Hele erge twijfels

Hallo!
nooit gedacht dat ik hier nog is een topic zou aanmaken omdat ik
forever alone was maar hier is die dan toch haha
Ik zit met een soort van dilemma. Ik en een jongen (S.) zijn begonnen met daten
nadat ik het initiatief had genomen door hem mijn nummer te geven. De eerste date
was wel oké maar ik vond het wel een beetje ongemakkelijk, hij zat een aantal keer
op zijn mobiel en maakte niet echt geweldig oogcontact, we hadden ook niet gezoend ofzo.
Onze tweede date was daarin tegen wel heel leuk, we hadden leuk gepraat en ik was weer mezelf
Wel had ik het gevoel dat ik erg het gesprek aan het leiden was ofzo.
Vandaag hadden we weer een date, en om de een of andere reden vond ik die best ongemakkelijk,
wat ik dus niet had aan zien komen. Het was net of we niet echt meer iets hadden om over te praten…
En dan begin ik wel de hele tijd random verhalen te vertellen omdat ik die stiltes haat,
maar op een gegeven moment ben ik daar ook wel door heen. Op het eind was ik eigenlijk
wel blij dat ik nar huis kon, wat best erg is.
Nu krijg ik later wel een lief berichtje: sorry ik hoop we dat je, je op je gemak voelt enzo, en
ik wil niet de verkeerde indruk achter laten. En toen heb ik wel gezegd dat ik het leuk vond (misschien
niet heel slim) maar ook dat ik me afvraag of ik op dit moment ruimte in mijn leven heb voor een relatie. Wat ook echt waar is want ik werk heel veel , studeer en heb een redelijk druk sociaal leven.
Daar heb ik nog geen antwoord op. Ik zit gewoon zo extreem te twijfelen nou, want het is gewoon wel een leuke (goed uitziende jongen) en onze vorige date vond ik wel heel leuk?
Hij is volgende week op vakantie, du dan spreken we sowieso niet af. Wat ik er wel bij moet vermelden
is dat ik van mezelf sterk vermoed dat ik bindingsangst heb.
Ik voel ook een raar gevoel va druk omdat mijn omgeving me het heel erg gunt en er steeds naar vraagt.

Je zou misschien nog een keer op date kunnen gaan? Misschien dat het dan minder ongemakkelijk is?

Is hij een verlegen jongen?
Misschien moeten jullie elkaar beter leren kennen. Ik zal het in ieder geval wel gewoon een kans geven… Hij is ook een goede jongen zeg je zelf. Geef het de tijd, het hoeft niet persee NU te gebeuren. Het beste is om eerst een vriendschap op te bouwen voordat je aan een ‘relatie’ begint. Maar als je er geen behoefte aan hebt of hem niet ziet zitten zal ik het wel gewoon laten, anders houd je hem aan het lijntje.

het ligt niet aan jezelf twijfel er niet aan,je zegt zelf dat een date het wel gezellig vond met die jongen maar dat hij zelf wel verlegen is.

ik begrijp dat je moeilijk vind om je te binden,maar wees wel eerlijk naar hem
vind je hem leuk dan is mooi meegenomen is niet dan is maar zo dan heb je het geprobeerd.

misschien kan je beter eerst een date hebben met die jongen als jullie met enkele vrienden erbij zijn? Dat had ik ook gedaan met mijn huidig lief… Na zo’n date kan het wel zijn dat je je beter voelt, maar probeer de keer erop toch weer alleen af te spreken. Bindingsangst is normaal voor als je nog nooit echt iemand hebt gehad hoor :slightly_smiling_face: maar wees eerlijk tegen hem

Jemig, na 3 dates zeg je al dat je niet weet of je een relatie wilt en dat zeg je ook tegen hem. Jongens hebben standaard bindingsangst, dus ben benieuwd hoe hij daarmee omging. Maar je hoeft je niet te binden.

Je bent nu zoveel druk aan uitoefenen op jezelf, dat je vergeet om lol te hebben. Want je voelt je ongemakkelijk tijdens de date. Kijk gewoon of het wat wordt en wat er nu niet is, kan altijd nog komen of helemaal niet zelfs. :slightly_smiling_face: