Helix piercing schoonhouden

Heey meiden!

Ik heb vanmiddag mijn helix piercing laten piercen.
Hijs echt super mooi! maar daar niet van zijn er een paar dingen niet helemaal duidelijk! Hoe hou ik mijn piercing schoon ik heb van die man zeezout gekregen en daar hield het mee op want hij wou snel een andere klant helpen :stuck_out_tongue: maar ja wat is dus de bedoeling hoe hou ik mijn piercing schoon! Ik heb een staafje en wil ook graag weten wanneer ik mijn balletje kan vervangen met een ander balletje!

Dat zijn eigenlijk mijn vragen!

Ps. voor de meiden die erover twijfelen een helix te nemen, ik zou het gewoon doen het doet echt geen pijn (vind ik). Oja en als er een neemt laat hem alsjeblieft altijd maar dan ook echt altijd piercen het schieten van een helix piercing kan zeer gevaarlijke ontstekingen veroorzaken!

P.s.s ik hoef niet te horen dat jij je helix piercing heb laten schieten en dat het daarna niet is gaan ontsteken, dit hierboven was niet aanvallend bedoeld!

xx LOVE

Wat is een helix piercing :grinning:

Algemeen piercingtopic. Lees de beginpost daar.

helaas kunnen sommige meiden niet op een vriendelijke toon zeggen dat ik er naast zit volgens hen.

hoiii (:
ik heb mijn piercing eerst met anti-bacteriële zeep ( ofzo, zeep zondere parfum :stuck_out_tongue: ) beetje zo ingewreven, daarna goed afgespoeld met water en dan wondspray van calendulan op een wattestaafje gedaan en de plek waar de piercing zit aangetipt. het moet 6 tot 8 weken genezen en dan kan je hem vervangen, maar als het ontsteekt zou ik t nog niet doen… hopelijk heb je hier wat aan.
x :grinning:

Jij mag dus je mond houden wat betreft piercings verzorgen want je weet er duidelijk niks vanaf.

Als je unicura of sebamed bedoeld is de zeep OK.
Met inwrijven weet ik niet precies wat je bedoeld.
En ik weet niet wat in wondspray van calendulan zit dus daar zeg ik niks over.

idd

voordat hier allemaal mensen met wilde adviezen gaan smijten zou ik gewoon naar het algemeen piercing topic gaan (:

ja dat unicura en inzepen bedoel ik ;p

Ik heb ook een helix en ik dip dus een wattenstaafje in dat zeezout zeg maar. En dan moet je zo dat staafje schoonmaken met dat wattenstaafje. Ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen maar het is super simpel. :’) En over verwisselen: ik zou 9-12 maanden wachten aangezien dat de geneestijd is voor kraakbeenpiercings. Tenzij ie dan nog steeds niet genezen is.

ik heb m ook, maar kreeg gewoon sterilon (zo heet dat spul toch? van dat desinfectie)

Als dat zeezout gewoon korrels zijn kun je het misschien oplossen in water en dan met een wattenstaafje dr in en dan aan alle kanten langs je oorbel? Sorry, heb daar geen ervaring mee.

Zelf heb ik m na 6 weken verwisseld en dat heeft geen gevolgen gehad.
Zie net dat het eigenlijk minstens 9 maanden moet… Tsja stom van me, hadden ze er niet bij gezegd. Ik ging gewoon dr vanuit dat het hetzelfde als een oorbel zou zijn.

Er is een algemeen piercingtopic.