Hele leuke jongen, maar ik ben misbruikt

Heee,

Dit wordt waarschijnlijk een best lang verhaal, dus respect als je dit gaat lezen :wink:

Nou goed, ik begin bij het begin. Ik ken een jongen, ik noem hem even J. J & ik kwamen in de 1e klas bij elkaar in de klas, tot nu. Ik heb dus 4 jaar bij hem in de klas gezeten. Ik begon in het 3e jaar gevoelens voor hem te krijgen, en die heb ik nu nog steeds. We hadden het altijd heel erg gezellig onder een les (waar mijn vriendinnen nooit bij zaten), dus zaten we altijd een soort van naast elkaar. Het was echt altijd heel erg gezellig, en we hebben echt een klik met elkaar. Toen tot mijn verbazing kreeg ik een appje, dat hij mij al een hele tijd leuk vond. Toen hebben we daar even over gesproken en dat was het. Dus, ik vroeg hem later wat hij dan wou (een relatie of iets dergelijks), omdat er zeg maar niks gebeurde. Hij vond mij een leuk meisje, maar dacht dat het niks zou worden.

J is een jongen, die eigenlijk heel dominant is, als ik het zo kan zeggen. Maar ik merk nu (in dit liefdes-gebeuren) dat hij daar nog heel onervaren in is, en zich een beetje terughoudend gedraagt. Ik ben altijd al wat onderdanig, en durf helemaal niks meer nu omdat ik vroeger seksueel ben misbruikt en aangerand. Er was afgelopen woensdag bijvoorbeeld een schoolfeest, hij zocht wat aandacht bij mij, en ging wat bij ons staan te dansen (ik en nog 2 vriendinnen). Maar ik durf verdorie niks… Ik wil het zo graag maar het lukt gewoon niet.

Op het feest stond hij ook vaak bij andere meisjes (niet veel, gewoon kennissen) om aandacht te ‘zoeken’. Mijn vriendinnen zeiden dat hij overduidelijk dat deed om mij jaloers te maken, (en dat denk ik ook omdat hij zich echt geen houding weet te geven). En natuurlijk omdat ik verder niks deed/durfde.

Wat denken jullie van hem? Zou J mij echt leuk vinden? Ik denk zelf omdat hij zich geen houding weet te geven. Maar dit is echt rot, want ik weet dat zelf namelijk ook niet. Ik heb zelf nergens ervaring mee (zoenen, verdergaan etc) omdat ik eigenlijk gewoon seksueel aangerand en misbruikt ben, ik ga dan lichtjes hyperventileren en wordt helemaal zenuwachtig en bang als iemand alleen al iets probeert bijvoorbeeld met het uitgaan. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Ik vind hem echt heel aardig en lief, (ook al snappen de meeste mensen niet wat ik in hem zie), en daarbij vertrouw ik hem ook soort van volledig, omdat ik hem al zo lang ken. Ik vertrouw echt heel weinig mensen, en dat gaat ook echt heel lang duren. Oftewel, ik wil hem nog niet kwijt. Ik wil het zo graag proberen.

Alvast bedankt!
Liefs, en heel erg bedankt voor het lezen ;$

Vertel hem wat je voor hem voelt en waarom je zo terughoudend bent. Je kunt hem wel vertrouwen toch of denk je dat hij jouw verhaal misschien door zou vertellen? Ik zou vragen of hij een keer af wil spreken en dan met hem praten.

Bedankt voor je reactie! Ja dat zou ik misschien wél kunnen doen…

dit inderdaad, dan snap hij ook waarom je zo terughoudend bent

Ik denk dat je eerst even aan jezelf moet werken. Uit je verhaal begrijp ik dat je het seksueel misbruik nog niet verwerkt hebt, misschien is het een goed idee hierover te gaan praten met een psycholoog? De psycholoog kan je verder helpen met het zorgen dat jouw angst weggaat en dat je weer meer mensen gaat vertrouwen. Ik denk dat je dit echt nodig hebt.

