helms bij de wintersport!

Hoi iedereen,
ik heb dit topic aangemaakt omdat ik wel benieuwd was wat jullie van helmen vinden bij de wintersport! Zeker omdat ze nu verplicht zijn, volgens mij. Ga je een helm dragen dit jaar, of gewoon nog steeds een muts? En wat vind je ervan? Persoonlijk vind ik het echt niet mooi, maar ik was ook benieuwd of er mensen zijn die dit jaar geen helm gaan dragen.
xx

Ik ski al vanaf mn 4de, heb nog nooit een helm gedragen. En was het aankomend jaar ook niet van plan. Ik hou het mooi bij een muts ;p

Is het niet helmen i.p.v. helms?

Hihi, ja daar zat ik ook al over na te denken. Misschien wel…

ja :’)

(bijna) iedereen draagt in ons gebied een helm
&op les is het ook verplicht
maar ik heb echt een hekel aan die kutdingen
je krijgt er echt een reusachtig hoofd van xd

Inderdaad, en ik had al een groot hoofd… Van m’n ouders moet ik er ook één, maar gelukkig hoef ik niet meer op les.

even wijzigen (:

Ik draag het al 10 jaar, maar ik heb dit jaar is geprobeerd zonder en ik voelde me veel minder zeker. Ik ging veel voorzichtiger naar beneden!
Het ziet er niet uit, maar ik kan eigenlijk niet meer zonder.

haha, hier zag ik bij onze wintersport ook zo tegenop. Maar bij ons in het gebied draagt bijna iedereen ze en ik draag ze al sinds ik begon met skieën. (schreef je dat zo)Dus vanaf mijn vierde.

nooit gedaan
wist ook niet dat het zou moeten?
ben net terug

vorig jaar waren we met een groepje en iedereen had een helm behalve een iemand ofzo en een iemand had een hersenschudding gekregen, een iemand was een tijdje bewusteloos en een iemand is bijna dood gegaan in het ziekenhuis, verder was die ene zonder helm gevallen en toen werd hij bang en de volgende dag ging hij ook een helm dragen en toen was hij ook hard op zijn hoofd gevallen ofzo
dus ja ik draag een helm, ik vind het ook niet echt mooi maar je kan er beter zelf een kopen dan huren want die huurdingen zijn echt verschrikkelijk

al die ongelukken waren trouwens tijdens snowboarden, er gingen ook een paar mensen skieen maar daar is volgens mij niks mee gebeurt

Ik doe aan freestyle snowboarden, en geloof me ik ga die piste niet op zonder helm. Een vrienin van mij (ook freestyle snowboardster) is vorig jaar gevallen op haar hoofd, toen had ze nog GEEN helm en nu heeft ze een ernsitg letsel aan haar hersenen. Ze kan niet meer snowboarden, wat echt heel zonde is want ze was hardsdtikke goed.
Ik doe ook al sinds mijn 4e aan wintersport. En sinds mijn 10e draag ik een helm. In het begin dacht ik ook ; dit is lelijk. Maar het is écht veel veiliger.
Oja en bij de betere sportwinkels kan je echt hele mooie helmen kopen!

Ik draag hem gewoon hoor,
als je eenmaal gevallen bent zul je het jezelf nooit vergeven dat je zonder helm bent gegaan. En… als iedereen ze draagt is het echt niet gek. Ik vind mensen zonder juist meer opvallen…

hahaha helms xd

ik droeg vorig jaar ook al een helm bij wintersport, het is veilig en warm haha :grinning: maar vrijwel iedereen bij ons op de piste had het, je werd echt raar aangekeken als je hem niet op had.
ik vind het niet lelijk staan ofzo, tenzij het een lelijke helm is, maar ik heb gewoon een zwarte. :slightly_smiling_face:

ik board altijd met een helm, een meisje die ik ken is 2 jaar geleden overleden tijdens een ongeluk op de piste, blauwe piste terwijl ze normaal zwarte deed. Er kan altijd iets gebeuren

Ik heb tot nu toe altijd een muts gedragen, maar ik ben gek dat ik het doe.
Hoeveel keer ik wel niet heb gezien dat er een ski door iemands hoofd ging, is bizar (dit heb ik dus drie keer gezien). Ook met die snelheden die je maakt en de drukte… Die trauma helikopters vliegen altijd volop, met een rede!
Het grote gevaar is gewoon dat ook al kan je zelf goed snowboarden/skieen, er een ander die het niet kan jou ZO meeneemt in zijn/haar val. En mensen die niet goed kunnen remmen gaan soms ook gewoon als een kip zonder kop hopla die piste af.
Ik denk dat ik volgend jaar toch een helm op doe… het risico is 't 'm denk ik toch niet waard.

in frankrijk is het in ieder geval niet verplicht dacht ik, ik draag er ook geen. zou me misschien wel veiliger voelen maar ik vind ze echt verschrikkelijk. ik heb er vorige keer bijna geen gezien, misschien dat dat dit seizoen gaat veranderen?

Ik ski en board al jaren en doe dit altijd zonder helm.
Boarden met de wind die om je oren suist blijft toch het lekkerste gevoel van vrijheid.
Maar heb er wel een gekocht, omdat ik een beetje wil gaan stunten.
En met helm durf je toch wel wat meer risico’s te nemen, doordat je beter beschermd bent.

Heb gewoon een mooie egale mat-zwarte. Staat zeker wel mooie hoor (:

(In de loop der jaren kom je ze ook wel echt steeds meer tegen op de piste)