Hele lange doorbraakbloeding?

Hallo allemaal :slightly_smiling_face:

Toen ik aan de pil begon zei mijn huisarts dat ik deze gerust door kan slikken. Nu komt dit voor mij heel goed uit, aangezien ik een week lang ziek in bed lig wanneer ik ongesteld ben, vroeger had ik nergens last van tijdens mijn menstruaties, maar tegenwoordig is het echt een hel. Ik heb nu al achtereenvolgens 6 strippen doorgeslikt, maar ondertussen wel al een doorbraakbloeding(?) van maarliefst 2 maanden. De ene keer bloed ik wat minder, maar vandaag dan bijv. weer heel veel. Ik weet dat ik een stopweek moet nemen, de huisarts heeft dit ook gezegd, maar volgende week beginnen mijn eindexamens, dus ik kan de komende 3 weken echt geen stopweek nemen. Ik vroeg me af of iemand ooit hetzelfde probleem heeft gehad? Want zover ik op internet heb gelezen duurt een doorbraakbloeding bij de meesten slechts een paar dagen…

(Ik slik trouwens Microgynon 30)

Voor zover ik weet kan een doorbraakbloeding blijven voortduren totdat je weer een stopweek inlast. Waarom heb je niet al eerder een keer een stopweek gehouden, aangezien je zegt dat dit al 2 maanden duurt?

Je lichaam geeft aan dat het een stopweek nodig heeft. Dus je zult helaas of moeten stoppen of nog een paar weken zo door moeten gaan.
Kijk ook eens in het piltopic :slightly_smiling_face:

Mag je in het pil-topic vragen