Helix oorbel

Hey meiden,

Ik heb in april 2012 een oorbel laten schieten aan de bovenkant van mijn oor, ook wel een helix genoemd. Om misschien discussies te voorkomen wil ik erbij zeggen dat ik weet dat schieten eigenlijk niet goed is. Of in ieder geval meer risico’s met zich kan meebrengen. Maar op het moment dat ik hem wilde zetten had ik hier niet meteen aan gedacht. Mijn zus was bij een juwelier geweest om oorgaatjes te laten schieten, een paar weken later ging ik dan ook naar dezelfde juwelier om mijn helix te laten schieten.
In de genezingsperiode van 3 tot 9 maanden is mijn oor dan ook een week lang dik geweest en het bonkte enorm. Gelukkig was dat snel weer over, maar we zijn nu inmiddels meer dan één jaar verder en ik kan nog steeds niet zeggen dat mijn oorgaatje geen zeer meer doet. Het is nog steeds gevoelig, soms doet het dan ook nog zeer als ik er een andere oorbel in doe. Zijn er andere meiden die dit probleem herkennen, of iemand me tips kan geven?

ik heb de mijne 5 jaar terug laten schieten. Heb er nooit last gehad.
Ik verzorgde het wel elke dag met ontsmettingsmiddel wat ik meekreeg. Normaal doen juweliers helix piercing niet meer. Misschien moet je eens naar een piercer gaan of nog eens goed verzorgen.

Ik heb er niet echt verstand van maar ik zou terug gaan naar die juwelier, naar een piercing winkel gaan of naar de dokter gaan om raad… Misschien hebben ze een middeltje (die je moet aanbrengen ofzo) waardoor dat over gaat!

Succes ermee!

Ik zou hem eruit halen als ik jou was.

Ontsmetten met sterilon blijkt niet goed te zijn, toch?

Algemeen topic over piercings: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/piercings-197020.0.html

vast niet de oplossing die je zou willen, maar ik heb daar twee gaatjes (laten schieten toen ik 11 was) als het ene gaatje zeer doet doe ik de oorbel in het andere gaatje :cold_sweat:

Dit mag in het algemeen piercing topic, Shinebright heeft de link gegeven :slightly_smiling_face: