Helemaal gestrest & bang

Had net een afspraak bij de tandarts, m’n moeder had gezegd in welk dorp ik moest zijn. Maar ik was nog nooit eerder naar die tandarts geweest, heb drie kwartier gezocht naar de tandartsenpraktijk en ben ook nog een gebouw in gegaan om het na te vragen. M’n moeder had ook niet gezegd hoe het uberhaupt heette en gezegd hoe ik er naartoe moest fietsen. Ik was van te voren al in de stress en had m’n moeder geappt dat ik niet wist hoe ik er heen moet fietsen. Antwoordt ze dat ik moet gaan omdat ze anders geld moet betalen? Ja hallo? ik ben er nog nooit geweest, ken heel dat dorp niet hoe moet ik het dan ooit vinden. Ze is ook echt iemand die de schuld altijd bij andere legt en heel snel erg boos wordt. Ben nu best bang dat ze dalijk thuis komt, krijg super erge ruzie. Waarschijnlijk zal ze niet eens naar mijn verhaal luisteren. Het gaat btw al een tijdje niet helemaal lekker thuis. Ik ben helemaal gestrest en van slag.

Ik snap dat je gestrest bent, maar probeer ff rustig te worden door afleiding zoeken. Het wordt erger als je al gestrest met een ruzie begint. Als je moeder thuis komt leg je gewoon duidelijk uit wat jouw kant van het verhaal is en gebruik duidelijk ik-vormen. Val haar niet aan.

Super bedankt voor je reactie en je tip :slightly_smiling_face:

Ik weet niet of het zin heeft, maar eventueel kun je googelen naar een tandarts in het dorp? En dan dat adres opzoeken in google maps? Of is de afspraak inmiddels al voorbij?

Ik zou, als je niet meer naar de tandarts kan, proberen rustig te worden, zoals Rebel al zei, even proberen om rustig te worden: kopje thee drinken, afleiding zoeken. Ik denk dat je gewoon even je moeder jouw situatie rustig moet uitleggen, zonder haar al verwijten te maken voordat je überhaupt in gesprek met haar gaat. Anders komt er sowieso ruzie. Je kunt nu even niets anders doen dan wachten, denk ik.

Afspraak is al voorbij. Ik ben ook al een beetje rustiger en ga het inderdaad proberen rustig uit te leggen. Alleen weet ik al bijna zeker hoe mijn moeder hierop gaat reageren. Ze is ook echt iemand die een paar uur over een onderwerp door kan gaan waar ik me echt aan ga irriteren. Ik hoop dat ze begrip heeft, zal dalijk even zeggen hoe het is verlopen.

Ik kwam onder en begint ze meteen ‘Je hoeft niks te zeggen, ik ben echt boos op je’ dus ik rustig uitleggen zegt ze. ‘Ja je speelt gewoon een spelletje, ik haal het geld van je bankrekening af’ dus ik dealde daar maar mee zegt ze dat ik het gister had moeten vragen waar het was enzo, waar ik op antwoordde dat als ik de straatnaam niet had geweten ik het nog steeds niet wist aangezien ik het dorp niet ken. Begint ze me weer verwijten te maken enzo, maar nu is de conclusie dus dat ik morgen de tandarts bel dat ik het niet kon vinden en een nieuwe afspraak maak. & als we een ‘boete’ hebben het van mijn bankrekening af gaat en dat de eerstvolgende keer dat ik ergens heen wil, het niet mag. Hoop dat ze er dalijk als ik weer naar onder ga niet weer over door gaat.

Waarom heb je van tevoren de straatnaam niet gevraagd?