Helluuup kan ik dit zonder toestemming doen?

hello girls ik heb dringend jullie hulp nodig.
ik wil met mijn vriendje omdat we een jaar verkering hebben naar de efteling gaan en daarna in een hotel daar in de buurt overnachten.
het probleem is dat ik nog minderjarig ben (ik ben 17)mijn vriend niet die is 24 jaar en nu vroeg ik me af of ik zonder toestemming van mijn ouders met hem een nachtje in een hotel mag doorbrengen?
ik kan het nergens op internet vinden en op de site van dat hotel staat er ook niks over.
mijn ouders vinden het vast en zeker niet goed maar we gaan tog als het zonder toestemming mag…

Ik kon op mijn 17e samen met een vriendin ook een hotel boeken dus ik denk dat het wel kan…

je kan toch gewoon boeken? :open_mouth:

Als er een meerderjarige bij is, kan het, dacht ik.

ja ik dacht dat het ook wel kon maar toen ik vertelde aan me ouders dat ik het tog wel zou doen (met hem in een hotel slapen bdoel ik)zeide ze dat het tog niet kon zonder hun toestemming.haha ik ben egt bang dat als we bij de incheckbali staan om 10 uur savonds en ze vragn of ik wel toestemming van me ouders heb en dat ze me ouders dan gaan bellen ofzo haha egt genant

Waarom vraag je dan niet toestemming? Het is sowieso niet slim om zoiets te doen zonder toestemming.

Ja dat mag, maar als je naar het buitenland gaat moet je wel een brief schrijven naar de reisorganisatie/hotel met dat je toestemming hebt, dit moeten je ouders dan doen. Maar in Nederland kun je dus gewoon zonder toestemming etc een hotel boeken.

mooizo ik heb al een jaar met me vriend en ik ben 17 jaar.
ik vind dat ik nu zelf wel eens wat beslissingen mag nemen.
door de weeks en in het weekend moeten we bijde veel werken en als we alkaar zien moet ik altijd weekend of niet half 11 thuis zijn.bij elkaar slapen mogen we ook niet.ik vind het wel een beetje overdreven van mijn ouders maarje…bedankt voor de info meiden

Eh ze gaan echt niet om toestemming vragen aan je ouders hoor? Dat is echt het meest belachelijke dat ik ooit gehoord heb. Ik ging toen ik 17 was in het buitenland op vakantie en in een hotel met mn vriend die 18 was en daar heb ik ook geen problemen mee gehad?

Er moet meestal bij een minderjarige 1 volwassene bij zijn, nou dat is je vriend toch, so no problemo!

ja Kan Gewoon omdat JE vriend meerderjarig is afschuwelijk Moet JE WEL via zijn Naam boeken.

Hoe Kan Het DAT sommige Woorden in hoofdletters STAAn? Zeker een foutje van girlscene?: S

en waarom verandere mijn woorden:Sdie laatste zin heb ik heel anderts geschreven!Vaag gedoe hier:S

maargoed het kan dus gewoon!

Nee, dat doen ze echt niet, ik vloog vorig jaar alleen naar Amerika, en toen was ik 14, en er was een ander meisje, die was 16 ofzo (??), en die had ergens een hotel geboekt (ik sliep bij een familie die ik kende, hoor :stuck_out_tongue:), maar dat kon ook gewoon!
Succes =]

stellen je ouders zich dan geen vragen dat je niet thuis bent die nacht?

Het kan wel, maar slim bezig ben je niet.
In plaats van dat je nou vraagt waarom het niet mag en er als volwassenen over praat, zodat je laat zien dat je het aankan om zelf beslissingen te nemen, ga je dingen gewoon zomaar doen. Nee, nu gaan ze je vooral vertrouwen…

Dat kan gewoon, als hij boekt is dat geen probleem. Maar zou dit idd wel aan je ouders melden, ze komen er anders toch wel achter en dan voelen ze zich waarschijnlijk gekwetst dat jij het niet verteld hebt.

Ja denk het wel normaal is de minimumleefdtijd van zoiets 16 jaar.

Dit gaat geloof ik niet om of het kan maar meer om je ouders. Het kan wel, zeker omdat hij meerderjarig is, maar toch blijf JIJ minderjarig en hebben je ouders dingen over je te vertellen.
Ik vind het toch een leuk idee, dat jullie dat gaan doen en als je er gewoon met je ouders over hebt. Anders kunnen ze je als vermist opgeven enz. En aangezien je vriend meerderjarig is, kan hij dus de pineut zijn omdat hij verantwoordelijk is…Als ze echt moeilijk gaan doen kan je miss beter een jaar wachten, als je 18 bent mag het gewoon. Ik ben bang als jullie toch gaan dat je vriend in de problemen komt :frowning:

Het valt vast niet op als jij een nacht opeens niet thuisbent. Ik denk echt dat je ouders het niet merken - NOT -