HELLUP welke gitaarsoort?

Hoi allemaal =)
Ik wil heel graag gitaar leren spelen…
maar nou heb ik gehoord dat er 2 verschillende soorten snaren zijn: nylon snaren en ijzeren snaren geloof ik. Ik vraag me af of iemand weet wat handiger is voor een beginner en wat fijner speelt. Het is helemaal niet mijn plan om verder te komen, dus daar hoef je geen rekening mee te houden!
Nou ik hoop dat iemand het weet!
Liefsxx

Ik denk dat je moet beginnen met nylon snaren.

Je kan ook naar een instrumenten winkel gaan daar beantwoorden ze dit soort vragen maar al te graag.

Veel beginners beginnen op nylon snaren omdat dat makkerlijker in te drukken is en daarom minder moeite kost.
Ik vind ze persoonlijk echt verschrikkelijk :'3. Speelt irritant en lelijk geluid.
Wat wil je precies gaan spelen dan? Wel akoestisch dus?

Niet dat ik er verstand van heb, maar ik denk dat je dat het beste kan overleggen met je muziekleraar ofzo. :slightly_smiling_face:

Ja ik wil akoestisch gaan spelen.
Maar ik wil via een soort site zo’n startersset kopen…
Maar nu weet ik het dus niet, want de een zegt wel nylon en de ander niet xD
en ik ga geen les nemen, dus kan het ook niet aan muziekleraar vragen :wink:
Ga via youtube en van vrienden leren =)

dan moet je ook wel weten wat voor soort muziek je wil gaan spelen, ik heb maar gebruik ik niet meer een klassieke gitaar, en dat wilde ik niet gaan spelen dus let daar ook op…

Dan zou ik beginnen met nylon. Omdat je met ijzeren snaren toch vaak wel iets meer moet doorzetten omdat het vaak wel wat moeilijker is (niet dat het veel scheelt maar sommige vriendinnen van mij vinden mijn gitaar verschrikkelijk om eens een liedje op te leren spelen omdat je vingers na een liedje dan voor hun al pokkepijn doen).
En als je geen les hebt dan is het vaak moeilijker om een beetje door te zetten en zo is dat toch wel makkelijker denk ik.

Inderdaad.
Vaak staan er bij een beginnersgitaar met de nylon snaren de snaren ook verder van elkaar. Hierbij kun je dus af en toe bepaalde akkoorden niet pakken als je nog maar net begint…

Dit is een westerngitaar, dus met ijzeren snaren geloof ik…
dit pakket ziet er wel mooi uit… maar jullie zeggen dus dat ik beter met nylon snaren kan beginnen?

http://www.mainmusic.nl/n…nclusief_accessoires.html

neeeeeeeeeee geen nylon snaren nemen
ook niet op begin
gewoon meteen diehard stalen snaren nemen!

Woah wat goedkoop! *must have*

oh god, waarom zegt iedereen toch iets anders :anguished:?

Als ik gewoon popmuziek liedjes wil gaan spelen, met akoorden. Wat is dan het handigst? Help me alsjullieblieft (A)

Koop wat jij het fijnste vind spelen!

Er zijn ook oneindige discussies over welke dikte van de snaren, maar het gaat er altijd om wat jij het fijnst vind.

Maar in het begin vind ik waarschijnlijk de nylon snaren sowieso lekkerder spelen, omdat je bij die andere aan het begin dus erg pijn aan je vingers krijgt. Waar zijn jullie zelf mee begonnen?

Als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan en een goede arkoustische gitaar kopen en niet een of ander flut ding…*Jaja sorry*

Het hout is meestal veel beter, waardoor de klank mooier/zuiverder is en uiteindelijk heb je er veel meer plezier van.

Ik ben zelf begonnen met nylon, maar speel nu elektrisch en bas erbij.
Dus nouja eigenlijk maakt het niet zoveel uit denk ik, je went toch wel en je krijgt eelt op je vingers.

oh, is die ene die ik heb uitgezocht echt een flutding :S? ( dat is trouwens een ijzeren stalen bedoel ik, die ik misschien helemaal niet wil )
Maar ik hoef zegmaar niet heel goed te worden he :wink:
Dus misschien maakt dat wel verschil…
Denk dat ik toch voor de nylon ga, aangezien dat makkelijker is in het begin. En als ik het dan heel erg leuk vind na een langere tijd kan ik altijd nog voor een ijzeren gaan toch?

Nouja, ik heb zelf altijd ‘merk’ gitaren die wel iets bekend staan om hun kwaliteit enzo.

Nouja misschien klinkt hij wel heel mooi enzo, maar via internet kan je dat niet horen he.
Ik denk dat die gitaar van triplex is?

Maarja misschien is het voor een beginner wel oke…

Ik weet niet of hij van triplex is, dat staat er niet bij.
Hout klinkt zeker mooier he?
Ik ben er toch nog steeds niet uit aangezien jij zegt dat stalen snaren fijner zijn, de western gitaar dus!