Hele vette huid

Hey allemaal,

Ik heb al sinds een jaar ongeveer last van een vette huid. Vreselijk als ik op sta, in de spiegel kijk en zie dat mijn hele t-zone glimt.

Iemand tips tegen een vette huid? Let me know!

Als je het wilt weg werken kun je poeder gebruiken, dan glimt het niet meer zo. Wat je er verder aan kan doen weet ik eigenlijk niet. Iedereen heeft een soort huidtype, die heb je gewoon.

ik heb daar ook al jaren super erg last van

Ik heb er ook onwijs last van. Gebruik tea tree om het te reinigen 's ochtends en 's avonds en dan een voedende dagcreme. Verder van dat witte poeder om het glimmende weg te krijgen. Werkt goed, ik heb die van essence en blijft de hele dag! :slightly_smiling_face:

Wat gebruik je momenteel allemaal op je huid?

Gebruik een matterende dagcrème als je dat nog niet doet. En verder een matterende primer + poeder om gedurende de dag de talg onder controle te houden. :slight_smile:

Ik gebruik de tea tree reinigingsmelk van de Tuinen en een olie vrije dagcreme van ‘Neutrogena’. :slightly_smiling_face:

Bedankt voor de tips! Ik ga maar eens investeren in een goede primer en poeder. :wink:

Een vette huid aanpakken doe je op twee manieren eigenlijk. Je wil het voorkomen op verzorgingsniveau en op "bedek"niveau. Vaak is een vette huid ook vochtarm, wat betekent dat je er niet genoeg hydratatie is óf dat je huid teveel uitdroogt. Hierdoor gaat je huid meer talg aanmaken, waardoor je gaat glimmen. Je moet alcohol en SLS vermijden in je verzorging. Loop met een grote boog om schuimende reinigers en dingen met alcohol denat. heen. Gebruik alleen reinigingsproducten die heel zacht zijn. Voor hydratatie overdag kan een olievrije dagcreme zoals je nu hebt heel goed zijn. Voor s avonds kan je ook een vollere creme gebruiken en/of bijvoorbeeld iets als een havermoutmasker met kokosolie (een persoonlijke favoriet, link!). Overdag kun je beginnen met je huid reinigen en daarna je dagcreme, een matterende primer (Essence heeft een fijne!), evt foundation oid, en een poeder. Gedurende de dag kan je blotting paper gebruiken om bij te werken. Je kunt de primer zelfs over je foundation aanbrengen, voorzichtig.

Dit wil niet zeggen dat je een vette huid hebt. Ik had het ook, totdat ik bij hannah een huidanalyse liet doen. Bleek het dat mijn huid extreem uitgedroogd was, terwijl mijn t-zone ook altijd heel erg glimt.

Kijk uit met de producten die je gebruikt. Ik dacht ook dat ik een hele vette huid had en ging dus uitdrogende producten gebruiken. Terwijl mijn huid al extreem droog was.