helemaal de weg kwijt .

sorry de titel klinkt een beetje dramatisch maar zo voel ik me eigenlijk wel.
er is de afgelopen maanden ontzettend veel gebeurd wat me heel diep heeft geraakt.
om een lang verhaal kort te maken was ik een tijdje depressief nadat mijn opa overleed en mijn vriendin vermist raakte, daar kwam ook nog eens bij dat mijn vriendje waarmee ik inmiddels 10 maanden samen mee was het met kerst uitmaakte en een week later ervandoor ging met mijn (voormalige) beste vriendin…

ik ben zo erg in de war. ik heb mn haar afgeknipt en van bruin naar donkerrood geverfd, ik ben gaan roken en soms een beetje drinken, ik heb ruzie met mn ouders, mn vriendinnen laten me in de steek, in elke zin die ik zeg komt wel ‘kanker’ voor, ik haal alleen nog maar slechte punten en moet blijven zitten.

dit wil ik natuurlijk allemaal helemaal niet en ik heb spijt van veel dingen maar ik weet niet wat ik moet doen. het voelt alsof ik verdwaald ben in mn lichaam en mezelf weer moet terug vinden maar ik heb geen idee hoe…

sorry als dit heel aanstellerig klinkt (bedoe ik niet zo) en ik wil ook graag jullie eerlijke mening en tips horen.

bedankt !

Sorry zeggen tegen je ouders & dat je niet lekker in je vel zit & er wat aan wilt doen, omdat je zo niet wilt zijn. Ze willen je vast wel helpen.

best lastig maar ik ga mn best doen, bedankt voor het reageren !

Kan me best voorstellen dat je je enorm rot voelt. Ik weet niet om wat voor reden je vriendin vermist is geraakt (je mag me best noten als je wilt hoor) maar ik weet wel dat het bij naaste familie en vriendin veel teweeg kan brengen. Ik ben zelf van huis weggelopen op mijn 15e en mijn familie was behoorlijk bezorgd.

Het is allemaal niet niks natuurlijk. Probeer iets te vinden waar je blij van wordt en je rust in kan vinden. Tijd heelt heel veel, al kan het een flinke tijd duren. Geef jezelf ook die tijd.

En praat met je ouders over hoe je je voelt en wat er allemaal gebeurd is. Het is lastig, maar wel noodzakelijk! :sex:

Hoe oud ben je eigenlijk? Niet dat dat er persé iets mee te maken hoeft te hebben maar ik heb zelf ook wel zo’n periode gehad dat ik overal heeel erg graag in wilde ‘vluchten’ (dus roken enz.)

Ik denk ook dat het belangrijk is om hier over met je ouders te praten en/of hulp te zoeken. Zorg er ook vooral niet voor dat je jezelf helemaal kwijt raakt!

Sterkte :sob::muscle:

Wat rot dat je je zo voelt :sob::muscle:
Ik heb zelf ook zo’n periode meegemaakt. Het is denk belangrijk om in ieder geval er met iemand over te hebben.

is je vriendin wel al terug?

Hoofd omhoog schouders naar achteren je excusses aanbieden aan de gene die je excusses verdienen. Met je ouders praten zij willen je heel graag helpen als je dit toelaat. Op school begeleiding zoeken zodat je volgend jaar met goede cijfers naar het volgende jaar kan.

Wat vervelend wat je allemaal meegemaakt hebt de laatste tijd. Maar weet je, je moet maar zo denken: je beseft je nu wel dat het niet lekker gaat. Dat is de eerste stap tot veranderen, samen met het aanbieden van je excuses aan de mensen die je gekwetst hebt, je ouders en je vrienden. Dat is ook niet altijd makkelijk, maar neem zelf initiatief en vraag om hulp. Je hoeft dit namelijk niet alleen te doen!

Dit!

Haar groeit weer aan als je er niet blij mee bent, je kan stoppen met roken en drinken, probeer het bij te leggen met je ouders (goed zoeken naar de oorzaak van de ruzie en kijken of de oorzaak opgelost kan worden), ga netter praten (50 cent naar het goede doel voor elke keer dat je scheldt), maak een planning en begin op tijd met leren.

Ik snap dat de situatie nu vervelend is, maar bedenk je dat alle problemen op te lossen zijn!

heel erg bedankt, ik ben al super erg geholpen ! ik heb het er met mn moeder over gehad en we gaan dit samen doen. harstikke bedankt iedereen !

Goedzo! Doorzetten hoor meid! Ik heb je note ook even beantwoord, als er wat is waar je mee zit mag je me altijd noten! :slightly_smiling_face:

harstikke bedankt,
ik zal zo terug reageren !xx