. Ik zou zeggen laat het rusten niet gaan klagen laat het over je heen komen en laat zien dat je, je goed kan gedragen.

Op je 14de drinken en blowen? Meid denk alsjeblieft toch eens na… het is heel logisch dat je ouders zo reageren als ze je helemaal lam treffen in een ziekenhuis. Luister gewoon naar ze en stel je niet aan want je ouders zijn echt niet onredelijk bezig. Door je nog meer tegen ze te verzetten win je hun vertrouwen niet terug. Laat die foute vriendin vallen, want zo lang je met haar omgaat gaan ze het nooit helemaal vertrouwen.
En ‘‘ze kunnen mij niet eeuwig beschermen’’, je ouders hebben het beste met je voor, en willen niet dat hun dochter op jonge leeftijd al bezig is met alcohol,roken of drugs. Blijkbaar moeten ze je toch nog goed beschermen voor deze dingen omdat je het tóch hebt gedaan. Je bent pas 14! Je hoort je helemaal niet bezig te houden met die dingen. Denk daar eerst maar eens over na totdat je gaat beslissen om over een jaar weg te gaan.

Lol, en je dan afvragen waarom je ouders je niet vertrouwen.

Tsja. Als je 14 bent en je drinkt en blowt vind ik het niet raar dat je ouders je niet vertrouwen…

Sorry hoor, maar je doet dingen die op jouw leeftijd nog niet mogen. Wees blij dat je ouders bezorgd zijn. Leer leven met de consequenties want dit is echt niet goed.

Wat? 14?

Doe normaal en doe gewoon wat je ouders je zeggen, je bent helemaal niet in staat om voor jezelf zo’n dingen te beslissen, zeker niet nadat ik dit gelezen heb.

My god.

Misschien word het eens tijd om gewoon eens naar je ouders te luisteren. Ik denk dat zij het allemaal net iets beter weten dan jij.

Haha, wat moet jij een vreselijke dochter zijn. Ik begrijp je moeder helemaal, je bent fucking 14 doe even normaal. Ik ben 16 en als ik door drank en drugs in het ziekenhuis terecht zou komen zou ik tot m’n 20e niet meer het huis uitkomen, laat staan als je 14 bent. Natuurlijk vertrouwt ze je niet meer, en het feit dat je zegt dat je je ‘zo erg aan haar irriteert’ zegt mij ook wel dat je dat vertrouwen niet verdient.

Misschien moet je eerste eens heel goed over je eigen acties gaan nadenken. Ik begrijp heel goed dat je ouders geen vertrouwen meer in je hebben! Houd je maar netjes aan de regels die je ouders nu stellen en probeer het vertrouwen weer terug te krijgen. Wees dus ook eerlijk over het roken ‘misschien is het zelfs beter om gewoon te stoppen, roken is toch slecht voor je gezondheid’.

Succes

Okay, dit soort reacties had je kunnen verwachten, maar om nu te zeggen dat ze een vreselijke dochter is?! Wauw, beetje kort door de bocht nietwaar?

Anyway, verder ben ik het eens met alle reacties. Ik snap dat je op je 14e aan het experimenteren slaat, maar je hebt je wel heel belachelijk gedragen als je met drugs in het ziekenhuis beland meis.
Je ouders kunnen op deze leeftijd wel alles voor je bepalen, zeker als je zo onverstandig bent. Het vertrouwen van je ouders terug winnen gaat je heel wat moeite en geduld kosten, maar dat is je eigen schuld.
En wat is er trouwens mis met vriendinnen thuis uitnodigen? Zo laat je je ouders ook nog eens zien dat je je weldegelijk verantwoordelijk kunt gedragen.

Hahaha precies mijn gedachte.
Eerst dacht ik ‘je ouders zijn wel streng’ maar toen las ik dat je 14 bent en begreep ik ze volkomen :’)

Wat ben jij een kutkind.
Sorry not sorry, leer maar naar je ouders te luisteren. Je ouders hebben groot gelijk.