hele erge pijn aan borst

Hello girls,

mijn vriendin, N. noem ik haar effe, klaagt dus al twee maanden ofzo over hele erge steken in dr borst. Ik heb gezegt dat ze het tegen dr moeder moet zeggen en als zehet niet vertrouwt naar de huisarts moet gaan. D’r moeder zegt dat het vast niks ergs zal zijn, maar mijn vraag is dus ; ze is 16 en kan ze niet zonder dr moeder naar de huisarts gaan ? Ze wilt echt effe langs de huisarts, dus zou dat kunnen of niet ?

xxx

Vast wel, een huisarts heeft toch geheimhoudingsplicht?

Jaaa, maar ik dacht misshien is er een bepaalde leeftijd voor dat je zonder je ouders naar de huisarts kan ? :slightly_smiling_face:

Nee hoor, ze kan gewoon een afspraak maken en er langs gaan.

Inderdaad, gewoon effe bellen en dan kan ze zo een afspraak maken. Ook al was ze 13 ofzo haha.

Dat heb ik ook adventoe, maar ik wil niet naar de huisarts (:
En mn moeder zegt dat het vast niets is…
Zelfde verhaal dus

Kan ook groeipijn zijn, is het bij dr hart of meer naar onder?

Ik had dat vroeger ook, en dat was groeipijn.
Maar het kan net zo goed haar hart zijn, voor de zekerheid zou ik dus toch gaan!

Raar dat haar moeder zegt dat het vast niets ergs is, je kunt toch beter voor de zekerheid even checken?

jaa, het is meer bij d’r hart. Ze gaat maandag effe bellen voor een afspraak, en dan gaan we effe langs, dankjewel voor jullie reacties haha. xx

vast wel maar dat heeft elk meisje in de pubertijd

stel van, je ouders zijn er ff niet ofzo. en je flikkert van je fiets, nou dan ga ik toch gewooon naar die huisarts toe, zonder dat mijn ouders dat weten hoor.

Arts heeft geheimhoudingsplicht, maar het zal vast niet veel ergs zijn :]
Als je het niet vertrouwt, kan je idd langsgaan :]

ik heb het soms aan de zijkanten :s

Ja, je kan gewoon bellen en zeggen dat je een afspraak wil maken. Daar heb je je moeder niet voor nodig.
Ze moet wel de consultkosten betalen though. of in rekening brengen bij de zorgverzekeraar.

Het zal vast niks zijn indd! Kan ook lucht zijn, of groeipijn, veel mensen weten nieteens waar het hart zit, klinkt stom maar zoek dat is op.

Het kan mastopathie zijn wat ik zelf ook heb. Laat haar even googlen daarover. & als de huisarts te luchtig over doet gewoon naar een chirurg gaan. Het is geen fijn iets.

Vaak verwarren mensen de maag met het hart. En het kan ook kou zijn, of stress. Maar als ze zich echt zorgen maakt moet ze gewoon zelf even bellen voor een afspraak.

Niet waar, mijn beide zussen hebben nooit last gehad van hun borsten & ik loop al meer dan 9 maanden met mastopathie rond.