Hellpppp Sta super slecht voor school!

Ik sta nu 12 tekorten. Ik wil het zo graag halen en doe zo me best maar lijkt net of het gewoon geen zin meer heeft. Me ouders geven het al bijna op en worden bij elk e onvoldoende weer meer ongerust. Ik voel me daar voorral kut bij :blush: Me ouders willen zo graag een slimme dochter die haar best doet. Maar ik voel me echt niet die dochter :blush: Ik denk soms dat ze liever een andere dochter willen zonder problemen. Maar goed over school nog dus ik weet echt niet hoe ik het nog kan halen! Herkend iemand dit? :blush:

Stu-de-ren?

Voel je je onzeker of je wel alles weet? Misschien helpt het om te denken dat je het wel kan, want dat is gewoon zo. Of kijk of je na school bijles kan krijgen? Ik herken het een beetje (een vriendin heeft dit ook), maar ik kan je niet echt helpen.
Ik hoop dat je het weer op kan pakken. Jij bent zoals je bent, ook al denk je dat je ouders een een slimme dochter willen zonder problemen, maar dat gaat een beetje moeilijk.

Proberen zoveel mogelijk je best te doen op school!

Dankjee (:

‘Me ouders willen zo graag een slimme dochter die haar best doet. Maar ik voel me echt niet die dochter :blush: Ik denk soms dat ze liever een andere dochter willen zonder problemen.’

Ik ken je ouders niet, maar ik durf te wedden dat dit niet waar is, maar enkel een gevoel van je. Ik heb dit ook gehad, ik ben van het vwo, naar het havo gegaan en blijven zitten en nu heb ik nog steeds ongelooflijk veel moeite met school (sta op het moment 5 tekorten). Misschien balen ze nu ervan dat het je niet lukt, maar ik denk niet dat ze teleurgesteld in je zijn, ze zijn, als jij je best doet, hoe dan ook wel trots op je. Als je niet je best doet is het natuurlijk een ander verhaal. Dus als je je best doet, misschien een lager niveau overwegen? En anders je best gaan doen.

waar een wil is is een weg, als je je best niet doet ,dan moet je dat maar eens gaan doen…?

Voor iedereen nog :blush: Ik zit op een school die niet lager dan havo gaat. Ik doe dan havo dus wil echt niet naar andere school dat is nou juist probleem. Maar dankje dus voor de reacties (: Ik merk dat ik denk ik gwn veel meer me best moet doen ook al heb ik er niet altijd zin in.

Dat kon ik niet helemaal uit de beginpost halen, dat je niet geweldig je best deed. Probeer zo min mogelijk afleiding in de buurt te hebben, en ik zou voor een periode gewoon héél veel leren, en als het weer beter gaat, het weer rustig aan doen.

Gewoon hard blijven leren en je best doen.
Meer kan je niet doen.
En als je iets niet begrijpt, meteen naar de leraar gaan.

12? Zijn dat niet alle vakken… Eerlijk gezegd denk ik dat havo niet je niveau is…
Wat voor tekorten zijn het eigenlijk als het tussen de 5.0-5.5 ligt allemaal kan je het nog makkelijk ophalen!

Vraag toch je ouders om hulp en zeg dat je het even niet meer kan vinden. Je ouders willen je echt wel helpen. Maar als je zelf niet aangeeft dat het je niet meer gaat lukken, zal het waarschijnlijk ook niet verbeteren.
And I know it, ik stond ook met een stuk of 8 tekorten, maar dankzij mijn ouders ben ik nu helemaal bij =) Echt hoor, je ouders kunnen al veel doen! Hoe vervelend het ook mag worden.

Je moet gwn heel goed gaan leren voor je toetsen, en er ook echt al je tijd in steken. Desnoods ga je op huiswerkles

Sommige zijn echt heeeel laag en andere juist nog op te halen

Ik ga het dan meer vragen denk ik ik merk nu ook pas dat het heeeel erg is. :S Ik krijg gelukkig ok hulp van me broer. (:

Ik weet niet in welke klas je zit en hoe het op de havo gaat, maar op het vwo is het bijna normaal om in de eerste periode van de vierde 12 tekorten staat :") (Ookal heb ik er geen ervaring mee, gelukkig)
Doordat de bovenbouw gewoon heel anders is dan de onderbouw, en echt wel even wennen. Maar uiteindelijk haalt iedereen dus alles weer op (meestal).
Maar nogmaals, ik weet niet hoe oud je bent en hoe dit soort dingen bij jou op school gaan.

En misschien sta je wel zo onder druk van je ouders dat je faalangst krijgt en lagere cijfers haalt, of je ouders pushen je te veel waardoor je nu havo doet terwijl vmbo je veel beter af zou gaan. (Dit gebeurt bij mij op school veel, er zijn echt ouders die hun kind met vmbo advies dwingen om gymnasium te doen, lukt natuurlijk nooit, dus heel zielig)

ik neem aan dat je nu in de eerste/tweede zit?
of je moet gewoon heel erg goed je best doen,
of, dit geeft iets aan dat je misschien net een niveau te hoog doet.
als je nu al heel veel moeite hebt met school in de 1e/2e wordt het een ontzettende ramp in de bovenbouw.