Helix en ouders

Hoi hoi,
Ik ben een meisje van 16 en ik wil heeel graag een helix, maar het mag absoluut niet van m´n ouders. Ja inderdaad ik ben ZESTIEN. Ik mag gewoon van de wet een de meeste piercing laten zetten en zeker een helix piercing, btw piercing door het kraakbeen, zoek maar plaartje op op google. Mijn ouders vinden het absoluut afschuwelijk en willen er niet eens serieus over praten. Ze zeggen dat ze me dan in heel 2017 geen kleedgeld zullen geven en dan ik het maar moet doen met m´n loon van de supermarkt. Echt kom op dan kunnen ze toch niet maken?:face_with_raised_eyebrow:? Zelfs online op wetenschappelijke sites staat: ´Gebruik zakgeld niet als straf of beloning. Zelf krijg je ook niet minder salaris als je eens een maand minder presteert.´ Ik vind het echt belachelijk maar ze zijn er bloedserieus over. Het is ook niet eens dat ik een probleemkind ben ofzo, het gaat heel goed op school en ik zit in vwo 5, ik rook niet en kom niet elk weekend dronken thuis. Echt wat is hun probleem? Hoe zorg ik ervoor dat ik er wel een mag en dus niet zo´n straf krijg?
xxx

Dat mogen het je wettelijk gezien inderdaad niet verbieden. Maar wat wil je dan? Naar de politie stappen omdat je ouders je geen helix piercing laten zetten?

Je kunt je beter volwassen opstellen. Heb je al eens geprobeerd een serieus, volwassen gesprek met ze aan te knopen? Misschien kun je een dealtje met ze sluiten, bijvoorbeeld; als ik over ga naar vwo6 dan mag ik die piercing als beloning oid.

Het zijn jouw ouders. Zij bepalen het voor jou. Wettelijk gezien mag je het laten zetten en zij mogen zeker weten jou straffen als zij dat willen. Of je het er mee eens bent of niet.

Je kunt er volwassen met ze over praten en proberen tot een compromise te komen maar als dit niet zo is heb je 2 opties:
Of je luistert naar je ouders en je doet het niet of je doet het wel en je accepteert de consequenties (maar dan moet je wel niet erover zeuren want het is dan je eigen keuze geweest)

Nee, natuurlijk niet naar de politie stappen. Ze zeiden ook ja ga je gang laat hem maar zetten, maar dan krijg jij voorlopig geen geld meer.

Je mag er één als je bereid bent je kleedgeld in te leveren. Je ouders kunnen je niet dwingen geen piercing te nemen maar je kan hen ook niet dwingen je geld te geven, dus kijk maar welke optie je het beste bevalt.

Niet zo zeuren en je volwassen opstellen.
Het is piercing en geen kleedgeld óf geen piercing en gewoon kleedgeld.
Wacht nog even tot je ouder bent of vraag het op een ander moment :wink:

+ als je een piercing o.i.d. wil, wacht dan totdat je zelfstandig én volwassen bent. Mijn familie is er ook erg op tegen, en ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik nu ik zelfstandig leef ook geen piercing meer hoef. :’)

en wacht gewoon tot je 18 bent

Je bent 16 en hebt dus gewoon naar je ouders te luisteren
Het mag van de wet ja… maar ja er mag zoveel van de wet.
Jouw ouders zijn jouw opvoeders, de zorgen voor jou etc.
Als zij niet willen dat jij een piercing zet en daar dus consequentie aan vast hangen is dat hun goed recht, Ze zijn niet wettelijk verplicht om jou kleedgeld te geven.
Ik mocht destijds van de wet op mijn 16e roken (nu is dat 18 … maar toen ik 16 was, was dat vanaf 16) Van mijn ouders mochten wij (mijn zusjes en ik) dit niet en als we het wel zouden doen zouden we bijv ons rijbewijs zelf moeten betalen. Niet iets heel geks toch?
Maak een keuze, of geld, of een piercing.

Bovendien zou ik gewoon wachten tot je 18 bent. Ik wou op mijn 16e andere tattoo’s/piercings dan die ik nu heb.