Helix

Ik heb sinds een maand of 4 twee helix (boven in het oor) piercings onder elkaar laten zetten en ze zijn allebei ontstoken. =( Er zit een of ander klein bultje naast een van de gaatjes aan de voorkant (geprobeert door te prikken maar hij blijft zitten) en ook de achterkant van mijn oor is dik. Het doet niet echt zeer en ik heb ze er twee keer uitgehaald en ontsmet met Dettol ontsmettingsmiddel… nu is mijn vraag of het wel goed is om ze eruit te halen en weer terug te doen/ überhaupt erin te laten? Ik wil ze er echt niet uithalen omdat het nogal wat geld heeft gekost en ik vind ze gewoon zo vet!

ik heb dat ook gehad precies zo.
ik ben naar de dokter gegaan en dat bultje heeft ie er bij mij afgesneden,
doet echt geen pijn
maar mijn advies is dus , ga gewoon even langs de dokter.

up!

Ga naar je piercer.

wat gek, ik had preciés hetzelfde probleem en ik wilde er ook een topic over openen :grinning_face_with_smiling_eyes:
nu, na een maandje of 2 is mijn boebel weggegaan, maar nu vraag ik me ook af 'm beter niet even uitlaat, of gewoon laat zitten.
Mijn is trouwens gewoon een oorbel, geen kraakbeen piercing.
dat was een saaie reactie hé.

daarom mag ik dus geen helix :[

Ik denk dat je ze het beste kan laten zitten en dan aan de voor en achterkant kan druppelen met dat ontsmettingsmiddel?

Ontsmettingsmiddel moet je nooit gebruiken zonder dat het aangeraden is door je piercer
Het kan de genezing ook tegengaan, namelijk
Zoals ik al zei
Ga naar je piercer. Die weet wat er aan de hand is en wat je er tegen kan doen.

Serieus? Je krijgt het er altijd bij bij oorbellen schieten, tenminste de keren bij mij of een vriendin wel! Of ligt daar het verschil? Dat deze door kraakbeen zit?

goed schoonhouden met sterilon. De piercing ook bewegen (met schone handen), heen en weer of rond. Dan gaat het vanzelf over.
Wat je ook kunt doe is de piercing eruit halen en op de bult drukken. Dan komt er waarschijnlijk pus uit (ja gatverdamme, I know :p). Dan de bult schoonmaken en de piercing helemaal natmaken met sterilon en weer in doen. Dit kan wel prikken :wink:

Succes!

Serieus? Je krijgt het er altijd bij bij oorbellen schieten, tenminste de keren bij mij of een vriendin wel! Of ligt daar het verschil? Dat deze door kraakbeen zit?
Je krijgt het ALTIJD mee of ze vragen of je het bij de desbetreffende zaak wilt kopen en/of ze raden het je aan te kopen bij de Drogist. Ik heb zelf meerdere piercings (gehad) en in totaal 14 oorbellen(waarvan 4 door kraakbeen). Bij verschillende zaken gedaan en altijd het bovengenoemde gekregen of aanbevolen gehad :wink:

niet eruit halen… dan groeien ze dicht. Ik heb er ook 1 en het ontsteken duurt een weekje en ik had ook een bobbeltje maar dat duurt langer voordat ie echt weg is. Maar ontsmetten met dettol lijkt me ook niet echt goed. Ik heb het altijd met ontsmettingspul van de piercer zelf gedaan.

Ja maar eigenlijk is het niet goed
Vooral als hij net gezet is
Je wilt de wond namelijk niet ontsmetten, maar schoon houden
Bij mijn piercer geven ze een soort sop mee waar je dan je piercing mee schoon maakt de eerste paar maanden, en tot nu toe helpt het bij mij goed.

Bedankt voor de reacties!
@JohnnyBGoode, jij bedoelt denk ik die deinfecterende zeep van unicura ofzo? Daar heb ik ook weleens over gelezen… Denk dat ik die maar ga kopen.

ik moest mijn piercing (tragus) schoonhouden/onstekingen tegengaan met warmwater met 2 theelepeltjes zeezout. 2x per dag
misschien kan je hem daar een tijdje mee schoonhouden, en dan alleen eraan zitten met schone handen =)

Nog een vraag, zou weken in soda misschien kunnen werken?

ik weet niet, helpt wel tegen onstekingen.
maar vriendin van mij heeft ook tragus en die ging ook onsteken en die moest hem ook gewoon blijven schoonmaken met warm water en zeezout

Nee die bedoelde ik niet, dat is volgens mij gewoon handzeep. Ik weet niet of dat ook helpt, zou je kunnen proberen. Dat spulletje wat ik heb kan je volgens mij alleen bij een piercing-/tattooshop krijgen.

Okee. Ik voel er trouwens weinig voor terug te gaan naar die shop… didn’t really like it there. Dan wordt het toch zeezoutbadjes denk ik.