net was mijn topic weg :S
maar heeft iemand tips voor hier 2 boven ^^
Speciale menstruatiepijn pilletjes proberen & tampon en maandverband?
regelmatig verschonen
1) veeeeeeeeeeel water/ groene thee drinken meid
2) neem een pijnstiller
3)neem een waterkruik
4)doe een maandverband aan en 2/3 onderbroeke
5) wrijf op je buik opt wijzerzin (kvind da persoonlijk super irrtant en vervelend maar tschijnt te helpen)
zo sé al mn tips
we hebben geen kruik
en paracetemol helpt niejj bij mij :S
Voor je buikpijn; vraag of je aan de pil mag, heb je onmiddelijk veel minder pijn tijdens je menstruatie.
Voor het doorlekken; tampon en maandverband gebruiken en regelmatig verschonen (dus geen 6 uur mee rondlopen).
dit is mijn eerste menstruatie.
ben vandaag gewoon ziek thuis gebleven.
Wist ik natuurlijk niet! Probeer iets warm op je buik te leggen, de krampen minderen dan meestal wel. Probeer een kersenpitkussen als je geen warmwaterkruik hebt.
Geen kruik :O!? oooh die moet je dan snel aanschaffen! xD Dat helpt meestal wel heel erg en het is gewoon lekker warm in bed bijvoorbeeld! xD
maar wij hebben elektrische dekens
gaa lekker met je elektrische deken in bed liggen en probeer te rusten.
xx
tegen doorlekken:
als je tampons gebruikt, kun je én een tampon en maandverband/inlegkruisje gebruiken (dan lekt het daarop en niet op je broek)
als je maandverband gebruikt; nog een inlegkruisje plakken bij kruis van je broek.
werkt bij mij best goed
als je altijd heel veel pijn hebt en een zware menstruatie kun je misschien het beste aan de pil gaan, dat heeft mijn vriendin toen ook gedaan, want zij kon echt niks meer als ze ongesteld was, want dan werd ze helemaal stilletjes en zat ze gewoon ineengekrompen van de pijn (ze zegt dat ze dat van haar moeder geerfd heeft) en teon is ze aan de pil gegaan en nu gaat het een stuk beter.
Maarja jij hebt pas net je eerste menstruatie gehad, dus mss is t de volgende keer wel minder, de eerste keer was bij ook heviger dan t nu is en tegen t doorlekken gewoon tampon, maandverband of combinatie gebruiken idd
volgens mij kan je na een paar dagen pas een tampon gebruiken…
Maar ik weet het niet zeker.
Nou ze heeft al zo’n 10 topics geplaatst sinds een paar dagen =)
Je kan vanaf begin gebruiken van je ongesteldheid.
Alleen verwissel hem vaak genoeg in verband met zeldzame tamponziekte
en je bent meestal maar een paar dagen ongesteld dusja…
Buikpijn;
- Paracetemol/Ibuprofen
- Relax warm bad
- Niet te veel aan denken!
- Veel warme dranken zoals thee etc of net ijs enzo
- Iets warms op je buik leggen
Doorlekken
- Doe een Goede / dikke tampon in en doe er voor de zekerheid een maandverband onder. Ga regelmatig naar de wc en trek er zachtjes aan als je hem voelt ‘bewegen’ en je hem makkelyk eruit kunt ‘trekken’ dan moet je hem verwisselen
– Maandverband voor 's Nachts in dus met 5 gekleurde waterdruppeltje of wat zijn het, het is misschien wat dikker maar wat heb je liever dat of doorlekken… en ga regelmatig na de wc en verwissel dan ook! Vooral opschool etc.
En dan laatste optie
De pil
maar ik zou hem alleen pakken als het egt erg is en niks anders werkt, ik zelf wil niet aan de pil en ga dan na de huisarts en zorg dat je de juiste pil krijgt
succes
x
OOwww this je eerste menstruatie , dat heb je op het begin… ja is misschien ook wel beter dat je thuis bent gebleven en je bent denk ik gwn doorgelekt omdat je het niet in de gaten had… ?
Maar het wordt egt nog wel minder hoor!
de eerste paar maanden kan je het onregelmatig zijn… en misschien juist heel erg of bijna niet. maarja hopelijk heb je toch wat aan men tips
Gebruik liever Ibuprofen ipv paracetamol. Zit namelijk verschil in beide medc. Ibu werkt beter bij menstruatiepijn. Sterkte!
vandaag ben ik het ook nog :S
en vnaaf verjaardag
hoe moet ik dat doen?
Dubbele onderbroek, extra zekerheid tampon én maandverband;)