HELP 1ste x HUISARREST

Hoe vaak heb jij huisarrest gehad
  • nooit
  • 1x
  • 2x
  • 3x
  • meer dan 4x

0 stemmers

oke dit wordt mn eerste topic,
maar ik zit met een probleem!!!
mijn fiets is laatst gestolen en toen leende ik de fiets van mijn moeder om naar school te gaan. die band was leuk toen ik naar huis wilde gaan. volgende dag opgepomt en bij een vriendin wezen afspreken, ik zou dus met die fiets naar huis komen. Mijn ouders zijn op een of andere manier heel erg boos dat ik die fiets niet uit school heb gebracht, maar hij stond gwn thuis die avond. Dus ik vond dat ze niet moest zeuren. Toen kwam mijn vader uit mn werk en ze wilde met me praten. :rage: :rage: Nu heb ik dus twee weken huisarrest, en ik ben volgend weekend jarig!!! en ik ga volgende week van dinsdag tot vrijdag op kamp met school, en dan heb ik dus ook mijn telefoon niet. (ohneee ) en Vrijdag is er een heel groot feest waar ik naar toe moet! en dan mag ik ook niet…
help wat moet ik doen, (nog nooit huisarrest gehad)

x graanaatappeltjex

Nou, ondanks dat ik het een beetje een rare reden vind voor huisarrest, toch zou ik het gewoon uitzitten. Hoogstens een keer met je ouders praten

Als je je volwassen gedraagt verkorten ze misschien je huisarrest wel.

Toen ik huisarrest had, mocht ik niet eens op internet, dus hier heb je al geluk mee, tenzij je het stiekem doet :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maar goed, wat kan helpen is misschien wat klusjes doen voor je ouders. Of met hun praten dat nu geleerd hebt van je straf, probeerde ik ook wel eens, ookal meende ik niet altijd toen ik het zei tegen mijn ouders xD maar goed proberen kan altijd :wink:

Stel voor dat je dat feest hebt, waar je al heel lang naar uit kijkt. Vraag dan of je iets kan doen wat de straf kan ‘verminderen’ of dat je naar dat feest mag gaan. Bijvoorbeeld dek uit jezelf de tafel, vraag wat iedereen wil drinken en maak dat. Die kleine dingen kunnen je ouders wss al heel erg waarderen en gaan ze misschien inzien dat het wel een beetje een zware straf is… succes!

Huh, heb je nu huisarrest terwijl je moeders fiets gewoon thuis stond, of begrijp ik het nu verkeerd?
Maargoed, gewoon uitzitten. Doe inderdaad klusjes enzo en je verjaardag mag je vast wel gewoon vieren hoor!

Ik zou het deze week netjes uitzitten en je goed gedragen en dan aan het einde van deze week vragen of je misschien wel die leuke dingen mag doen

Ga je gedragen als de voorbeeeeeeeldige dochter. Als je klusjes doet, taarten bakt, de auto wast (zolang je het niet met een metaalborstel doet) - dan willen ze je vast helpen. Je hebt immers je “lesje geleerd” (naja, ik vind het ook een vreemde reden voor huisarrest maar het gaat om wat je ouders denken :stuck_out_tongue:)

Ik denk dat ze bedoelt dat ze haar moeder der fiets had geleend om naar school te gaan en ermee uit school naar die vriendin is gegaan terwijl dat eigenlijk niet mocht (dat tweede dus). Terwijl ze hem gewoon einde van de dag in de schuur heeft gezet na het afspreken.

OT: Ik zou rustig een gesprek beginnen met je ouders als ze in een goede bui zijn. Dat je de volgende keer zegt dat je die fiets ook gebruikt om naar andere plekken te gaan. En vooral NIET schreeuwen en koppig doen tegen ze in dat gesprek. Vind het wel raar dat ze je telefoon afpakken want dan ben je niet bereikbaar in noodgevallen mja. Als dat allemaal niet werkt dan gewoon je straf uitzitten.

Aha, op die fiets dus.

ik snap er geen ruk van

Fietsbanden zijn niet echt leuk te noemen.

je bedoelt, ik snap er geen fiets van

haha grapje, ik snap dit hele verhaal niet…

Huh, wat een rare reden zeg.

De komende dagen moet je je vooral niet chagrijnig gedragen. En op een heel goed moment zeggen: ‘‘Pap, mam. Het spijt mij echt heel erg en ik wist de consequenties van mijn actie niet.’’