hele hele hele grote kamerschoonmaak/kameropruiming tips?

haaaj wil je hier neerzetten wat ik almaal moet doen dus bijv. stap 1:… enzovoort? en wat waarinmoet waar neergelegdmoet

nou troep op de grond opruimen, was en andere zooi.
en dan vloer stofzuigen, schappen ordenen etc.
Ik denk niet echt dat je hier tips voor kunt verzinnen.

1. Pak een vuilniszak
  2. Gooi er alles in wat op je kamer ligt en je nooit meer gebruikt (is ie vol → pak nieuwe vuilniszak)
  3. Leg alles terug op z’n plaats, kleren in de kast, boeken in de kast, zorg dat er niets meer ligt wat er niet thuis hoort.
  4. Dus ook geen kleren op de grond/stoel, wat vies is in de was, wat schoon is, netjes opvouwen en opruimen.
  5. Als alles opgeruimd is, ga je schoonmaken.
  • De vloer stofzuig je, je zorgt dus ook dat er geen rommel meer op de grond ligt
  • De rest maak je schoon met een een nat doekje met schoonmaakmiddel (dus je pakt een emmer, warm water erin, schoonmaakmiddel erin - niet te veel - tadaa, sopje.

Maar even serieus, dit kun je toch zelf ook wel bedenken?

Ik werk altijd per ‘deel’ van m’n kamer. Ik begin waar het minste rommel ligt, bijvoorbeeld links naast m’n bed. Dan ruim ik dat deel op. Daarna ruim ik het deel daarnaast op, dan weer dat deel ernaast, tot ik heel m’n kamer gedaan heb. Om de een of andere reden motiveert het me dat als je naar een kant kijkt, dat deel al gedaan is :stuck_out_tongue: Anders zie je zo weinig resultaat terwijl je bezig bent.

._.
Doe de prullen in de vuile was bak, schone kleren in de vuilnisbak en vieze kleding in je kleding kast.

vintageROCKS aan jou advies heb ik wat nog iemand zulke dingen?

die is ook handig!

Alles sorteren; bijvoorbeeld:
Kleding dat overal in je kamer ligt op een stapel.
Papieren op een stapel.
Dus per catagorie op 1 stapel sorteren endan uitzoeken en opruimen.

bij mij is de enige rommel kleren die op de grond liggen en schoolpapieren xD’
dus: kleren in de was gooien/opvouwen en papieren ordenen/weggooien. En dan nog stofzuigen en sopje :slightly_smiling_face:

Sowieso keihard de muziek aan, dat ruimt fijner op vind ik.
Inderdaad ik gooi ook alles uit m’n kast en begin het dan uit te zoeken op wat ik wel en niet wil, en dan vouw/hang ik dat netjes op. Zo moet je ook wel meteen de zooi die op je grond ligt opruimen anders blijft het zo’n zooi. Daarna stofzuigen, en het raam goed ver open zetten om het even door te laten luchten (Doe dit wel als je klaar bent, anders is het zo koud x])

Ik doe:

1. alle kleren die rondslingeren mn kamer uitflikkeren en wat ik 1x gedragen heb doe ik in de was. Als het ongedragen is doe ik het in mijn kast.
  2. Alle glazen, schaaltjes, borden enzo in de vaatwasser zetten.
  3. Alle shit van de grond op rapen, op mijn bed leggen en stofzuigen.
  4. Alles wat op mijn bed ligt ‘sorteren’, bijv. schoenen naar beneden, schoolboeken onder mijn bed, rondslingerende papiertjes in de prullebak.
  5. Rondkijken in je kamer wat allemaal in de ton kan, in de prullebak doen en de prullebak leegmaken.
  6. Alle overige shit sorteren. Ik heb bijv. potjes nagelak en lippenbalsems en ringen enzo op mijn bureau liggen en die leg ik dan waar alles hoort.

En dan pas beginnen met je kamer opruimen; wat op je nachtkastje ligt allemaal op de goede plek leggen/weggooien enz enz.