Verder ben ik het eens met de bovenstaande reacties, praat er met hem over. Dan weet hij hoe het zit en waarom jij terughoudend bent.

Ik weet niet of je met de hulp van psychologen helemaal kan verwerken wat er vroeger is gebeurd, zo dat je helemaal zonder probleem bijvoorbeeld seks kan hebben met iemand. Hangt er ook een beetje van af wat er precies gebeurd is en hoe jij er mee omgaat. Ik kon het niet.

Het advies dat ik je zou geven is, jullie contact verder uit te bouwen zonder seks of zoenen of wat dan ook, en te kijken of hij je ook leuk vindt en er een echte klik is tussen jullie (volgens wat je schrijft klinkt het allemaal wel goed!).

En als je hem echt vertrouwt en jullie wat meer tijd samen hebben doorgebracht, daar heel erg goed met hem over te praten, zodat hij begrijpt hoe je je voelt en wat je meegemaakt hebt. Zo kan hij daar rekening mee houden en kan hij het (proberen) begrijpen als jij op een overwachte manier reageert. Jullie kunnen dan samen iets sterks opbouwen, langzaam en op je eigen ritme steeds een stapje verder gaan. Doe zeker niets omdat je vindt dat het zo hoort, of omdat je denkt dat de ander daar zin in heeft. Het is heel belangrijk naar jezelf te luisteren, en als je vriend (later) echt van je houdt, dan wacht hij ook op je en zal hij er alles aan doen om naar jou te luisteren.

Op die manier zijn mijn vriend en ik er in geslaagd een heel sterke relatie op te bouwen met een heel gezond seksleven ondanks het feit dat ik mijn verleden zelfs na 10 jaar nog niet helemaal verwerkt heb.

Ik wens je veel succes en als je verder raad nodig hebt, note me alsjeblief

Heeeeeel erg bedankt voor jullie reacties! Heb ik echt wat aan!

Ik vind het heel erg voor je dat je misbruikt bent. Ik zou, zoals hierboven al is gezegd, met hem praten en hem alles vertellen (aangezien jij hem kan vertrouwen). Ik denk dan als hij van u houdt dat hij je dan gaat steunen en helpen zodat je terug ‘normaal’ kunt zijn op seksueel vlak.

Heel veel succes
en je mag mij ook zeker en vast noten :kissing:

Wat vervelend wat er met je is gebeurt en dat dat je nu zo in de weg staat. Ik kan inderdaad ook alleen maar zeggen wat de anderen ook al zeggen: praat erover met hem. Hij kan ook niet vermoeden wat je meegemaakt hebt en als hij écht een leuke jongen is, zal hij zeker rekening met je houden.

Ik zeg hetzelfde. Ik ben ook seksueel misbruikt en mijn vriend wist dit al voordat we zelfs maar hebben gezoend. Omdat hij het wist lette hij heel goed op mijn reacties - omdat ik op het begin ook moeite had met nee zeggen. Doordat hij dit wist en zo begripvol was hebben we nu een hele goede relatie, seks ging goed (ondanks een terugval een jaar later).

Maar nu hebben we gewoon een hele fijne relatie en een goed seksleven :slightly_smiling_face: Nog steeds zijn er natuurlijk dagen dat het even niet zo goed gaat, maar dat is niet zo gek toch?

Anyways, probeer het hem te vertellen. Laat even weten hoe het is gegaan!

Ik weet wel zeker dat hij je leuk vindt als ik dit zo lees!
Zoals hierboven al gezegd is, praat erover met hem. Hij wordt misschien onzeker van jouw gedrag omdat hij niet weet wat er speelt. En als je er niet over praat kun je er natuurlijk niet van uitgaan dat hij weet wat er aan de hand is.
Succes!:slight_smile:

Dat kan inderdaad ook nog ja!