Hi!
Ik zeg het maar meteen, ik ben niet gelukkig met mijn lichaam. Ik ben niet dik ofs, maar je kan gewoon snel zien (vooral nu doordat ik niet kan sporten door een ongelukje) dat er snel putjes in mijn benen gaan zitten als ik op een manier zit dat je vel zeg maar helemaal strak trekt, of als ik er in knijp en kijk of er vet zit. En ik voel me zelfs gewoon niet comfortabel in korte broekjes (ook al zie je niet eens echt vet zitten als ik gewoon sta of loop ofs…), terwijl ik daar eerder niet eens last van had om er zo veel aan te denken… Ik kom ook gewoon niet van die gedachtes af!!
Ik wil gewoon graag geen vet ofs hebben, ik heb al een app op mijn mobiel gedownload om calorieën te tellen enz…
Iemand tips wat ik kan doen?
Ik zat zelf te denken aan:
- thuis work-outs gaan doen (en hopen dat ik genoeg discipline er voor heb en dat ik ervan afval)
- geen toetjes meer na het eten (benieuwd hoe ik dat voor elkaar ga krijgen qua ouders)
- minder brood eten (zeg maar tussen de middag)
- geen koekjes en snoepjes meer eten
en ohja ik weet niet precies wat ik hier mee moet: ik kan echt gewoon boos op mezelf worden als ik een keer op bv. een verjaardag chips eet of als ik een keertje patat moet eten, omdat mn ouders geen zin hebben om eten te maken enzovoort… oh en ik zit soms te denken hoe ik kan “compenseren” als ik de dag ervoor meer/ongezonder heb gegeten enz… ennn ik kan heel ongelukkig/jaloers/boos op mezelf worden/dikvoelen als ik een vriendin zie die “dunner” is, of kijk hoe dun iemand is zeg maar…
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en tips hebben wat te doen!
XX me