Helo! Period Syncing.. Kan dat?!

Hoi! Hoe is het hier :slight_smile: I NEED UR HELP :wink:

Ik heb dus een vraaagje… En hopelijk kan iemand mij een beetje verder helpen. Wat weten jullie namelijk over “period syncing”?
Voor de mensen die geen idee hebben wat dat is… Het is het “synchroniseren (synchroon laten lopen) van de menstruatiecyclus”
Of terwijl… Tegelijk ongesteld worden.
Is dat nou echt een ding? Als je lang met een vrouw samen bent (vriendin, partner, zus, moeder…) wordt je dan echt tegelijkertijd ongesteld? Of is dat misschien 1-3 maanden zo en loop je daarna weer uit een omdat je cyclus lengte anders is?

Ik vraag dit vooral omdat mijn vriendin (gay enzo) en ik dus eigenlijk om de week ongesteld zijn . dus week een ik, dan niks, dan zij, dan niks en dan ik weer… En dat is al even zo, het schuift wel iets…
Maar ik denk dat je je zo wel kan voorstellen, op het gebied van seks en hormonen is dat allemaal dus verre van optimaal :joy:

We zijn nog niet heel lang samen, dus ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met dat “syncen”? Gaat dat autonatisch? Of kan ik dat beter met de pil doen, even twee weken slikken… En dan stoppen?
Dat laatste zie ik eigenlijk niet zo zitten want ik ben al zo’n draak met hormonen, laat staan als ik ermee zou rommelen…

Nou dat was het wel, lange tekst maar ik hoop ontzettend dat iemand mij zou kunnen helpen
Xxx Aneauniempje :heart:

Ik denk zelf dat het een fabeltje is, over tegelijk ongesteld zijn. Lijkt mij wel vervelend als jullie net na elkaar ongesteld zijn, maar het lijkt mij ook niet echt fijn (of juist wel, geen ervaring mee) om tegelijk ongesteld te zijn.
Ik denk dat het alleen kan als je allebei de pil tegelijk zou slikken, maar ik ben geen fan van de pil vanwege hormonen, maar dat is voor iedereen anders :slight_smile:

1 like

oke thanks!! ja het is tot nu toe best vervelend dat het allemaal precies niet synchroon loopt… dus de ene week ben ik ongestend en is zij oke, tweede weke ben ik niet meer ongesteld maar moet zij dat worden… dus vreet buien en monsters hahaha dan zij ongesteld en ik oke, en de week erna begint mijn monster week weer en is zij weer oke… nou denk dat je de spiraal wel voor je gaat zien hahaha
maar wel heel erg bedankt voor het antwoord! ik overweeg toch maar weer een lichte pil te zoeken met minder hormonen… (zijn die er? zwanger kan ik toch niet worden he… die ik had zorgde echt voor moodswings… oeps:)

Om mijzelf toen der tijd te informeren over anticonceptie heb ik gekeken op Welke anticonceptie past bij jou? Ontdek de soorten. Op deze site vind je ook verschillende soorten van de pil, dus misschien dat je er wat aan hebt!

1 like

Als je alle twee de pil neemt, dan kun je je ongesteldheid helemaal plannen. Maar, je kunt volgens mij ook eenmalig proberen de menstruatie te verschuiven met hormonen (de pil). Maar, jullie cyclus is exact hetzelfde? Anders maakt het ook weinig uit.

Wel heel irritant dat jullie zo uit de pas lopen.

Ik heb wel gelezen dat als vriendinnen, of zussen enzo een periode samen leven dat de menstruaties gelijk gaan lopen, maar of dat echt zo is weet ik niet.

1 like

ohja dat klinkt logisch, thanks voor de tip!!

Jaa heb je helemaal gelijk in, helaas wil zij liever niet aan de pil. Wat ik heel erg begrijp. Maar hoe zou ik die dan het beste kunnen verschuiven? halverwege de maand stoppen ofzo?
de cyclus is wel ongeveer gelijk… we komen inmiddels iets dichter blij elkaar. maar ik weet dan niet of het verstandig is om te wachten tot het gelijk loopt en dan evt aan de pil te gaan… of om te hopen dat het gelijk blijft lopen

ik ga misschien toch even langs de huisarts voor een nieuwe pil :slight_smile:

Ik zou gewoon even met de huisarts overleggen. In principe kun je inderdaad de pil slikken en dan een paar dagen voor haar menstruatie stoppen. Dan hopen dat je cyclus meteen zelf weer overneemt en dat het beter synchroniseert. Het zal wel hit en mis zijn.
Ook de morning after pill stelt je eigen eisprong uit. Zo werkt de morning after pil ook.
Maar, misschien zijn er wel andere trukjes.

1 like